جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

بهترین درخت برای کاشت در حیاط در هر نوع آب و هوا

در این مقاله شما را با بهترین درخت برای کاشت در حیاط آشنا می کنیم و انواع درخت که مناسب هر منطقه و وضعیت آب و هوایی است را برایتان شرح می دهیم. بهترین درخت میوه برای حیاط اگر شما هم به تازگی در منزل تان باغچه‌ای ساخته اید و یا خانه ای را خریداری […]

بهترین درخت برای کاشت در حیاط
بدون دیدگاه

در این مقاله شما را با بهترین درخت برای کاشت در حیاط آشنا می کنیم و انواع درخت که مناسب هر منطقه و وضعیت آب و هوایی است را برایتان شرح می دهیم.

بهترین درخت برای کاشت در حیاط

بهترین درخت میوه برای حیاط

اگر شما هم به تازگی در منزل تان باغچه‌ای ساخته اید و یا خانه ای را خریداری کرده اید که باغچه دارد حتماً می خواهید بدانید که بهترین درخت برای کاشت در حیاط کدام است و به دنبال سر و سامان دادن باغچه با انواع درختان و گل های زیبا هستید. داشتن درختان زیبا در باغچه به حیاط منزل شما منظره ای زیبا و دلچسب می دهد، به همین خاطر انتخاب نوع درخت بسیار مهم است. چندین مدل از انواع درخت و درختچه های تزئینی وجود دارد که می توانند زیبایی باغچه شما را چند برابر کنند. از این تعداد می توان به درخت هایی مثل اقاقیا و ماگنولیا اشاره کرد.

برای شناسایی بهترین درخت میوه برای حیاط باید بدانید که کدام گونه از درختان مناسب ترین گزینه برای باغچه شما می باشند. درختی که برای باغچه منزلتان انتخاب می کنید باید با دما، نور، رطوبت و شرایط جوی منطقه شما سازگار باشد. درختانی که در باغچه کاشته می شوند باید به آب کمتری نیاز داشته باشند و در برابر شرایط خشکی و کم آبی مقاومت کنند.

شما باید حتماً هنگام خرید درخت برای باغچه منزلتان، اندازه باغچه را در نظر بگیرید و بسته به اندازه باغچه، درختان مناسب را انتخاب کنید. در خرید درخت باید حتماً میزان سایه آن را نیز درنظر بگیرید، اگر دوست دارید در تابستان زیر سایه درخت بنشینید و در زمستان نور خورشید منزل شما را فرا بگیرد بهتر است از درختان برگ ریز پاییزی استفاده کنید. اما اگر می خواهید داخل منزل شما از دید همسایگان مخفی بماند باید از درختانی استفاده کنید که پوشش دهی آن ها بیشتر است و همیشه در تمام فصول سبز هستند.

بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط

حتماً شما هم از پیاده رو هایی عبور کرده اید که در اثر بیرون زدگی ریشه درختان تخریب شده اند. در هنگام خرید درخت حتماً به این نکته مهم توجه کنید که باید درختی را انتخاب کنید که ریشه آن رشد زیادی نداشته باشد تا باعث تخریب حیاط و لوله ها یا پیاده رو هم نشود.

درختان تاثیر زیادی بر روی سلامتی انسان می گذارند. به همین خاطر بهتر است که هنگام خرید از سلامتی درخت مورد نظر حتماً مطمئن شوید تا بتوانید بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط را بیابید. یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب بهترین درخت میوه برای حیاط ، خرید یا کاشت درختی با حالت چشم نواز و زیبا است که به شما حس سر زندگی و شادابی دهد.

در مناطق معتدل و مرطوب چه درختی در حیاط بکاریم؟

اگر شما در شهرهای شمال ایران زندگی می کنید باید درخت هایی را در باغچه منزل خود بکارید که با شرایط آب و هوایی معتدل و دارای رطوبت سازگاری بیشتری داشته باشند.

شرایط آب و هوایی معتدل شمال برای شما امکانی را فراهم کرده که می توانید انواع گوناگون گیاهان و درختان را خرید و در باغچه خود بکارید. از مهمترین درختان سازگار با مناطق شمال ایران می توان درخت نارنج و پرتقال را نام برد.

بهترین درخت برای کاشت در حیاط

در ادامه همراه ما باشید تا شما را با بهترین درخت برای کاشت در حیاط برای هر نوع آب و هوا و منطقه ای آشنا کنیم.

چه درختی برای مناطق سرد و خشک مناسب است؟

اگر ساکن مناطق سردسیر هستید درختانی مانند هلو، آلبالو و زرد آلو رشد عالی در این مناطق دارند. با ما همراه باشید تا با دو مدل درخت محبوب مناطق سردسیر هم آشنا شوید.

بهترین درخت برای کاشت در حیاط

درخت بادام

درخت بادام بهترین انتخاب برای کسانی است که در مناطق سردسیر با آب و هوای سرد و خشک زندگی می کنند. زیرا درختی بسیار مقاوم است و به آب کمتری نیاز دارد. حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید که درخت های بادام باید از همدیگر ۶ متر فاصله داشته باشند تا بتوانند رشد کافی داشته باشند.

بهترین درخت برای کاشت در حیاط

درخت انگور

یکی از ایده آل ترین درخت هایی که در همه خانه ها سریع رشد می کند و به آب کمی نیاز دارند درخت انگور است. درخت انگور به خانه شما زیبایی بی نظیر و فوق العاده ای می بخشد و برای نگهداری از آن نباید زمان زیادی صرف کرد. برای نگهداری این درخت باید از داربست های فلزی یا چوبی استفاده کنید و حتماً فضای لازم را در منزل خود داشته باشید.

درخت مناسب برای مناطق گرم و مرطوب چیست؟

شهرهای جنوبی کشور به دلیل آب و هوای گرم و مرطوب خود گیاهان خاص و مخصوص آب و هوای گرم را نیاز دارند. با ما همراه باشید تا با گیاهان مخصوص این منطقه آشنا شوید.

نخل ققنوس

نخل ققنوس همانطور که از نامش پیدا است سرعت رشدش بسیار پایین است و به دلیل حساسیت زیاد نسبت به سرما، غالباً در شرایط آب و هوایی گرمسیری و مرطوب رشد می کند. درخت نخل اغلب به عنوان درختچه زینتی برای زیبایی در باغچه کاشته می شود. این درخت با نام های دیگری مانند نخل فونیکس و خرما مینیاتوری هم در میان مردم شناخته می شود.

بهترین درخت برای کاشت در حیاط

درخت سنجد

اگر به دنبال درختی مقاوم نسبت به شرایط محیطی هستید درخت سنجد بهترین انتخاب است، به خصوص نسبت به شرایط کم آبی بسیار دوام دارد. این گیاه مناسب مناطق با شرایط مرطوب نیست و با شرایط آب و هوایی گرم و خشک بسیار سازگار است. ظاهر زیبای آن، مصرف کم آب و دوام در شرایط آب و هوایی خیلی سرد باعث شده که بسیاری از افراد آن را برای حیاط منزل خود انتخاب کنند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید