پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

نکات مهم برای خرید بهترین نوع سیخ کباب کوبیده و جوجه

اگر میخواهید بدانید که بهترین نوع سیخ کباب برای کوبیده و جوجه یا سایر مواد غذایی کدام است، این مقاله را تا انتها بخوانید. کباب از جمله غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. در تهیه کباب خوب علاوه بر کیفیت گوشت و مواد غذایی، کیفیت سیخ کباب نیز اثرگذار می باشد. […]

بهترین نوع سیخ کباب
بدون دیدگاه

اگر میخواهید بدانید که بهترین نوع سیخ کباب برای کوبیده و جوجه یا سایر مواد غذایی کدام است، این مقاله را تا انتها بخوانید. کباب از جمله غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد.

در تهیه کباب خوب علاوه بر کیفیت گوشت و مواد غذایی، کیفیت سیخ کباب نیز اثرگذار می باشد. بنابراین باید در خرید سیخ کباب دقت نمود.

سیخ کباب در انواع، جنس و اندازه های مختلف تولید می شود که هر کدام از آن ها برای طبخ نوع خاصی از مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا سیخ های کباب در دو نوع چوبی و فلزی در بازار موجود می باشد.

بهترین نوع سیخ کباب

بهترین نوع سیخ کباب

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی است. انواع گوشت های مختلف نظیر گوشت ماهی، مرغ و گوشت قرمز و حتی بعضی از سبزیجات مانند گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل را می توان به صورت کبابی طبخ کرد. پختن گوشت و مواد غذایی به صورت کبابی ارزش غذایی آن را نسبت به سایر انواع طبخ بیشتر حفظ می کند. از طرفی کباب درست کردن یکی از مرسوم ترین روش های پختن غذا در تفریحات بیرون از منزل و در طبیعت است. این روش جایگزین خوبی برای غذاهای فست فود بوده و به سرعت نیز حاضر می شود.

برای کباب کردن به غیر از سیخ کباب و منقل کباب، به ابزار و امکانات خاصی نیاز نیست. بهترین نوع سیخ کباب از جنس فلز و چوب و در اندازه ها و اشکال گوناگون در بازار وجود دارد. البته سیخ های کباب چوبی یک بار مصرف و از چوب درخت بامبو ساخته می شود؛ و سیخ های کباب فلزی از جنس استیل ضد زنگ یا آلومینیوم می باشد. برای کباب کردن انواع گوشت و خوراکی های مختلف از انواع مختلفی از سیخ های کباب استفاده می شود. سیخ کباب فلزی به نحوی ساخته می شود که سر آن تیز است و به راحتی وارد مواد غذایی شده و سر دیگر آن دارای دسته چوبی یا پلاستیکی است تا از سوختن دست جلوگیری کند. سیخ کباب نقش به سزایی در کیفیت کباب خواهد گذاشت. بنابراین انتخاب و خرید سیخ کباب از اهمیت زیادی برخوردار است.

بهترین سیخ برای کباب کوبیده

کباب کوبیده یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است که از گوشت چرخ کرده تهیه می شود. به این صورت که گوشت چرخ کرده را با پیاز و آرد ورز داده و بعد آن را به سیخ می کشند. سیخ کباب کوبیده پهن تر از سایر سیخ های کباب بوده و از جنس فلز می باشد. سر این مدل سیخ زیاد تیز نیست. این سیخ تنها برای کباب کوبیده مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد دیگری ندارد.

بهترین سیخ برای کباب کوبیده

سیخ کباب کوبیده استیل نگیر

سیخ کباب کوبیده از جنس فلز است. معمولا فلز به کار رفته در ساخت این نوع سیخ از جنس فلزات ضد زنگ نظیر استیل می باشد. معمولا سیخ های استیل در دو مدل (بگیر و نگیر) و (مات و براق) تولید می شوند.

استیل، فلزی ضد زنگ و مقاوم است بنابراین ماندگاری بالایی دارد و می توان برای مدت طولانی از آن استفاده نمود. تمیز کردن سیخ های استیل بسیار آسان است، چون مواد غذایی به این نوع سیخ نمی چسبد.

همچنین تبادل گرمایی فلز استیل کم است. بنابراین اگر سیخ، دسته پلاستیکی یا چوبی نداشته باشد به راحتی دست نمی سوزد؛ زیرا دما به سرعت به دسته منتقل نمی شود. بعلاوه این موضوع از سوختن مواد غذایی جلوگیری کرده و سبب مغز پخت شدن آن ها می شود.

جالب است بدانید رستوران ها و مراکز تهیه غذا نیز طبق دستور وزارت بهداشت ملزم به استفاده از سیخ های کباب استیل هستند. تنها عیب این نوع سیخ قیمت بالای آن می باشد.

بهترین مدل سیخ برای جوجه کباب

سیخ جوجه کباب از سیخ کباب کوبیده باریک تر است و سر آن بسیار تیز است. بنابراین به راحتی می تواند وارد مواد غذایی مختلف شود. کاربرد این سیخ از سیخ کباب کوبیده بیشتر است. از سیخ جوجه کباب می توان برای کباب کردن مرغ، گوشت، گوجه فرنگی، فلفل، جگر و ماهی استفاده نمود. سیخ جوجه کباب از جنس چوب و فلز وجود دارد.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید