پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آیا می توان ماسک را شست و دوباره استفاده کرد؟

در این نوشته از مجله شلپ به شما خواهیم گفت که آیا می توان ماسک را شست و دوباره استفاده کرد. در ادامه مطلب آموزش کامل شستن انواع ماسک های جراحی و فیلتر دار به شما ارائه خواهد شد. آیا می توان ماسک را شست و دوباره استفاده کرد ؟ همانطور که میدانید این روزها […]

آیا می توان ماسک را شست
بدون دیدگاه

در این نوشته از مجله شلپ به شما خواهیم گفت که آیا می توان ماسک را شست و دوباره استفاده کرد. در ادامه مطلب آموزش کامل شستن انواع ماسک های جراحی و فیلتر دار به شما ارائه خواهد شد.

آیا می توان ماسک را شست

آیا می توان ماسک را شست و دوباره استفاده کرد ؟

همانطور که میدانید این روزها بازار خرید و فروش و استفاده از ماسک های ساده ، فیلتردار ، پارچه ای و غیره بسیار داغ شده و عده زیادی از فروشندگان ماسک هنگام فروش ادعا میکنند که این ماسک ها قابل شستشو هستند.

ما در مجله آنلاین شلپ با جستجو در گوگل به دنبال راه و روشی برای شستشوی ماسک ها بودیم که دیدیم هیچ سایتی به این موضوع نپرداخته و در منابع فارسی هیچ آموزشی در این زمینه پیدا نمیشود. بنابراین چرخی در میان سایت های انگلیسی و چینی زدیم اما بازهم منابع بسیار کمی پیدا شد.

شستشوی ماسک

به طور کلی در سایت های خارجی که لینک چندتاشون در انتهای همین مطلب موجود است نوشته شده بود که ماسک ها ، چه ماسک های ساده و چه ماسک های فیلتر دار N95 قابل شستشو نیستند و بعد از شستشوی آن ها ، خاصیت خود را تا حدودی از دست میدهند و تقریبا مثل یک دستمال یا پارچه ی عادی که جلوی صورتتان گرفتید عمل میکند.

آموزش شستشوی ماسک

نکات مهم آموزش شستشوی ماسک های ساده و فیلتر دار

در ادامه نوشته شده بود ماسک های ساده یا فیلتر دار بعد از خیس شدن و سخت شدن تنفس توسط آن یا استفاده یک الی دو روزه (هر روز یعنی ۸ ساعت) باید دور انداخته شوند و ماسک های پارچه ای یا نانو بعد از یک الی دو روز استفاده ، نیاز به شستشوی مجدد دارند.

توجه داشته باشید این مطلب به هیچ عنوان جنبه پزشکی ندارد و محتوای نوشته شده فقط اطلاعاتی بود که بنده با بررسی چندین سایت خارجی بدست آوردم و خودم شخصا ماسک های ساده ای که دارم رو تا ۲ یا ۳ مرتبه ، بعد از هر یکی دو روز استفاده ازشون ، با آب و مایع ظرفشویی به آرومی شستم و روی شوفاژ خشک کردم و مجدد ازشون استفاده کردم.

آموزش شستشوی ماسک

خوشحال میشویم اگر تجربه ، نظر یا پیشنهاد و راهکاری برای شستشوی ماسک های ساده ، فیلتر دار و پارچه ای دارید از بخش نظرات همین مطلب با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.

 

منابع

focustaiwan

facebook

health

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید