جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

چرا از آب میترسم؟ علت ترس از استخر چیست؟

در این مقاله از مجله آنلاین شلپ پاسخ این سوال را که چرا از آب میترسم و علت ترس از استخر چیست را به شما خواهیم داد. برای رسیدن به پاسخ این سوالات در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. چرا از آب میترسم ؟ ترسیدن از آب تا حدودی طبیعی است به خصوص […]

ترس از استخر و شنا کردن
۳ دیدگاه

در این مقاله از مجله آنلاین شلپ پاسخ این سوال را که چرا از آب میترسم و علت ترس از استخر چیست را به شما خواهیم داد. برای رسیدن به پاسخ این سوالات در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ترس از استخر و شنا کردن

چرا از آب میترسم ؟

ترسیدن از آب تا حدودی طبیعی است به خصوص اگر شنا کردن بلد نباشید و یا مهارت شنا کردنتان ضعیف باشد و یا در گذشته های دور یا نزدیک ، برای شما یا نزدیکانتان یک تجربه یا حادثه ناگوار در محیط های آبی پیش آمده باشد.

غلبه کردن بر ترس از استخر می تواند بسیار مفید باشد چرا که ترس از استخر، بسیاری از افراد را از یادگیری مهارت شنا باز می دارد. عده زیادی از افراد هستند که از دوران کودکی از آب هراس داشتند و تابحال یا برای غلبه بر آن تلاشی نکرده اند و یا با تلاش های بسیار هم همچنان نتوانستند این ترس را از وجود خود خارج کنند.

اگر شما هم جزء این گروه هستید و هنگام ورود به استخر عصبی می شوید و یا از قسمت های عمیق استخر می ترسید اصلا نگران نباشید چون شما تنها نیستید و این ترس در بسیاری از افراد وجود دارد.

چرا از استخر میترسم؟

ترس از عمق استخر

ترس از آب و بخش های عمیق استخر یا دریا، مشکلی است که بسیاری از افراد حتی ورزشکاران و شناگران تازه کار با آن روبرو هستند. این استرس می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که در ادامه این نوشته از مجله شلپ، با برخی از این دلایل آشنا شده و نکاتی برای مقابله با ترس از استخر و شنا کردن را توضیح خواهیم داد.

  • وقوع حادثه یا آسیب هایی در محیط های آبی برای اعضای خانواده یا نزدیکان شخص
  • سابقه خفگی یا حوادث ناگوار در استخر یا دریا برای خود شخص یا به طور کلی داشتن یک تجربه منفی در کودکی
  • ترس از موجودات دریایی برای مثال ترسیدن از حمله کوسه ها که در بسیاری از افراد وجود دارد
  • عدم اعتماد به نفس در شخص و قدرت یادگیری پایین در مهارت های ورزشی
  • عدم تعادل روحی روانی در شخص و داشتن استرس در موضوعات مختلف و زندگی شخصی خود

علت ترس از استخر چیست؟

چند نکته برای غلبه بر ترس از شنا و استخر

  • ابتدا با خیس کردن پا های خود شروع کنید و سعی کنید به تدریج در آب های عمیق تر وارد شوید.
  • به آرامی در عمق متوسط استخر قرار بگیرید و آب را به سر و صورت خود بپاشید و افکار مثبت داشته باشید.
  • بعد سعی کنید یاد بگیرید که نفس خود را در زیر آب نگه دارید و در آخر نفس خود را در زیر آب به آرامی به بیرون بدهید یا اصطلاحا حباب بزنید. اگر بار اولتان هست که می خواهید این کار را انجام دهید بهتر است ابتدا خارج از آب ، تمرین های ریلکسیشن و نفس گرفتن را انجام دهید.
  • تمرینات مربوط به یادگیری و آموزش شنا را سر حوصله و با صبوری کامل انجام دهید و این را بدانید که زمانی که شنا کردن در عمق کم را یاد گرفتید، دیگر فرقی ندارد در چه عمقی میخواهید شنا کنید یک متر و یا ۲۰ متر بودن عمق آب تفاوت چندانی نخواهد داشت.
  • به این فکر کنید که یادگیری شنا در واقع نوعی مهارت است و نسبت به عده زیادی از مردم تمایز خواهید داشت. همچنین در مواقعی در طول زندگی ممکن است به دردتان بخورد و یا می توانید با استفاده از این مهارت در اوقات فراغت و تفریح خود لذت ببرید.
  • برای پیشرفت اصلا عجله نداشته باشید.
  • و در نهایت پشتکار داشته باشید و به یاد داشته باشید که این ترس در بسیاری دیگر هم وجود دارد و شما تنها نیستید.

 

منابع

verywellmind

quora

swimming

مطالب مرتبط

بخش نظرات

۳ نظر برای نوشته “چرا از آب میترسم؟ علت ترس از استخر چیست؟”

  1. هلیا گفت:

    قلق داره فقط باید ریلکس باشه آدم

  2. امیر گفت:

    والا من الان یک دوره شنا رفتم و خوب شنا میکنم ولی هنوز از آب عمیق ترس دارم

نظرتان را بنویسید

Array