جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

زندان آلکاتراز کجاست؟ دلیل مخوف بودن آن چه بود؟

در این مقاله از مجله آنلاین شلپ به شما خواهیم گفت که زندان آلکاتراز کجاست و دلیل مخوف بودن آن چه بود. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. زندان آلکاتراز کجاست ؟ زندان آلکاتراز یکی از مخوف ترین زندان های جهان در ایالات متحده آمریکا بود که در جزیره آلکاتراز در خلیج سانفرانسیکو […]

زندان آلکاتراز کجاست
بدون دیدگاه

در این مقاله از مجله آنلاین شلپ به شما خواهیم گفت که زندان آلکاتراز کجاست و دلیل مخوف بودن آن چه بود. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

زندان آلکاتراز کجاست ؟

زندان آلکاتراز یکی از مخوف ترین زندان های جهان در ایالات متحده آمریکا بود که در جزیره آلکاتراز در خلیج سانفرانسیکو واقع شده بود. از آلکاتراز برای نگهداری از زندانیانی که به طور مداوم در زندان های دیگر ایالت متحده دردسر ایجاد می کردند استفاده می شد. این زندان در اوت ۱۹۳۴ میلادی تاسیس و در مارس ۱۹۶۳ به دستور رابرت اف کندی سیاست مدار وقت آمریکا برای همیشه بسته شد.

زندان آلکاتراز کجاست

دلیل مخوف بودن زندان آلکاتراز چه بود ؟

حال که متوجه شدید زندان آلکاتراز کجاست ، بد نیست بدانید که دلایل مخوف بودن این زندان عجیب چه بوده است و چرا حتی مجرمان بزرگی نظیر آل کاپون در این زندان دچار افسردگی و مشکلات شدید روحی و روانی شدند. زندانیان به طور معمول در محیطی پر خشونت در کنار هم زندگی می کردند و معمولا در هنگام صرف غذا حق صحبت کردن را نداشتند و باید از روزه سکوت پیروی می کردند. در صورتی که زندانیان قوانینی را نقض می کردند به سلول های انفرادی با ابعاد ۱٫۵ متر در ۳ متر منتقل می شدند که می توانست محدویت هایی نظیر تاریکی مطلق و یا کاهش جیره غذایی را به دنبال داشته باشد.

آیا کسی موفق به فرار از آلکاتراز شد ؟

در دوره حیات این زندان هیچ مجرمی موفق به فرار از آن نشد و تمام تلاش های زندانیان برای فرار، یا با شلیک گلوله توسط نیروهای امنیتی زندان و یا با غرق شدن در خلیج سانفرانسیسکو، نافرجام ماند و به مرگ ختم شد. در مدت حیات آلکاتراز، ۳۶ نفر از زندانیان اقدام به فرار کردند که ۷ نفر از آنها با شلیک ماموران زندان کشته شدند و ۲ نفر غرق شده و بقیه مفقود الاثر شدند که آنها نیز به نظر در خلیج غرق شده باشند اما هیچ وقت اجسادشان پیدا نشد. البته در این بین، ۲ زندانی در سال های ۱۹۴۵ و ۱۹۶۲ موفق به گریختن از جزیره شدند اما به محض رسیدن به ساحل دستگیر و مجددا روانه آلکاتراز شدند.

زندان آلکاتراز عکس

نمایی از یک سلول انفرادی در زندان آلکاتراز

 

چرا فرار از آلکاتراز غیر ممکن بود ؟

حال که متوجه شدید زندان آلکاتراز کجاست بد نیست بدانید که چرا این زندان به عنوان زندانی که فرار از آن غیر ممکن بوده، معرفی شده است. دلیل اصلی این امر این بود که آلکاتراز در یک جزیره قرار داشت و این بدان معنی است که هرگونه اقدام به فرار از زندان باید به وسیله یک قایق انجام می شد و از آنجایی که عمده ساکنین جزیره نگهبانان و خانواده های کارکنان زندان بودند، زندانیان فراری برای تهیه قایق باید با آنها روبرو می شدند و این به معنی دستگیری مجدد و بازگشت به آلکاتراز بود.

راه حل بعدی شنا کردن بود که به دلیل میانگین دمای آب که ۱۶ درجه سانتیگراد بود و مسیر طولانی تا ساحل، این ایده نیز ایده مناسبی به نظر نمی رسید، هرچند که برخی از زندانیان تصمیم به این کار گرفتند و پس از فرار از آلکاتراز سعی کردند تا با شنا کردن خود را از این جهنم مخوف دور کنند، اما به دلیل خستگی بیش از حد و دمای پایین آب عمدتا دچار هیپوترمی شده و غرق می شدند.

زندان آلکاتراز عکس

تمام این راه حل ها برای فرار در شرایطی بود که آلکاتراز نرده هایی مقاوم و فولادی و دیوارهایی بلند داشت و دور تا دور زندان به وسیله دیده بان ها تحت نظارت بود. بنا به همین دلایل ذکر شده بود که فرار از آکاتراز غیر ممکن بود و کمتر کسی به فکر فرار از آن می افتاد، هرچند که معدود نفراتی که با همه این ناملایمات باز هم سعی در فرار داشتند، به هیچ وجه به خواسته خود نرسیدند و یا در این راه کشته شدند و یا دستگیر و مجددا روانه آلکاتراز شدند.

 

منبع

wikipedia

howitworksdaily

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید