دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

خستگی و خواب زیاد نشانه چیست؟ + بهترین راه های رفع خستگی

چرا ما دائما خسته هستیم و خوابمون میاد؟ در این مقاله شما را با علت خستگی و خواب زیاد و روش هایی برای رفع خستگی آشنا می کنیم. خستگی و خواب آلودگی زیاد نشانه چیست وقتی نوبت به خواب می رسد، آیا می تواند نکات مثبت و خوبی برای ما داشته باشید؟ درست است که […]

خستگی و خواب زیاد
بدون دیدگاه

چرا ما دائما خسته هستیم و خوابمون میاد؟ در این مقاله شما را با علت خستگی و خواب زیاد و روش هایی برای رفع خستگی آشنا می کنیم.

خستگی و خواب زیاد

خستگی و خواب آلودگی زیاد نشانه چیست

وقتی نوبت به خواب می رسد، آیا می تواند نکات مثبت و خوبی برای ما داشته باشید؟ درست است که خواب خوب کافی شبانه برای سلامتی ضروری است. اما پرخوابی می تواند منجر به بسیاری از مشکلات پزشکی از جمله دیابت، بیماری قلبی و افزایش خطر مرگ شود.

اما واقعا چند ساعت خوابیدن زیاد است؟ نیازهای خواب ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی، متخصصان توصیه می کنند که بزرگسالان سالم به طور متوسط بین ​​۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز، خواب داشته باشند. اگر به طور مرتب به بیش از ۸ یا ۹ ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارید تا احساس آرامش کنید، ممکن است نشانه ای از یک مشکل اساسی در بدن شما باشد.

مهم است که به یاد داشته باشید که پرخوابی یکی از علائم احتمالی افسردگی است ولی پرخوابی به تنهایی باعث افسردگی نمی شود. اما خواب بیش از حد می تواند علائم افسردگی را تشدید و بدتر کند. در واقع اگر کسی بیش از حد می‌خوابد، ممکن است از خواب بیدار شود و احساس کند که روز را از دست داده است.

ممکن است حتی برای مدیریت امور روزانه خود بیش از حد خسته باشید. در بیشتر موارد، حتما دلیلی برای خستگی و خواب زیاد وجود دارد. ممکن است واکنش های آلرژیک، کم خونی، افسردگی، بیماری مزمن کلیوی، بیماری کبد، بیماری ریوی، عفونت باکتریایی یا ویروسی یا برخی از شرایط بد سلامتی عامل این موضوع باشد.

خستگی و خواب زیاد

کمبود چه ویتامینی باعث خستگی میشود

وقتی بدن شما ویتامین B12 کافی دریافت نمی کند، ممکن است همیشه احساس خستگی، بی حالی و خواب آلودگی کنید. همچنین می تواند منجر به ضعف بدن شود. کمبود ویتامین B12 بر تولید گلبول‌های قرمز تأثیر می‌گذارد که بر حمل و نقل اکسیژن در سراسر بدن موثر هستند. کمبود اکسیژن هم به احساس خستگی بیشتر در شما کمک می کند.

آیا کمبود ویتامین D باعث خستگی مفرط می شود؟

احساس خستگی می تواند دلایل زیادی داشته باشد و کمبود ویتامین D ممکن است یکی از آنها باشد. متأسفانه، کمبود ویتامین D اغلب به عنوان یک علت بالقوه نادیده گرفته می شود. مطالعات نشان داده اند که سطوح بسیار پایین ویتامین D در خون می تواند باعث خستگی شود و می تواند تأثیر منفی شدیدی بر کیفیت زندگی داشته باشد.

دیگر چه کمبودی باعث خستگی مفرط ما می شود؟

کمبود آهن و کم خونی هم می توانند خستگی ما را بیشتر کنند. این کمبود زمانی رخ می دهد که گلبول های قرمز کافی برای تامین نیاز بدن به اکسیژن وجود نداشته باشد، یا زمانی که این سلول ها به اندازه کافی پروتئین مهم به نام هموگلوبین را حمل نمی کنند. خستگی معمولا اولین علامت کم خونی است.

خستگی و خواب زیاد

بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی

اگر خستگی شما ناشی از کمبود ویتامین یا مواد معدنی خاص باشد، مصرف مولتی ویتامین ممکن است علائم خستگی را کاهش دهد. مانند کم خونی، فقر آهن یا به طور کلی یک رژیم غذایی نامناسب.

به لطف خانواده ویتامین های B، مصرف مولتی ویتامین تا حد زیادی با افزایش سطح انرژی، احساس سرحال بودن و همچنین کاهش استرس و اضطراب همراه است. این به تنهایی باعث می‌شود که از مصرف روتین مولتی ویتامین پیروی کنید.

بهترین مکمل برای رفع خستگی

به عنوان مکمل، برای رفع خستگی چه بخوریم؟ تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، نیاسین (ویتامین B3)، ویتامین B6 و ویتامین B12 به کاهش خستگی و خواب زیاد و ضعف بدن کمک می کنند.

بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی

با کمی جستجو قطعا قرص و مکمل هایی پیدا می کنید که با مصرفشان، انرژی لازم را برای گذراندن روزهای پرمشغله به شما می دهد. یک عدد از قرص های انرژی زا نسبت به سایر محصولات انرژی زا، کافئین بیشتری دارد. اما بهتر است از راهکارهای طبیعی استفاده کنید.

برای کمک به افزایش سطح انرژی و سلامت کلی بدن، پیشنهاد می شود موارد زیر را رعایت کنید.

  • مایعات کافی بنوشید تا هیدراته بمانید.
  • عادات غذایی سالم را تمرین کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • به اندازه کافی بخوابید. نه کمتر و نه بیشتر از حد لازم.
  • اجتناب از عوامل استرس زا.
  • از برنامه کاری یا اجتماعی که بیش از حد سخت است اجتناب کنید.
  • در فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا شرکت کنید.

 

داروی گیاهی انرژی زا قوی

بهترین گیاه برای رفع خستگی چیست؟ در ادامه این مقاله از سایت شلپ، چند مورد از بهترین گیاهان برای تقویت انرژی و تمرکز را برایتان لیست کرده ایم.

  1. جینسینگ مکمل گیاهی محبوبی است که به دلیل خواص افزایش انرژی آن بسیار معروف شده است.
  2. تحقیقات نشان می دهد که مریم گلی (Salvia) ممکن است اثرات قابل توجهی در تقویت انرژی و رفع خستگی در بزرگسالان داشته باشد.
  3. نعناع تند
  4. رزماری

خستگی و خواب زیاد

معجون انرژی زا با عسل

برای افزایش سریع انرژی، چیزی سریع، خوش طعم و اشتها آور می خواهید؟ عسل به سرعت به شما انرژی می دهد و منبع غنی از کربوهیدرات است. تقریباً ۱۷ گرم کربوهیدرات و ۶۴ کالری در هر قاشق غذاخوری عسل وجود دارد. برای انرژی گرفتن سریع بسیار ایده آل هستند زیرا کربوهیدرات ها سوخت اولیه بدن برای انرژی می باشند.

همچنین قهوه هم یکی از تقویت کننده های انرژی در بدن است. کافئین موجود در قهوه باعث هوشیاری بدن و ذهن می شود و ممکن است باعث بهره وری بیشتر افراد شود. قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است که ممکن است استرس را کاهش دهد و به عملکرد بهتر بدن کمک کند.

چگونه می توانم انرژی فوری از عسل دریافت کنم؟ نحوه استفاده از عسل برای افزایش انرژی به صورت زیر می باشد:

برای تهیه یک نوشیدنی انرژی زا در خانه و کاملا مقرون به صرفه، یک قاشق غذاخوری عسل را به مقداری آب اضافه کنید. عسل را با مقداری مغز و آجیل مخلوط کنید. کره بادام زمینی و انواع مغزها، عسل و موز ورقه شده را روی یک نان تست عادی یا سبوس دار بمالید و نوش جان کنید. قطعا به سرعت بالاترین سطح انرژی را احساس خواهید کرد.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array