شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

فواید دیدن فیلم های ترسناک ، ۴ دلیل برای دیدن فیلم های ترسناک

فواید دیدن فیلم های ترسناک چیست و چرا باید فیلم های ترسناک ببینیم؟ آیا دیدن فیلم های ترسناک برایمان سودی هم دارد؟ یا فقط باعث آزار و اذیتمان میشود؟ در ادامه این مطلب ، به شرح ۴ دلیل برای دیدن فیلم های ترسناک میپردازیم. فواید دیدن فیلم های ترسناک ۱ . افزایش ایمنی بدن و […]

4 دلیل برای دیدن فیلم های ترسناک
بدون دیدگاه

فواید دیدن فیلم های ترسناک چیست و چرا باید فیلم های ترسناک ببینیم؟ آیا دیدن فیلم های ترسناک برایمان سودی هم دارد؟ یا فقط باعث آزار و اذیتمان میشود؟ در ادامه این مطلب ، به شرح ۴ دلیل برای دیدن فیلم های ترسناک میپردازیم.

4 دلیل برای دیدن فیلم های ترسناک

فواید دیدن فیلم های ترسناک

۱ . افزایش ایمنی بدن و مقابله با بیماری ها

طبق مطالعاتی که توسط محققان بر روی ۳۲ مرد و زن انجام شد و آن ها فیلم های ترسناکی را مشاهده کردند ، نتایج حیرت انگیزی بدست آمد. پس از بررسی نتایج آزمایش خون این افراد ، مشخص شد که تعداد گلبول های سفید موجود در خون آن ها افزایش داشته و در حالت آماده باش قرار میگیرند. این امر باعث میشود تا بدن بینندگان این گونه فیلم ها ، در ترمیم بدن و مبارزه با بیماری ها ، عملکرد بهتری داشته باشند که به نوعی سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.

 

۲ . سوزاندن کالری و افزایش متابولیسم بدن

درسته! با دیدن فیلم های ترسناک کالری بیشتری میسوزانید! تحقیقات دیگری که انجام شده نشان داده که با مشاهده فیلم های ترسناک و افزایش آدرنالین خون و ضربان قلب و غیره منجر به سوزاندن بیشتر کالری در بدنتان میشود که در نتیجه متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد.

مثلا با بررسی های انجام شده با دیدن فیلم The Shining (184 کالری) ، فیلم Jaws (161 کالری) ، فیلم The Exorcist (158 کالری) ، فیلم Alien (152 کالری) و فیلم Saw (133 کالری) میسوزانید. در ادامه این نوشته از مجله شلپ به بررسی دو دلیل دیگر میپردازیم.

 

۳ . افزایش آدرنالین در خون شما

با توجه به وجود صحنه های فجیع و ترسناکی که در فیلم ها با ژانر ترسناک وجود دارد ، بدن شما را در وضعیت احساس خطر قرار میدهد و هیجان زده میشوید که این هیجان در شما باعث افزایش آدرنالین خون میشود.

4 دلیل برای دیدن فیلم های ترسناک

 

۴ . کمک به غلبه بر ترس هایتان در زندگی

طبق تحقیقات انجام شده ، تماشای فیلم های ترسناک برای غلبه بر ترس هایمان بسیار مفید است و مثل یک شبیه ساز عمل میکند و با دیدن فیلم های ترسناک ، خود را در موقعیت های ترسناکی تصور میکنیم که در نهایت باعث کاهش ترس از آن موقعیت ها در دنیای واقعی میشود. هرچند ترس از صحنه های موجود در فیلم ترسناک با ترس در دنیای واقعی متفاوت است و در هنگام مشاهده فیلم ، مغز خیلی سریع میفهمد که خطر واقعی نیست.

 

با این حال دیدن فیلم های ترسناک شاید برای کودکان مضرات بیشتری داشته باشد و توانایی درک غیر واقعی بودن آن صحنه ها را نداشته باشند. همچنین دیدن این گونه فیلم ها مزایای دیگری هم دارد که نوشتن تمام آن ها در این مطلب نمیگنجد. سلیقه شما چیست؟ از این نوع فیلم ها خوشتان می آید یا از فیلم های ترسناک متنفرید؟

 

 

منبع

theodysseyonline

 

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array