جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آیا سالاد الویه چاق کننده است؟ + کالری هر قاشق از الویه

اگر میخواهید بدانید که آیا سالاد الویه چاق کننده است و با خوردن آن اضافه وزن میگیرید یا خیر، این مقاله به شما کمک میکند. همچنین میزان دقیق کالری هر قاشق از الویه را باهم بررسی میکنیم. سالاد الویه یکی از محبوب ترین فست فودهایی است که در چند سال اخیر در برنامه غذایی هفتگی […]

آیا سالاد الویه چاق کننده است
بدون دیدگاه

اگر میخواهید بدانید که آیا سالاد الویه چاق کننده است و با خوردن آن اضافه وزن میگیرید یا خیر، این مقاله به شما کمک میکند. همچنین میزان دقیق کالری هر قاشق از الویه را باهم بررسی میکنیم.

آیا سالاد الویه چاق کننده است

سالاد الویه یکی از محبوب ترین فست فودهایی است که در چند سال اخیر در برنامه غذایی هفتگی ایرانیان جای خود را باز کرده است. این غذای خوشمزه می تواند یک وعده کامل یا یک میان وعده مغذی باشد.

اگرچه سالاد الویه بسیار خوشمزه و هوس انگیز می باشد، اما میزان کالری بالایی دارد. بیشترین میزان کالری در الویه مربوط به سس مایونز می باشد. بنابراین برای استفاده از سالاد الویه رژیمی باید سس مایونز را از ترکیبات آن حذف نمود.

آیا سالاد الویه چاق کننده است

سالاد الویه یک غذای خوشمزه و بین المللی می باشد که حدودا یک قرنی است که وارد سفره ایرانیان شده است. این سالاد برای اولین بار توسط یک آشپز بلژیکی در سال ۱۹۸۶ در روسیه تهیه شد. این غذا توسط روس ها در شب سال نو به عنوان یک غذای سنتی تهیه و سرو می شود.

سالاد الویه در ایران نیز به عنوان غذای اصلی، پیش غذا، صبحانه و یا فینگر فود به همراه نان باگت فرانسوی مصرف می شود. این غذا یکی از مناسب ترین غذاها برای پیکنیک و تفریحات بیرون از منزل می باشد و توسط شرکت های مختلف نیز به صورت آماده و بسته بندی عرضه می شود. البته این غذای خوشمزه در اکثر رستوران ها نیز موجود می باشد. اما آیا سالاد الویه چاق کننده است و با خوردن آن دچار اضافه وزن میشویم؟

میزان کالری سالاد الویه بسته به نوع گوشت مورد استفاده در آن متفاوت است. معمولا سالاد الویه در سه نوع تهیه می شود. سالاد الویه که با انواع مختلف کالباس تهیه می شود. سالاد الویه که در ترکیب آن به جای کالباس از گوشت مرغ استفاده شده است و نوعی از سالاد الویه نیز وجود دارد که از ترکیب گوشت مرغ و انواع کالباس تهیه می شود. در ادامه همراه ما از مجله شلپ باشید تا میزان کالری هر قاشق سالاد الویه را باهم بررسی کنیم.

سالاد الویه

کالری سالاد الویه هر قاشق

بعضی از افراد اعتقاد دارند که سالاد الویه چاق کننده است. این موضوع را نمی توان صد درصد تایید کرد. در واقع چاق کننده بودن یا نبودن یک غذا به میزان کالری مصرفی روزانه فرد بستگی دارد. اگر میزان کالری مصرفی فرد از میزان کالری دریافتی او بیشتر یا برابر باشد، دچار اضافه وزن نخواهد شد. بنابراین اگر فرد غذایی مصرف کند که میزان کالری آن از کالری مصرفی روزانه اش بیشتر باشد، دچار اضافه وزن می شود.

کالری سالاد الویه دکتر کرمانی

هر ۱۰۰ گرم سالاد الویه دارای ۱۷۲ کالری می باشد. یک فرد بزرگسال به طور معمول در یک وعده حدود ۴۰۰ گرم الویه مصرف می کند. بنابراین میزان کالری دریافتی هر فرد در یک وعده در حدود ۶۸۸ کالری است.

در بین تمام مواد اولیه الویه سس مایونز و سیب زمینی بیشترین میزان کالری را دارا می باشند. در هر ۴۰۰ گرم سالاد الویه ۳۷۴ کالری سس مایونز و ۹۹ کالری سیب زمینی وجود دارد. بنابراین میزان کالری سالاد الویه رژیمی یعنی سالاد الویه بدون سس مایونز ۳۱۴ کالری می باشد.

برای سوزاندن میزان کالری دریافتی از یک وعده سالاد الویه کافی است سه ساعت با سرعت نرمال پیاده روی کرد یا یک ساعت با سرعت نه کیلومتر بر ساعت دوید و یا به مدت ۱۰۰ دقیقه با سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت دوچرخه سواری نمود.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید