جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

بشقاب پرنده چیست؟ آیا واقعا سفینه های فضایی وجود دارند؟

بشقاب پرنده چیست؟ بشقاب پرنده یا شیء ناشناس پرنده در واقع اصطلاح رایجی است که برای هر پدیده هوایی که نمی تواند بلافاصله شناسایی شود، به کار می رود. این اصطلاح به طور گسترده ای برای مشاهدات ادعا شده از هر شیء پرنده فرا زمینی نیز استفاده می شود. حال که متوجه شدیم بشقاب پرنده […]

بشقاب پرنده چیست؟
بدون دیدگاه

بشقاب پرنده چیست؟

بشقاب پرنده یا شیء ناشناس پرنده در واقع اصطلاح رایجی است که برای هر پدیده هوایی که نمی تواند بلافاصله شناسایی شود، به کار می رود. این اصطلاح به طور گسترده ای برای مشاهدات ادعا شده از هر شیء پرنده فرا زمینی نیز استفاده می شود.

حال که متوجه شدیم بشقاب پرنده چیست ، بد نیست به سوالات رایج شما در این باره پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

بشقاب پرنده چیست؟

 

آیا بشقاب پرنده ها واقعا از جهان دیگری می آیند؟

برخی افراد معتقدند که بشقاب پرنده ها در واقع وسیله نقلیه ساکنین سایر سیارات هستند که توسط موجودات فرازمینی و بیگانه به پرواز در می آیند. بسیاری از گزارشاتی که در مورد مشاهده بشقاب پرنده ها ثبت شده، از سمت خلبانانی می باشد که ادعا کرده اند حین پرواز با هواپیما، اشیاء پرنده ای را مشاهده کرده اند که مانند هر هواپیمایی که تاکنون دیده اند رفتار نمی کند! با این حساب شما فکر می کنید که آیا بشقاب پرنده ها از جهان دیگری می آیند؟ یا این اشیاء ناشناس پرنده زاییده خیالات بشر می باشند؟

 

اگر آنها سفینه ای از جهان بیگانه نیستند، پس واقعا بشقاب پرنده چیست؟

در اکثر موارد مشاهده بشقاب پرنده ها، آنچه مردم بر این باور بوده اند که بشقاب پرنده است، طبق تحقیقات مشخص شد که در واقع فقط اشیاء متداولی مانند: هواپیماها، موشک ها و یا وقایع آسمانی مانند شهاب سنگ ها و سیارات و ستاره ها هستند که گاهی به طور غیر عادی درخشان یا متحرک به نظر می رسند. البته برخی از این موارد حتی پس از تحقیق و بررسی نیز هنوز ناشناخته مانده اند، اما دانشمندان معتقدند که بسیاری از این موارد، اشیاء رایجی هستند که مردم آنها را دقیقا نمی شناسند.

بشقاب پرنده چیست؟

مشهورترین مشاهده بشقاب پرنده چه زمانی و در کجا اتفاق افتاد؟

در ژوئیه سال ۱۹۴۷ میلادی در شهر رُزوِل نیومکزیکو در آمریکا، یک شیء پرنده نقره‌ای رنگ با سرعت زیادی به زمین سقوط کرد و به نظر رسید که یک فرد از آن به بیرون پرتاب شده است که رنگ آن مانند لجن، سبز بود. یک چوپان که در آن حوالی مشغول چرای گوسفندان خود بود، قطعاتی از این شیء ناشناس را پیدا کرده و مشاهدات خود را به پایگاه هوایی آمریکا گزارش داد.

روزنامه ها از مشاهده یک بشقاب پرنده واقعی خبر دادند و رادیو نیز به این خبر پرداخت و باعث شد این خبر در میان مردم هراس ایجاد کند. اما پس چند روز و بررسی های دقیق تر، دولت آمریکا اعلام کرد که اشتباهی رخ داده و شیء مورد نظر بشقاب پرنده نبوده و یک بالون هواشناسی بوده ‌است و در نهایت قائله ختم شد. بعدها مشخص شد که این شیء ناشناس در واقع یک بالون نظامی بوده است که پرواز آن بخشی از یک عملیات مخفی به نام Project Mogul بوده است.

بشقاب پرنده

نتیجه مطالعات علمی درباره وجود بشقاب پرنده

مطالعات علمی ثابت کرده اند که اکثر مشاهدات بشقاب پرنده ها توسط مردم، اشیاء متعارف یا پدیده های طبیعی بوده اند. این اشیاء یا پدیده‌ها عبارتند از: موشک‌های پرتاب ‌شده توسط هواپیماها، ماهواره‌ های ارسالی از زمین، شهاب یا شهاب ‌سنگ ها، بالون های نظامی یا آزمایشی و مواردی از این دست که قطعا هیچکدام سفینه ای فرازمینی نبوده اند. کمتر از ۱۰٪ از مشاهدات گزارش شده پس از تحقیقات، توضیح ناپذیر باقی می مانند و بنابراین می توان این موارد را جزء موارد ناشناخته طبقه بندی کرد. در حالی که طرفداران فرضیه وجود بشقاب پرنده بر این باورند که این موارد، سفینه های فرازمینی بوده اند، اما محققان بر این باورند که به دلیل کمبود اطلاعات، این موارد قابل شناسایی و تشخیص دقیق و قطعی نیستند.

حال که متوجه شدید بشقاب پرنده چیست با این تفاسیر فکر می کنید آیا بشقاب پرنده ها واقعا وجود دارند و از جهان دیگری می آیند؟ یا این اشیاء ناشناس پرنده زاییده خیالات بشر می باشند؟

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array