چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

ویزا چیست و چرا باید ویزا بگیریم ؟

حتما برایتان این سوال پیش آمده که ویزا چیست و چرا باید برای ورود به بعضی کشور ها ویزا بگیریم ؟ در ادامه این مطلب از مجله آنلاین شلپ ، پاسخ این سوال را خواهید دانست و با انواع ویزا و روش های صدور ویزا آشنا میشوید. ویزا چیست ؟ ویزا یا روادید ، مدرکی […]

ویزا چیست و چرا باید ویزا بگیریم 2
بدون دیدگاه

حتما برایتان این سوال پیش آمده که ویزا چیست و چرا باید برای ورود به بعضی کشور ها ویزا بگیریم ؟ در ادامه این مطلب از مجله آنلاین شلپ ، پاسخ این سوال را خواهید دانست و با انواع ویزا و روش های صدور ویزا آشنا میشوید.

ویزا چیست

ویزا چیست ؟

ویزا یا روادید ، مدرکی است که به افرادی اعطا میشود که درخواست اجازه برای ورود یا گذر از کشوری را دارند. این مدرک به صاحب آن این اجازه را میدهد که به خاک آن کشور وارد شود ، در آن بماند یا از آن کشور عبور کند. ویزا ها برای افراد خارجی دارای محدودیت هایی هستند مثل زمان ماندن در آن کشور ، تعداد رفت و آمد به آن جا و غیره و به صورت کلی یک ویزا حاوی نام کشور مورد نظر ، مدت زمان ماندن در آن کشور و زمان ورود به آن است.

 

انواع ویزا چیست ؟

ویزای دیدار از بستگان

این نوع روادید به این صورت میباشد که خویشاوندان شما از کشور مقصد اقدام به ارسال دعوتنامه برایتان میکنند و سپس شما میتوانید با در دست داشتن مدارک مربوطه در سفارت کشور مورد نظر ، اقدام به دریافت ویزای دیدار از بستگان کنید.

ویزای تجاری و بازرگانی

یکی از ویزاهایی که با استقبال زیادی همراه است ، ویزای تجاری است که تجار و بازرگانان میتوانند با در دست داشتن روادید تجاری خود ، به کشور مربوطه سفر کرده و اقدام به تجارت کنند.

ویزای دانشجویی

برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی باید ابتدا روادید دانشجویی کشور مورد نظر را دریافت کنید. این روادید در واقع نوعی اقامت موقت است که اجازه تحصیل ، زندگی و حتی کار در کشور مقصد را به شخص میدهد.

ویزای پیوستن به خانواده

افرادی که در کشورهای مقصد ساکن میباشند معمولا علاقه دارند تا سایر اعضای خانواده خود که خارج از آن کشور هستند را به طور موقت یا دائم به کشور جدید خود منتقل کنند. ویزای پیوستن به خانواده میتواند کار را برای انتقال سایر اعضای خانواده به کشور مقصد ساده تر کند.

ویزای گردشگری یا توریستی

برای سفرهای توریستی و گردشگری به کشورهای مختلف ، نیاز به دریافت ویزای توریستی است همچنین مسافران با روادید توریستی اجازه انجام فعالیت های تجاری و تحصیلی را ندارند. مثلا برای بازدید از پاریس شهر عشاق و بازدید از برج ایفل باید ویزای گردشگری یا توریستی تهیه کنید. یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایرانیان ، کشور ترکیه است اما به دلیل توافق انجام شده بین دولت ایران و ترکیه ، شهروندان ایرانی برای سفرهای توریستی به ترکیه نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارند و تا ۹۰ روز بدون ویزا میتوانند در خاک ترکیه حضور داشته باشند.

ویزای استارتاپ با کارآفرینی

یکی از سخت ترین و مطمئن ترین روش ها برای مهاجرت به کشورهای خارجی ، دریافت ویزای استارتاپ از طریق کارآفرینی است. برای دریافت این نوع ویزا نیاز است تا ابتدا با دریافت اجازه موقت در کشور مورد نظر ساکن شده و سپس با ایجاد استارتاپ و جذب سرمایه در آن کشور ، ویزای خود را به اقامت دائم تبدیل کنند.

ویزای ایرانی

 

انواع کشورها از نظر نحوه صدور ویزا

  • کشورهایی که برای ورود به آن ها نیازی به هیچ ویزا و مجوز خاصی نیست و تفاوتی بین شهروندان کشور مبدا و مقصد وجود ندارد. مثل کشورهای امارات متحده عربی ، عربستان سعودی ، کویت ، عمان و بحرین که شهروندان آن ها میتوانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای یکدیگر سفر کنند.
  • کشورهایی که قبل از سفر به آن ها باید برای دریافت ویزا اقدام کنیم. اکثر کشورها برای مسافران ایرانی قبل از سفر نیاز به دریافت روادید دارند که برای دریافت اجازه ورود به آن کشور باید به سفارتخانه مورد نظر مراجعه کرده و مراحل مورد نیاز را بگذرانیم.
  • کشورهایی که دارای ویزا در لحظه ورود هستند به این معنا است که برای سفر به آن ها نیازی به دریافت ویزا از قبل نیست و به محض ورود به آن کشور ، مبلغی پرداخت کرده و با ارائه یک سری مدارک ، روادید خود را دریافت میکنیم. مثل کشورهای سریلانکا و تانزانیا.
  • کشورهایی که افراد برای سفرهای کوتاه به آنجا نیازی به دریافت ویزا ندارند اما برای کار و تحصیل ، حتما باید ویزای کاری آن کشور را دریافت کنند. دریافت ویزای کار در این کشورها معمولا فرایند ساده ای است چون شهروندان اجازه رفت و آمد به آن کشور را بدون نیاز به ویزا دارند. برای مثلا شهروندان امارات متحده عربی بدون نیاز به روادید میتوانند به تمام کشورهای اروپایی سفر کنند.
  • کشورهایی که کشور مبدا و کشور مقصد ، سفر شهروندان همدیگر را ممنوع کرده اند که معمولا این اقدام به دلایل امنیتی و سیاسی رخ میدهد. مثلا شهروندان کشور ایران اجازه سفر و ورود به کشور اسرائیل را ندارند.

 

 

منابع

wikipedia

wikipedia

irstartup

findatour

payment24

eligasht

safarme

iranivienna

safarnevesht

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array