جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

برج ایفل کجاست؟ ۸ نکته جذاب درباره آن که شما نمی دانید

برج ایفل کجاست و اولین بازدید کننده های برج ایفل چه کسانی بودند؟ ارتفاع برج ایفل چقدر است؟ ساخت برج ایفل چند سال طول کشید؟ نحوه رنگ آمیزی برج ایفل چگونه است؟ سالیانه چند میلیون نفر از ایفل دیدن می کنند؟ و پرسش های دیگری که در ادامه این نوشته از شلپ پاسخ خواهیم داد. […]

برج ایفل و 8 نکته کوتاه و مهم درباره آن!
بدون دیدگاه

برج ایفل کجاست و اولین بازدید کننده های برج ایفل چه کسانی بودند؟ ارتفاع برج ایفل چقدر است؟ ساخت برج ایفل چند سال طول کشید؟ نحوه رنگ آمیزی برج ایفل چگونه است؟ سالیانه چند میلیون نفر از ایفل دیدن می کنند؟ و پرسش های دیگری که در ادامه این نوشته از شلپ پاسخ خواهیم داد.

برج ایفل کجاست ؟

برج ایفل بزرگترین سازه فلزی جهان و پربازدید ترین بنای گردشگری دنیاست که در میدان “شان دو مارس” در شهر پاریس، پایتخت فرانسه واقع شده است. حال که متوجه شدید برج ایفل کجاست ، بد نیست با ۸ نکته جذاب درباره آن نیز آشنا شوید.

برج ایفل و 8 نکته کوتاه و مهم درباره آن!

۸ نکته جذاب درباره برج ایفل که شما نمی دانید

۱٫ اولین بازدید کننده ها

اولین افرادی که از برج ایفل بازدید کردند، خانواده سلطنتی بریتانیا و داوطلب آمریکایی “بوفالو بیل” بودند. ناصرالدین شاه قاجار نیز اولین پادشاه ایرانی بود که از برج ایفل دیدن نمود. ناصرالدین شاه در خلال نمایشگاه جهانی پاریس در سال ۱۸۸۹ میلادی از برج ایفل بازدید به عمل آورد.

 

۲٫ ارتفاع برج ایفل

ارتفاع ایفل حدود ۳۲۴ متر است و تا زمانی که ساختمان کرایسلر در شهر نیویورک در دهه ۱۹۳۰ ساخته شود، بلندترین بنای جهان در زمان خود بود. هرچند که ایفل همچنان بلندترین سازه فلزی جهان به شمار می رود. این برج در حال حاضر بلندترین برج موجود در شهر پاریس بوده و چهارمین برج بلند کشور فرانسه می باشد.

برج ایفل به سه سکو تقسیم شده است که سکوی اول، ۵۷ متر (۱۷۲ فوت) از زمین فاصله دارد، سکوی دوم، ۱۱۵ متر (۳۷۷ فوت) و سکوی سوم، ۲۷۶ متر (۹۰۵ فوت) از سطح زمین فاصله دارد. پس از این سه سکو نوبت به رستوران و در نهایت آنتن رادیویی می شود که انتهای آنتن در نوک برج ایفل، با زمین ۳۲۴ متر فاصله دارد. در واقع ارتفاع برج ایفل از زمین تا نوک آن، ۳۱۲ متر می باشد که با احتساب آنتن رادیویی که در نوک آن نصب شده، این ارتفاع به ۳۲۴ متر می رسد.

 

۳٫ ساخت ایفل

برای ساخت برج ایفل ، ۸۵۰ نفر طی مدت زمان ۲ سال و ۲ ماه مشارکت کرده اند. اگر چه کارگران زیادی در طول این دوسال مشغول به ساخت برج ایفل بودند، اما در خلال ساخت آن فقط یک کارگر بر اثر عدم رعایت اقدامات حفاظتی جان خود را از دست داد و ساخت این سازه تمام فلزی تلفات دیگری نداشت. وزن این برج بیش از ۱۰ هزار تن میباشد که در ساخت آن بیش از ۷۰۰۰ تن فولاد، استفاده شده است.  برج ایفل با بیش از ۱۸ هزار قطعه و ۲٫۵ میلیون پیچ و مهره و میخ ساخته شده است.

ساخت برج ایفل

۴٫ رنگ آمیزی برج ایفل

برای رنگ آمیزی ایفل در حدود ۶۰ تن رنگ نیاز است و جالب است بدانید که ایفل هر ۷ سال یکبار رنگ آمیزی می شود. برج ایفل در ابتدا به رنگ قرمز بوده و رنگ های بسیاری روی آن امتحان شده است. برج ایفل تا به حال در حدود ۲۰ بار رنگ آمیزی شده است. در حال حاضر برای رنگ آمیزی برج ایفل، از تیمی ۲۰ نفره متشکل از نقاشان حرفه ای استفاده می شود و فرآیند نقاشی برج ایفل، چیزی حدود ۱۵ تا ۱۸ ماه به طول می انجامد.

 

۵٫ آسانسورهای ایفل

آسانسورهای برج ایفل در طول یک سال و در مجموع حدود ۱۰۳ هزار کیلومتر مسافت را در طول برج جابجا می شوند که این مسافت چیزی معادل ۲ بار سفر به دور کره زمین است! تعداد پله های برج ایفل ۳۴۳ پله است اما جالب است بدانید که تقریبا همه مردم استفاده از آسانسور ایفل را به پله ترجیح میدهند. البته یک آسانسور واحد شما را از کف برج ایفل به نوک آن نخواهد برد، چرا که برج ایفل سه سطح آسانسور دارد و برای رسیدن به نوک برج، باید سوار سه آسانسور مختلف شوید.

داخل برج ایفل

۶٫ تغییر طول ایفل در زمستان و تابستان!

نکته جالب درباره ایفل این است که در فصل سرد سال طول آن برای چند سانتی متر کاهش می یابد و هنگامی که درجه حرارت افزایش می یابد، طول آن به اندازه اصلی خود باز می گردد.. علت این امر انبساط و انقباض سازه فلزی برج در اثر سرما و گرما است. ارتفاع برج ایفل به طور میانگین ۳۲۴ متر است که بسته به فصل و نوع آب و هوا تغییر می کند. هنگامی که آفتاب گرم تابستان بر روی ایفل می تابد، انبساط حرارتی باعث رشد فلز می شود و برج می تواند به اندازه ۱۵ سانتی متر (۶ اینچ) بلندتر شود.

 

۷٫ روشنایی و نورپردازی برج ایفل

برای تامین روشنایی و گاهی نورافشانی ایفل به منظور مراسم و رویدادهای خاص از ۲۰ هزار لامپ کم مصرف استفاده می شود که با هدف صرفه جویی در مصرف برق، هر لامپ در هر ساعت فقط به مدت ۵ دقیقه روشن است. شما در هر نقطه از شهر پاریس، می توانید نورافشانی برج ایفل در شب را به هنگام مناسبت های خاص مشاهده کنید.

برج ایفل در شب

۸٫ ایفل با بیشترین بازدیدکننده در جهان

به طور میانگین تقریبا ۷ میلیون نفر در سال از این برج بازدید می کنند و تا به حال بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از برج ایفل بازدید کرده اند. این سازه تمام فلزی که نماد شهر پاریس می باشد، پربازدیدترین بنا در جهان است و همه ساله جهانگردان و توریست های پرشماری برای بازدید از آن یاگرفتن عکس یادگاری با ایفل، به پاریس سفر می کنند.

 

منابع

toureiffel

history

walksofitaly

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید