شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

چرا پراید هاچ بک از پراید معمولی (صندوقدار) گرونتره؟ ۳ تفاوت اساسی

واقعا دلیل گران بودن قیمت پراید هاچبک از پراید های معمولی یا ۱۳۱ صندوق دار چیست؟ در این مقاله علت و تفاوت اصلی آن را بررسی خواهیم کرد. با مشاهده قیمت انواع مدل های پراید در بازار آزاد و غیر آزاد خودرو، نشان می دهد که اختلاف قابل توجهی میان پراید های هاشبک و عادی […]

چرا پراید هاچ بک از پراید معمولی گرونتره
۱ دیدگاه

واقعا دلیل گران بودن قیمت پراید هاچبک از پراید های معمولی یا ۱۳۱ صندوق دار چیست؟ در این مقاله علت و تفاوت اصلی آن را بررسی خواهیم کرد.

با مشاهده قیمت انواع مدل های پراید در بازار آزاد و غیر آزاد خودرو، نشان می دهد که اختلاف قابل توجهی میان پراید های هاشبک و عادی وجود دارد. در صورتی که از لحاظ فنی، بدنه و غیره تقریبا مشابه هم هستند و تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند.

چرا پراید هاچ بک از پراید معمولی گرونتره

چرا پراید هاچ بک گرونتره

از زمان تولید پراید های هاچ بک، این اختلاف قیمت با مدل های معمولی صندوقدار وجود داشت. در طول تاریخ از زمانی که پراید هاچبک تولید شد، تابحال کسی یادش نمی آید که قیمت پراید صندوق دار از مدل ۱۱۱ بیشتر شده باشد. حتی در گذشته مدل های قدیمی پراید هاشبک (پراید نسیم) هم گرانتر از مدل عادی آن بود.

متاسفانه این اختلاف قیمت روز به روز نیز بیشتر می شود و محبوبیت این خودروی کوچولو و اقتصادی، میان رانندگان بالاتر می رود. این افزایش قیمت ها و اختلافات حتی در مدل های کارکرده پراید ۱۱۱ نیز وجود دارد. در ادامه همراه ما در مجله شلپ باشید تا برخی از دلایل گرانی این خودرو را با هم بررسی کنیم.

یکی از واضح ترین و اصلی ترین دلایل گرانی پراید هاچ بک از پرایدهای معمولی، کمیاب بودن آن است. متاسفانه تعداد تولید این خودرو نسبت به مدل های صندوق دار بسیار کمتر و محدود می باشد و در نتیجه با کمبود عرضه در بازار مواجه می شود. همچنین توقف فروش پراید هاچ بک می تواند باعث افزایش قیمت آن باشد و مالکان آن سر قیمت با یکدیگر به رقابت بپردازند. در ادامه سه مورد از تفاوت های اساسی پراید هاچ بک یا ۱۱۱ را با پراید معمولی یا ۱۳۱ آماده کرده ایم.

پراید هاچ بک

تفاوت پراید ۱۱۱ با ۱۳۱

همانطور که می دانید، خودرو یکی از اقلام سرمایه ای می باشد که در صورت نیاز شما، خیلی سریع می تواند نقد شود. به هنگام فروش یک خودرو، هرچه کمیاب تر باشد و بازار بهتری داشته باشد، سریعتر و با قیمت بالاتری فروخته می شود. این موضوع به خودی خود می تواند یک دلیل اصلی باشد. همچنین تولید کمتر این خودرو نیز بی تاثیر نیست.

  1. کوچک بودن و جمع و جور بودن پراید هاچ بک، کار را برای رانندگان و به خصوص هنگام پارک کردن ساده تر می کند. در شهرهای شلوغ مثل تهران قطعا این مزیت ارزش بیشتری به خود می گیرد.
  2. مصرف سوخت کمتر پراید هاچبک، می تواند از دیگر مزایای این خودرو نسبت به پراید معمولی باشد. درسته که از لحاظ فنی و موتوری تقریبا مشابه هم هستند، اما وزن کمتر می تواند مصرف بنزین را پایینتر بیاورد.
  3. همانطور که گفتیم وزن کمتر روی مصرف خودرو تاقیر میگذارد، سبک بودن می تواند شتاب خودرو را از مدل های صندوق دار بالاتر ببرد. به همین دلیل می تواند توجه جوانان را بیشتر به خود جلب کند. البته از لحاظ ظاهری هم واقعا شکل زیباتر و جوان پسندتری نسبت به پراید ۱۳۱ دارد.

نظر شما چیست؟ اگر فکر می کنید این اختلاف قیمت و پر طرفدار بودن پراید هاچبک دلیل دیگری دارد که ما آن را ذکر نکردیم، در بخش نظرات منتظر دیدگاه هایتان هستیم.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

یک نظر برای نوشته “چرا پراید هاچ بک از پراید معمولی (صندوقدار) گرونتره؟ ۳ تفاوت اساسی”

  1. حنیف گفت:

    عقل که نباشه جون در عذابه…

نظرتان را بنویسید

Array