پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

بیبی بومر ناخن چیست؟ + آموزش کاشت بیبی بومر

در این مقاله از مجله آنلاین شلپ ابتدا به شما خواهیم گفت که بیبی بومر ناخن چیست و سپس به آموزش کاشت بیبی بومر ناخن به صورت اصولی خواهیم پرداخت. بیبی بومر ناخن چیست؟ بیبی بومر ناخن (Baby Boomer) امروزه یکی از محبوب ترین و جذاب ترین روش های طراحی و کاشت ناخن برای دختران […]

بدون دیدگاه

در این مقاله از مجله آنلاین شلپ ابتدا به شما خواهیم گفت که بیبی بومر ناخن چیست و سپس به آموزش کاشت بیبی بومر ناخن به صورت اصولی خواهیم پرداخت.

بیبی بومر ناخن چیست؟

بیبی بومر ناخن (Baby Boomer) امروزه یکی از محبوب ترین و جذاب ترین روش های طراحی و کاشت ناخن برای دختران در سراسر جهان می باشد. بیبی بومر نوعی از طراحی ناخن است که در آن هرناخن، ترکیبی در هم آمیخته از دو رنگ اصلی صورتی و رنگ فرعی سفید می باشد. در روش بیبی بومر  ۶۰ تا ۷۰ درصد سطح ناخن با رنگ صورتی و قسمت های دیگر آن که شامل تاج ناخن می باشد با رنگ سفید تزئین می شود. به صورت سنتی رنگ اصلی در طراحی بیبی بومر، رنگ صورتی می باشد اما بنا به سلیقه متقاضی از رنگ های هلویی، کاراملی، کرمی و یا نقره ای نیز به عنوان رنگ اصلی استفاده می شود.

آموزش کاشت بیبی بومر ناخن

در بیبی بومر ناخن طراحی از انتهای ناخن و با سایه ای که در آن رنگ اصلی بر رنگ فرعی غالب است به سمت نوک ناخن ادامه پیدا می کند و دریک سوم بالایی ناخن، هرچه به نوک ناخن نزدیکتر می شویم، غلبه رنگ فرعی بر رنگ اصلی بیشتر می شود، به گونه ای که نوک ناخن کاملا سفید رنگ است.

چگونگی پیدایش کاشت بیبی بومر

جالب است بدانید که روند طراحی بیبی بومر ناخن، از سوپرمدل های برتر دنیا و یا دختران هالیوود الهام گرفته نشده است، بلکه از طراحی مورد علاقه زنان بالای ۵۰ سال الهام گرفته شده است! در واقع بیبی بومر یک طراحی ناخن قدیمی و فرانسوی است که مختص زنان میانسال در کشور فرانسه بوده و اوج استفاده از این مدل برای طراحی ناخن به دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی بر می گردد.

کاشت بیبی بومر در حال حاضر در آمریکا و آلمان از محبوببیت بالایی در میان زنان و دختران برخوردار است و مورد توجه شدید دختران فرانسوی نیز بوده، چرا که در واقع آنها بودند که بعد از گذر سه دهه جا پای مادران خود گذاشته و این مدل جذاب و دلنشین را که رنگ بندی سنتی آن بسیار دخترانه و ظریف می باشد را وارد چرخه مد و طراحی ناخن کرده اند.

اما ریشه نام بیبی بومر از کجا آمده است؟

با شنیدن کلمه بیبی شاید خیلی ها یاد اصطلاح عامیانه نوزاد و یا بچه بیفتند، در شرایطی که در اینجا بیبی به معنای “عزیزم” و بومر در زبان عامیانه فرانسوی به معنای “ناخن” می باشد. اما چرا این روش کاشت ناخن به معنای “ناخن عزیزم” می باشد؟

گفته می شود در دهه ۶۰ میلادی که این طراحی ناخن در میان نجیب زادگان و اشرافیان فرانسوی هنوزبه طور کامل رواج پیدا نکرده بود، بانویی اشرافی بعد از تزئین ناخن های خود به این صورت، مدام در میان نجیب زادگان و بانوان دیگر، ناخن های خود را به معرض نمایش می گذاشت و میگفت: “ناخن های عزیزم” را بینید، “ناخن های عزیزم” را ببینید و اینگونه شد که بانوان دیگرهم علاقه مند به تزئین ناخن های خود به این صورت شدند و اصطلاح بیبی بومر یا ناخن های عزیزم بدل به نامی همیشگی برای این نوع از طراحی ناخن در سراسر دنیا گشت.

بیبی بومر البته چند سالی است که در خاورمیانه و کشورهای عربی و حتی کشور خودمان ایران نیز طرفداران پرو پا قرصی پیدا کرده است.

کاشت بیبی بومر

 

آموزش کاشت بیبی بومر

طراحی بیبی بومر ناخن در یک نگاه ساده، یک طراحی کلاسیک، تمیز و شیک به نظر می رسد. نوعی از طراحی که در آن پایه ناخن صورتی است و نوک آن سفید رنگ است. بیبی بومر امروزه کمتر به یک مانیکور فرانسوی شبیه است و بیشتر به یک مانیکور آمریکایی شباهت دارد. یک مانیکور فرانسوی ویژگی هایی خاص شامل خطوط دقیق و تعریف شده دارد و مدل فرانسوی کاشت بیبی بومر با نوک تیز سفید رنگ انجام می شود. در یک مانیکور آمریکایی سایه کار بیشتر از مدل فرانسوی است و نوک ناخن کاملا سفید نیست، بلکه یک سایه سفید ملایم، آمیخته با رنگ صورتی در نوک ناخن نمایش داده می شود.

آموزش کاشت بیبی بومر

انواع ترمیم کاشت بیبی بومر

به طور کلی برای طراحی یا کاشت ناخن به صورت بیبی بومر شما دو گزینه کلی دارید:

  • اگر ناخن های شما به طور طبیعی بلند و سالم است، می توانید ناخن های طبیعی خود را برای ایجاد این طراحی حفظ کرده و به طراح خود بگویید که شما یک اثر صورتی و سفید ملایم می خواهید و برای توصیف خواسته خود، از کلمه های “مانیکور آمریکایی” و یا “جلوه طبیعی” استفاده کنید.
  • اگرمی خواهید طراحی شما کمی جذاب تر و پر زرق و برق تر باشد، می توانید درخواست اکریلیک کنید، طراحی بیبی بومر به قدری شفاف و روشن است که هر نقش و نگاری با اکریل روی آن، دو چندان جلب توجه کرده و زیبا تربه نظر می رسد.

 

منابع:

refinery29

simplemost

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید