جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

چرا هیتلر خودکشی کرد؟ پرده برداری از راز بزرگ

در این مطلب جذاب از شلپ به بررسی دلیل خودکشی آدولف هیتلر و همسرش می پردازیم و علت فرار نکردن آن ها را بررسی می کنیم. در ادامه با ما باشید. چرا هیتلر خودکشی کرد؟ چرا هیتلر خودکشی کرد؟ در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵، آدولف هیتلر به همراه همسرش اوا براون در پناهگاه خود در برلین […]

چرا هیتلر خودکشی کرد؟ پرده برداری از راز بزرگ
بدون دیدگاه

در این مطلب جذاب از شلپ به بررسی دلیل خودکشی آدولف هیتلر و همسرش می پردازیم و علت فرار نکردن آن ها را بررسی می کنیم. در ادامه با ما باشید.

چرا هیتلر خودکشی کرد؟ پرده برداری از راز بزرگ

چرا هیتلر خودکشی کرد؟

چرا هیتلر خودکشی کرد؟ در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵، آدولف هیتلر به همراه همسرش اوا براون در پناهگاه خود در برلین خودکشی کردند. طبق شهادت شاهدین، هر دو قرص سیانید را بلعیده و سپس برای اطمینان، با گلوله به سر خود شلیک کرده بودند. اجساد هیتلر و همسرش زمانی که توسط “گونشه” آجودان هیتلر مشاهده شده، بنا به دستور قبلی خود هیتلر، به پشت ساختمان صدر اعظمی انتقال یافت و در آنجا با بنزین سوزانده شد. اما شاید سوال بزرگ برای همه این باشد  که چرا هیتلر خودکشی کرد و چرا در کمتر از سه روز بعد ازدواج با همسرش، هردو تصمیم به پایان دادن زندگی خود گرفتند؟ در این مقاله این راز بزرگ را بر ملا می سازیم و خواهیم دید که چرا هیتلر خودکشی کرد و این گونه به زندگی خود پایان داد.

چرا هیتلر خودش را کشت و فرار نکرد؟

ماموران ویژه ارتش هیتلر به او هشدار دادند که روس ها در راه هستند و تنها یک یا دو روز دیگر به برلین خواهند رسید و قصد جان هیتلر و تصرف برلین را دارند. آنها به هیتلر پیشنهاد دادند که به مناطق کوهستانی استان باوراریا و کوه های آلپ پناه ببرد و در آنجا در مخفیگاهی که در شهری کوچک و کوهستانی از قبل وجود داشت مخفی شود، اما هیتلر خودکشی را انتخاب کرد. در شرایطی که هیتلر در آن قرار داشت شاید فرار تقریبا غیرممکن بود و هیتلر ترجیح داد به جای گذراندن روزهای آخر خود در ترس و استرس و در شرایطی که ممکن بود اسیر، تحقیر و یا اعدام شود، با معشوقه اش ازدواج کند و شب عروسی خود را در آرامش سپری کند و سپس با زندگی در این دنیا وداع کند.

چرا هیتلر خودکشی کرد؟ پرده برداری از راز بزرگ

انتخاب مرگ قبل از بی آبرویی و رسوایی

اینکه چرا هیتلر خودکشی کرد شاید تا حد زیادی به ذات مغرور او که برگرفته از روحیه تسلیم ناپذیر ژرمن ها بود بر می گردد. یکی از اصول نازی ها این بود که مرگ بهتر از ناسازگاری است و شاید  همین باور بود که باعث شد هیتلر به جای فرار ومخفی شدن تصمیم به خودکشی بگیرد. هیتلر شاید تصمیم گرفته بود که که تا پایان عمر در برلین بماند تا ثابت کند که در کنار آرمانهای خود ایستاده و برای مردمش آنجا بوده و مثل یک فرد ترسو فرار نکرده و تن به ذلت نداده است.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array