پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

دلیل استفاده از نوار بهداشتی و نحوه استفاده در استخر

دلیل استفاده از نوار بهداشتی چیست؟ شاید برای بسیاری از بانوان که در دوران قاعدگی خود از نوار بهداشتی و انواع پدهای مشابه استفاده می کنند، سوال بزرگ این باشد که دلیل استفاده از نوار بهداشتی چیست و چرا باید در دوران قاعدگی از آن استفاده کنند. اصلی ترین دلیل استفاده از نوار بهداشتی جلوگیری […]

دلیل استفاده از نوار بهداشتی و نحوه استفاده در استخر
بدون دیدگاه

دلیل استفاده از نوار بهداشتی چیست؟

شاید برای بسیاری از بانوان که در دوران قاعدگی خود از نوار بهداشتی و انواع پدهای مشابه استفاده می کنند، سوال بزرگ این باشد که دلیل استفاده از نوار بهداشتی چیست و چرا باید در دوران قاعدگی از آن استفاده کنند.

اصلی ترین دلیل استفاده از نوار بهداشتی جلوگیری از انواع عفونت ها و حساسیت های پوستی و غیر پوستی در ناحیه واژن و جلوگیری از نشت خون روی لباس زیر می باشد. در واقع استفاده از این پدهای بهداشتی سبب حفظ بهداشت و سلامتی واژن در بانوان می شود. در ادامه به بررسی نحوه استفاده از نوار بهداشتی و چگونگی استفاده از آن هنگام شنا کردن در استخر خواهیم پرداخت.

دلیل استفاده از نوار بهداشتی و نحوه استفاده در استخر

نحوه استفاده از نوار بهداشتی

نوار بهداشتی دقیقا مانند لباس زیر شما در زیر شورت و روی ناحیه واژن قرار می گیرد و سبب جذب خون قاعدگی و عدم نشت آن به لباس زیر شما در طول دوره قاعدگی می گردد. اما نحوه صحیح استفاده از نواربهداشتی به صورت زیر می باشد:

  • شما باید نوار بهداشتی را در زیر شورت و بر روی ناحیه واژن و کل ناحیه ای که ممکن است خون قاعدگی از آن نشت کند قرار دهید.
  • شما باید هر چند ساعت یک بار و در صورت مشاهده ترشحات، پد خود را عوض کنید.
  • پس از تعویض پد بهداشتی باید پد قبلی را در یک کاغذ یا دستمال توالت بپیچید و آن را درون سطل زباله بندازید.

 

نوار بهداشتی برای استخر

یکی از دغدغه های بانوان در دوران قاعدگی مواجه شدن با مشکل برای رفتن به استخر و شنا کردن است. از آنجا که نوارهای بهداشتی بسیار جاذب هستند و دلیل استفاده از نوار بهداشتی در اصل خاصیت جذب گنندگی آن است، هنگامی که می خواهید در طول دوره  قاعدگی خود به استخر بروید، استفاده از آنها به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا آنها خیس شده و نه تنها ظاهر خوبی ندارند، بلکه در این شرایط غیر بهداشتی نیز می باشند.

به طور کلی فشار آب در برابر نیروی گرانش کار می کند و باعث می شود تا جریان خونریزی شما در آب خنثی شود. اما اگر عطسه کنید، سرفه کنید، بخندید و یا حتی به طریق خاصی حرکت کنید، ممکن است خون از نوار بهداشتی شما نشت کند. هرچند که خون با آب رقیق می شود و رد خون در پشت سر شما باقی نمی ماند اما خیس شدن نوار بهداشتی به هیچ وجه از نظر پزشکی مناسب نیست و به علاوه منظره خوبی نیز ندارد. در واقع استفاده از تامپون بهترین گزینه برای شنا کردن در استخر در دوران قاعدگی می باشد.

دلیل استفاده از نوار بهداشتی و نحوه استفاده در استخر

نحوه استفاده از تامپون در استخر

تامپون وسیله‌ ای است که مانند نوار بهداشتی در دوره قاعدگی توسط بانوان مورد استفاده قرار می گیرد و علت استفاده از تامپون در واقع همان دلیل استفاده از نوار بهداشتی است. تفاوت اصلی تامپون با نوار بهداشتی این است که نواربهداشتی از بیرون روی واژن قرار می گیرد ولی تامپون داخل واژن فرو می رود و با جذب خون قاعدگی سبب عدم نشت آن به بیرون می شود. شما می توانید از یک تامپون به مدت ۴ تا ۶ ساعت استفاده کنید، پس قبل از رفتن به استخر آن را داخل واژن خود قرارداده و با خیالی آسوده لباس شنای خود را پوشیده و به استخر بروید و بدون هیچ گونه نگرانی از شنا کردن لذت ببرید.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید