پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

تفاوت موتورسیکلت ویگو (وگو) و ژوپیتر + مزایا و معایب هر کدام

در این مطلب کاربردی و آموزنده ، به بررسی تفاوت ویگو و ژوپیتر ، دو موتورسیکلت اسکوتری محبوب میان موتور سواران می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید. موتورسیکلت ویگو (وگو) موتور سیکلت TVS ویگو یا وگو ، یک موتورسیکلت اسکوتری ، کوچک و شهری با ایمنی نسبتا بالا است که می تواند کارتان را […]

تفاوت ویگو و ژوپیتر
بدون دیدگاه

در این مطلب کاربردی و آموزنده ، به بررسی تفاوت ویگو و ژوپیتر ، دو موتورسیکلت اسکوتری محبوب میان موتور سواران می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

تفاوت ویگو و ژوپیتر

عکس موتورسیکلت ژوپیتر

موتورسیکلت ویگو (وگو)

موتور سیکلت TVS ویگو یا وگو ، یک موتورسیکلت اسکوتری ، کوچک و شهری با ایمنی نسبتا بالا است که می تواند کارتان را در ترافیک شهرهای بزرگی مثل تهران ، راحت کند. ویگو از سال ۱۳۹۴ وارد بازار ایران شده و همچنان مدل های جدید آن وارد می شود و از محبوبیت خاصی میان اسکوتر سواران برخوردار شده است.

این موتور مناسب ترددهای کوتاه و مسیرهای شهری است و به دلیل اتوماتیک بودن آن و عدم وجود کلاج و دنده ، سواری آن بسیار ساده است و تقریبا هر کسی می تواند از پس راندن آن بر بیاید.
حجم موتور وگو معادل ۱۱۰ سی سی است که به چرخ عقب منتقل می شود. ویگو طراحی زیبا و عملکرد قابل قبولی دارد و بهترین گزینه برای استفاده های روزمره است.
در بخش جلوی تی وی اس وگو ، یک داشبورد با فضای مناسب و همچنین در زیر زین آن ، جای زیادی (به اندازه جایگذاری یک کلاه کاسکت کوچک) در اختیار موتور سوار قرار می دهد.

موتورسیکلت ویگو wego

عکس موتورسیکلت ویگو

عکس موتور ویگو

عکس موتورسیکلت ویگو

وگو

عکس موتورسیکلت ویگو

 

موتورسیکلت ژوپیتر

موتورسیکلت ژوپیتر (Jupiter) محصولی از کمپانی TVS است که از محبوب ترین موتورسیکلت های اسکوتری می باشد. حجم این موتور ۱۱۰ سی سی بوده و ظاهری زیبا و امکانات قابل قبولی دارد. حجم بالای فروش موتور ژوپیتر نشان از محبوبیت آن میان موتورسواران دارد و در مدت زمان کوتاهی با حجم فروش بالا در ایران به محبوبیت رسید.

ژوپیتر سواری نرم و راحتی دارد ، شتاب اولیه آن نسبتا بالا است و صدا و لرزش کمی تولید می کند. زین این موتور نرم و راحت و کیلومترشمال آن آنالوگ است که از ویژگی های خاص این موتور محسوب میشود و از دید برخی خوشایند و برخی دیگر مخالف آن هستند.

از معایب موتور اسکوتری ژوپیتر می توان به کمیاب بودن قطعات آن ، حذف شدن داشبورد و ترمز دیسکی در برخی مدل های آن اشاره کرد که به دلیل کوچک بودن چرخ های آن هنگام ترمزگیری باعث لیز خوردن موتور می شود. به طور کلی استفاده از ترمز دیسکی در موتورهایی که چرخ های کوچکی دارند و فاقد سیستم ترمز ABS هستند بسیار خطرناک است.

موتور ژوپیتر

عکس موتورسیکلت ژوپیتر

عکس ژوپیتر

عکس موتورسیکلت ژوپیتر

 

 

منابع

wikipedia

techtrail

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array