پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

مزایای استفاده از نیمکت در پارک ها و معابر عمومی

نیمکت پارک، نوعی نیمکت است که اهمیت آن اغلب نادیده گرفته می شود. یک نیمکت پارک در واقع یک چاشنی عالی برای منظره طبیعی یک پارک به شمار می رود و به نوعی یک مبلمان خیابانی برای رهگذرانی است که قصد دارند نفسی تازه کنند و یا از منظره طبیعی یک پارک لذت ببرند. نیمکت […]

مزایای استفاده از نیمکت در پارک ها و معابر عمومی
بدون دیدگاه

نیمکت پارک، نوعی نیمکت است که اهمیت آن اغلب نادیده گرفته می شود. یک نیمکت پارک در واقع یک چاشنی عالی برای منظره طبیعی یک پارک به شمار می رود و به نوعی یک مبلمان خیابانی برای رهگذرانی است که قصد دارند نفسی تازه کنند و یا از منظره طبیعی یک پارک لذت ببرند.

نیمکت پارک برای بسیاری از افراد و در بسیاری از فرهنگ ها، نمادی برای دوستی است. از نیمکت پارک در جامعه به عنوان یک فضای ملاقات و همچنین مکانی برای نشستن و صحبت کردن استفاده می شود.

مزایای استفاده از نیمکت در پارک ها و معابر عمومی

 

مزایای استفاده از نیمکت پارک چیست؟

تحقیقات نشان داده است که نیمکت های پارک، عاملی برای ایجاد دوستی و گسترش روابط اجتماعی در زندگی روزمره و جامعه ماست. نیمکت پارک نه تنها برای ترغیب شما به بیرون رفتن مفید است، بلکه سهولت استفاده از آن، به شما این امکان را می دهد تا در محیط طبیعی خود نیز همانند منزل خودتان به راحتی لم داده و از لحظات خود لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم اگر حداقل نیم ساعت در روز، زمان خود را صرف نشستن روی یک نیمکت پارک، در جوار طبیعت کنید، می توانید استرس ناشی از فشار و خستگی کار روزانه را به میزان چشمگیری کاهش دهید. با خوردن صبحانه خود پس از یک ورزش صبحگاهی در یک نیمکت پارک، می توانید روحیه خود را بهبود ببخشید و در نتیجه آن تمرکز و بهره وری خود را در محل کار افزایش دهید.

مزایای استفاده از نیمکت در پارک ها و معابر عمومی

مزایای استفاده از نیمکت پارک برای سالمندان

وجود این نیمکت های پارک در فضای باز، نه تنها استرس افراد را کاهش می دهد بلکه می تواند زندگی افراد سالخورده را نیز بهبود بخشد. سالمندان بیشتر از هر قشر دیگری از بیماری های روانی رنج می برند و به افسردگی مبتلا هستند. افسردگی در افراد سالخورده نتیجه عوامل مختلفی است که یکی از فاکتورهای اصلی آن انزوا و خانه نشینی است. تنهایی می تواند باعث استرس بیش از حد بر روی بدن شود و این می تواند منجر به بیماری های مزمن از جمله نارسایی های قلبی و اختلالات روانی شود. با این حال، با نشستن روی نیمکت های پارک، افراد مسن بیشتر در تعامل افراد هم سن و سال خود قرار می گیرند. بنابراین آنها را قادر می سازد، زندگی دوستانه و سالم تری داشته باشند.

مزایای استفاده از نیمکت در پارک ها و معابر عمومی

 

مزایای استفاده از نیمکت پارک برای ورزشکاران

داشتن مکانی برای استراحت بین تمرینات ورزشی، افراد را ترغیب می کند که بیشتر اوقات به پیاده روی، دویدن یا حرکات ورزشی بپردازند. این امر به این دلیل است که احساس می کنند می توانند اهداف قابل دسترسی را برای خود تعیین کنند و در فواصل بین این تمرینات روی نیمت پارک، به استراحت بپردازند.

 

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array