چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

محدودیت سرعت در کشورهای مختلف

حتما در مورد اتوبان های بدون محدودیت سرعت در آلمان چیزهای زیادی شنیدید! در این نوشته از مجله شلپ به بررسی محدودیت سرعت در کشورهای مختلف مخصوصا آلمان که برای وسایل نقلیه در بزرگراه ها و آزادراه ها تعیین شده میپردازیم. محدودیت سرعت در کشورهای مختلف دنیا معمولا توسط پلیس یا سایر نهادهای مربوطه تعیین […]

محدودیت سرعت در کشورهای مختلف
بدون دیدگاه

حتما در مورد اتوبان های بدون محدودیت سرعت در آلمان چیزهای زیادی شنیدید! در این نوشته از مجله شلپ به بررسی محدودیت سرعت در کشورهای مختلف مخصوصا آلمان که برای وسایل نقلیه در بزرگراه ها و آزادراه ها تعیین شده میپردازیم.

محدودیت سرعت در کشورهای مختلف

محدودیت سرعت در کشورهای مختلف دنیا معمولا توسط پلیس یا سایر نهادهای مربوطه تعیین شده و به وسیله تابلو های راهنمایی و رانندگی به رانندگان اعلام میشود. این تابلو ها حداکثر سرعت مجاز و در برخی موارد حداقل سرعت مجاز را نشان میدهند. در ادامه این نوشته از مجله شلپ برخی از محدودیت های سرعت در کشورهای مختلف را بررسی میکنیم.

محدودیت سرعت در ایران

آزادراه ها : ۷۰ الی ۱۲۰

خارج شهر و بزرگراه ها : ۱۱۰

محدودیت سرعت در آلمان

آزادراه ها : بدون محدودیت سرعت (۱۳۰ پیشنهاد میشود)

خارج شهر و بزرگراه ها : بدون محدودیت سرعت (۱۳۰ پیشنهاد میشود)

محدودیت سرعت در آمریکا

آزادراه ها : ۸۹ الی ۱۲۹

خارج شهر و بزرگراه ها : ۸۹ الی ۱۱۳

محدودیت سرعت در ژاپن

آزادراه ها : ۸۰ الی ۱۰۰

خارج شهر و بزرگراه ها : ۶۰ الی ۸۰

محدودیت سرعت در استرالیا

آزادراه ها : ۸۰ الی ۱۳۰

خارج شهر و بزرگراه ها : ۸۰ الی ۱۳۰

محدودیت سرعت در فرانسه

آزادراه ها : ۱۱۰ ، در باران ۱۰۰

خارج شهر و بزرگراه ها : ۸۰ الی ۱۳۰

محدودیت سرعت در چین

آزادراه ها : ۱۰۰ الی ۱۲۰

چند نکته در مورد سرعت های ذکر شده در بالا

  • سرعت ها بر حسب کیلومتر بر ساعت میباشند
  • تنها محدودیت سرعت در آزادراه ها و بزرگراه های برخی از کشورها را بررسی کردیم و برای مشاهده لیست تمام کشورها به صفحه محدودیت سرعت در ویکی پدیا مراجعه کنید
  • تفاوت آزادراه و بزرگراه در این است که در آزادراه ها شانه خطر وجود دارد و تابلوهای نصب شده آبی رنگ هستند و دور برگردان وجود ندارد اما در بزرگراه ها شانه خطر نیست و تابلوها سبز رنگ بوده و دوربرگردان وجود دارد.

محدودیت سرعت در کشورهای مختلف

 

اتوبان های بدون محدودیت سرعت در آلمان

آلمان تنها کشور در دنیا است که اکثر بزرگراه ها و آزادراه های آن بدون محدودیت سرعت هستند و تابلو های محدودیت سرعت ۱۳۰ نصب شده در آلمان فقط سرعت مناسب و پیشنهادی را نشان میدهد و رعایت آن اجباری نیست. همچنین حتما میدانید که شرکت های بزرگ خودروسازی مثل پورشه ، مرسدس بنز ، بی ام وه ، آئودی و فولکس واگن در آلمان هستند. کشور آلمان هزینه های زیادی برای ایجاد ، تعمیر و نگهداری اتوبان ها و جاده های خود میکند تا بهترین کیفیت ممکن را داشته باشند و خطر تصادفات به حداقل برسد.

محدودیت سرعت در کشورهای مختلف

 

نحوه گرفتن گواهینامه در آلمان

گواهینامه کشور آلمان ، یکی از معتبر ترین گواهینامه های دنیا است و مراحل دریافت آن هزینه های زیادی در پی دارد. در آلمان ۱۷ نوع گواهینامه مختلف وجود دارد و برای دریافت گواهینامه رانندگی با خودروهای سواری ، افراد ۱۸ سال یا بیشتر میتوانند اقدام کنند و افراد ۱۷ ساله هم به شرطی که یک همراه همیشه هنگام رانندگی در کنارشان باشد ، میتوانند درخواست گواهینامه دهند.

محدودیت سرعت در کشورهای مختلف

دریافت گواهینامه در آلمان مثل ایران شامل آیین نامه و آموزش عملی است که آموزش عملی شامل رانندگی در شهر ، در شب ، در جاده های فرعی و در اتوبان ها است.

 

منابع

wikipedia

wikipedia

parsmohajer

thelocal

businessinsider

carlogos

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array