جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

هیدر چیست؟ هیدر موجودی با عمر جاویدان

در این مطلب از سایت شلپ، شما را با موجودی زیبا به اسم هیدر که در دریا زندگی میکند، آشنا میکنیم. در ادامه همراه ما باشید. هیدر چیست؟ هیدر یا سرده یا هیدرا، موجودی گزنده و ساکن آب می باشد که علیرغم اینکه توانایی حرکت دارد، اما عمدتا ساکن و بی حرکت است. این موجو […]

هیدر چیست؟ هیدر موجودی با عمر جاویدان
۴ دیدگاه

در این مطلب از سایت شلپ، شما را با موجودی زیبا به اسم هیدر که در دریا زندگی میکند، آشنا میکنیم. در ادامه همراه ما باشید.

هیدر چیست؟

هیدر یا سرده یا هیدرا، موجودی گزنده و ساکن آب می باشد که علیرغم اینکه توانایی حرکت دارد، اما عمدتا ساکن و بی حرکت است. این موجو دارای یک کیسه گوارشی یک طرفه می باشد و فاقد سر و مغز است. سراسر بدن هیدر از تارهای عصبی تشکیل شده است. حال که متوجه شدید هیدر چیست ، بد نیست با سیستم عصبی و نحوه زندگی این موجود عجیب نیز آشنا شوید.

هیدر چیست؟ هیدر موجودی با عمر جاویدان

سیستم عصبی هیدر

هیدر یکی از ساده ترین ساختارهای عصبی را در میان موجودات دارا می باشد. به دلیل اینکه سراسر بدن این موجود از تارهای عصبی تشکیل شده است، تحریک هر نقطه از بدن آن در همه سطح بدنش پخش می شود. این موجود، دارای بازوهایی زهرآلود است که در هنگام شکار، آنها را به سمت هدف پرتاب می کند. پس از برخورد بازوی زهری با شکار و فلج شدن آن، هیدر شکار را به کمک بازوهای خود به سمت کیسه گوارشی برده و آن را بلع می کند. برخی از زیست شناسان بر این باور هستند که هیدرها هیچ گاه پیر نشده و عمری همیشگی دارند.

 

نحوه حرکت هیدر

هیدر با روشی مانند سر خوردن، در آب حرکت می کند و به کمک ترشحات مخاط خود خم می شود و یا در آب پشتک و یا به اصطلاح، بالانس می زند.

هیدر چیست؟ هیدر موجودی با عمر جاویدان

غذای هیدر چیست ؟

غذای هیدر معمولا از لارو حشرات و کرم ها یا سخت پوستان کوچک جثه تشکیل می شود. دافنی که موجودی از دسته بندپایان است، از اصلی ترین منابع غذایی هیدر به شمار می آید.

دافنی غذای هیدر

دافنی موجودی از دسته بندپایان است که به آن شپش آب شیرین و یا کک آبی نیز گفته می شود، دافنی موجودی ریز و شبیه به دانه های خاکشیر است و اصلی ترین غذای هیدر به شمار می رود.

هیدر چیست؟ هیدر موجودی با عمر جاویدان

تولید مثل هیدر چگونه است ؟

تولید مثل در هیدر به روش جوانه زنی انجام می شود، به این صورت که جوانه هایی برجسته در دیواره خارجی بدن هیدر تشکیل شده و هر کدام از جوانه ها به یک هیدر کوچک تبدیل شده و فرآیند رشد و تکامل را طی می کنند. زمانی که رشد این جوانه ها کامل شد، هیدر جوان از بدن هیدر مولد، جدا خواهد شد.

 

طول عمر هیدر

هیدر موجوی با عمر جاویدان! راز طول عمر جاویدان هیدر در ساختار ساده بدن این موجود نهفته است. سلول های عصبی بدن هیدر قادر به تقسیم بی نهایت می باشند، از این رو هر سلولی از بین برود، جایگزین آن از قبل تولید شده است. این قضیه سبب می شود تا یک هیدر عمری جاویدان و همیشگی داشته باشد.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

۴ نظر برای نوشته “هیدر چیست؟ هیدر موجودی با عمر جاویدان”

  1. مهسا میرشمسی گفت:

    بسیار مطالب مفیدی بود. ممنون از شما

  2. Saleh گفت:

    یعنی اگه نامیرا باشن جوونه هاشونم نامیران شاید خنده دار باشه ولی یه روزی اینا کره زمینو میگیرن😂

  3. بهار گفت:

    لوله گوارش هیدر دوطرفه است مواد از دهان وارد می شوند و در لوله گوارش ، گوارش می شوند سپس مواد دفعی به بالا برمیگردد و از دهان دفع میشود

نظرتان را بنویسید

Array