جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی | دعا برای رفع دعوا در خانه

در این مقاله تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی روی کودکان و افراد را بررسی می کنیم و شما را با دعا برای حل مشکلات زناشویی و رفع دعوا در خانه آشنا می کنیم. تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی یکی از مهمترین مساعلی که در بحث روانشناسی و جلسات مشاوره آنلاین کودکان و نوجوانان بسیار مود […]

تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی
بدون دیدگاه

در این مقاله تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی روی کودکان و افراد را بررسی می کنیم و شما را با دعا برای حل مشکلات زناشویی و رفع دعوا در خانه آشنا می کنیم.

تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی

تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی

یکی از مهمترین مساعلی که در بحث روانشناسی و جلسات مشاوره آنلاین کودکان و نوجوانان بسیار مود توجه قرار می گیرد، دعواها و رفتارهای نادرست والدین در حضور کودک با یکدیگر است. همین موضوع باعث رفتارهای پرخاشگرانه و پیدایش باورهای نادرست در کودکان می شود.

تعداد زیادی از والدین بدون توجه به اینکه دعوای آن ها چه اثر بدی بر روی آینده کودکان می گذارد، در حضور کودک باهم دعوا می کنند. با ما همراه باشید تا اثرات مخرب دعوای والدین بر کودکان خود را از لحاظ روانشناسی بررسی کنیم.

در طول زندگی زناشویی بین هر زوجی، اختلاف و دعواهایی وجود دارد اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که هرگز در مقابل فرزندان خود با یکدیگر دعوا و بحث نکنید؛ زیرا باعث آسیب های جدی به فرزند شما خواهد شد. همیشه تلاش کنید به صورت سالم و آگاهانه با یکدیگر صحبت کنید تا فرزندان شما،شیوه درست برخورد با مشکلاتی که با دیگران ممکن است پیش بیاید را یاد بگیرند.

پژوهش های به عمل آماده نشان می دهد که یکی دیگر از تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی، اثرات بسیار مخربی بر روی روان کودکان خواهد گذاشت. رفتارهای زشت والدین با یکدیگر و یا حتی درگیری های فیزیکی، اثر بدی بر سلامت روان کودکانان در آینده می گذارد و آسیب های جدی در دراز مدت به کودک وارد خواهد کرد.

پدر و مادر اولین کسانی هستند که کودک با آن ها آشنا می شود و از آن الگو برداری می کند. بنابراین والدینی که اقدام به دعوا و مشاجره در حضور کودک خود می کنند در واقع بر سلامت روحی و روانی او اثرات بدی خواهند گذاشت.

هنگامی که کودک امنیت خود را در خانه به واسطه دعواهای مکرر والدین از دست می دهد، کم کم دچار استرس، تهدید و ترس می شود و همین اضطراب موجب ایجاد ترس های دوران بزرگسالی می شود. دعوا میان زن و شوهر گاهی اوقات امری طبیعی است، اما همیشه زوجین باید توجه داشته باشند که در مقابل فرزندانشان باهم دعوا نکنند.

دعا برای رفع دعوا در خانه

همانطور که گفته شد، بحث و جدل های والدین آسیب های زیادی به کودکان می رساند. کودکان خانواده هایی که پدر و مادر تنها به خاطر فرزندشان در کنار هم زندگی می کنند و مدام در حال بحث و جدل هستند، باعث آسیب های روحی شدید شده و این کودکان به مرور زمان افسردگی می گیرند.

مهمترین منبع امنیت کودک خانواده اش است و دعواها ی بین پدر و مادر این امنیت را از بین می برد. همه کودکان دوست دارند در محیطی پر از صلح و آرامش زندگی کنند و مشاجره خانوادگی این صلح و آرامش را نابود کرده و کودک احساس نا امنی می کند و از استرس و نگرانی رنج خواهد برد. در نهایت کودک کم کم از درون دچار خشم، خشونت، استرس و نگرانی شده و وقتی بزرگ می شود فاقد اعتماد بنفس و مهارت های برقراری ارتباطات اجتماعی و عاطفی خواهد شد. دعواهای والدین نه تنها اثر بدی بر کودک در سنین پایین می گذارد بلکه در بزرگسالی نیز باعث عدم ایجاد ارتباط موثر با دیگران و افت تحصیلی خواهد شد.

پژوهش های اخیر در سراسر جهان نشان می دهد که تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی افراد حتی در شش ماهگی هم برروی کودکان اثر منفی گذاشته و منجر به افزایش تپش قلب و کورتیزول در بدن آن ها می شود. در لحظه بحث و جدال والدین، کودک دچار ترس و احساس ناامنی شدید می شود. افزایش کورتیزول در بدن کودک باعث علائمی مانند سر درد، سرگیجه، معده درد و بی اشتهایی خواهد شد و همچنین استرس زیاد باعث ضعف سیستم ایمنی شده و این کودکان خیلی سریع بیمار می شوند.

بعضی کودکان در این حالت دچار احساس گناه شده و به شدت گوشه گیر می شوند و کمتر در جمع خانواده خود حضور می یابند. همین گوشه گیری باعث افسردگی و بسیاری از مشکلات رفتاری خواهد شد. والدین باید به این نکته مهم توجه کنند که دعواهای آنان نه تنها بر روی روابط خود آنان تاثیر منفی خواهد گذاشت بلکه اثرات بدی نیز بر روح و روان کودک نیز می گذارد و زندگی حال و آینده او را تحت تاثیر قرار می دهد. پس بهتر است برای رفع مشکلات زناشویی حتماً به مراکز مشاوره مراجعه کنید و سعی کنید دعواهای خود را به حداقل برسانید تا از اثرات مخرب آن برروی کودکان خود جلوگیری کنید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با دعا برای رفع دعوا در خانه آشنا کنم.

دعا برای حل مشکلات زناشویی

دعا برای رفع دعوا در خانه

در بسیاری از روایات گفته شده که بهترین دعا برای حل مشکلات زناشویی و کارامد ترین دعا برای رفع دعوا در خانه خواندن آیات ۴۲ تا ۵۲ سوره مبارکه بقره می باشد که موجب خیر و برکت و رفع دعوا و درگیری ها از خانه می شود و اختلافات به وجود آمده را حل خواهد کرد. همچنین نقل شده که خواندن آیت الکرسی (آیات ۲۵۵ الی ۲۵۷ سوره بقره) بر روی اسپند و سپس سوزاندن و پخش کردن دود آن در سراسر خانه آرامش را به خانه شما بر میگرداند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید