جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

باز کردن قفل موبایل با اثر انگشت انسان مرده

آیا میدانید که با اثر انگشت انسان مرده امکان باز کردن قفل گوشی او وجود ندارد؟ با توجه به اینکه سنسور اثر انگشت موبایل ها بر اساس الگوی منحصر به فرد هر نفر کار میکند ، پس چرا امکان استفاده از آن زمانی که فرد مُرده وجود ندارد؟ مجله آنلاین شلپ : برای روشن شدن این […]

قفل اثر انگشت موبایل
بدون دیدگاه

آیا میدانید که با اثر انگشت انسان مرده امکان باز کردن قفل گوشی او وجود ندارد؟ با توجه به اینکه سنسور اثر انگشت موبایل ها بر اساس الگوی منحصر به فرد هر نفر کار میکند ، پس چرا امکان استفاده از آن زمانی که فرد مُرده وجود ندارد؟

مجله آنلاین شلپ : برای روشن شدن این امر ، محققان به یک مرده شور خانه رفتند و قصد باز کردن گوشی فرد فوت شده با استفاده از اثر انگشتش را داشتند اما هرچه تلاش کردند قفل گوشی باز نشد!
حال این سوال پیش میاید که مگر اثر انگشت هر نفر به همان خطوطی که روی انگشتان است مربوط نمیشود؟ و این خطوط و انگشتان هم بلافاصله پس از مرگ از بین نمیروند و نمیپوسند پس چرا قفل موبایل با استفاده از انگشت فرد مُرده باز نمیشود؟

سنسور اثر انگشت اپل

دلیل باز نشدن قفل گوشی با اثر انگشت انسان مرده

طبق گفته های یک استاد علوم کامپیوتر که مدت های زیادی در زمینه شناسایی از طریق اثر انگشت فعالیت میکند ، هرچه از زمان مرگ یک فرد بیشتر بگذرد ، باز کردن قفل موبایل با استفاده از اثر انگشت او سخت تر میشود که دلیل این مشکل این است که سنسور های تشخیص اثر انگشت از رسانایی الکتریکی انگشتان استفاده میکنند. پس زمانی که یک فرد میمیرد ، جریان الکتریکی درون بدنش متوقف میشود و انگشت او رسانایی لازم برای تعامل با سنسور های موبایل و بازکردن قفل گوشی را ندارد.

اثر انگشت انسان مرده

 

جعل اثر انگشت و بازکردن قفل گوشی ها

البته این مشکل برای تمام سنسور های اثر انگشت نیست! و همه اسکنرهای اثر انگشت از طریق رسانایی الکتریکی کار نمیکنند. اسکنرهای قدیمی از سنسورهای اپتیکال بهره میبرند که روش کارشان به این صورت است که فرورفتگی ها و تغییرات نور روی انگشت را بررسی میکنند. مشکل بزرگ این روش ، امکان جعل اثر انگشت و گول زدن سنسور ها از طریق استفاده از تصویری با جزئیات دقیق از اثر انگشت افراد است.

 

منبع

livescience.com

quora.com

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید