دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

فواید روغن کنجد برای دستگاه تناسلی مردان

روغن کنجد از دانه های کنجد بدست می آید و از محبوب‌ ترین روغن ‌هایی است که در سراسر دنیا از آن استفاده می‌ کنند. از روغن کنجد در داروسازی، مواد آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی استفاده می‌ شود‌. همانطور که می دانید استفاده از روغن در زندگی روزانه جایگاه ویژه ای دارد و […]

روغن کنجد برای دستگاه تناسلی مردان
بدون دیدگاه

روغن کنجد از دانه های کنجد بدست می آید و از محبوب‌ ترین روغن ‌هایی است که در سراسر دنیا از آن استفاده می‌ کنند. از روغن کنجد در داروسازی، مواد آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی استفاده می‌ شود‌.

روغن کنجد برای دستگاه تناسلی مردان

همانطور که می دانید استفاده از روغن در زندگی روزانه جایگاه ویژه ای دارد و نمی توان آن را حذف کرد پس باید در انتخاب نوع روغن بسیار دقت داشته باشید. امروزه روغن کنجد در بین افراد محبوبیت بالایی دارد چون خواص بی شمار و دارویی زیادی دارد. روغن کنجد برای تقویت دستگاه تناسلی مردان بسیار موثر است و می تواند از بسیاری بیمارها مثل پیشگیری از التهاب پروستات و درمان ناباروری و…. جلوگیری کند. در ادامه این مقاله از مجله شلپ شما را با مفهموم روغن کنجد و فواید آن به خصوص برای مردان آشنا می کنیم.

روغن کنجد چیست؟

همان طور که در مقدمه گفتیم روغن کنجد یک نوع روغن خوراکی است که از دانه‌ های کنجد پوست گرفته نشده بدون هیچگونه افزودنی با فشار و بدون حرارت بدست می آید. روغن کنجد یکی از پر طرفدارترین ترین روغن ها در کشورهای هند، چین، کره، ژاپن و خاورمیانه است؛ معمولا کنجد در آفریقا و هند یافت می شود. روغن کنجد حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان است به همین دلیل برای قلب، مفاصل، کنترل قند خون، کاهش آرتروز و … بسیار مفید است.

زمانی که روغن دانه های کنجد را می گیرند روغنی به رنگ زرد روشن به دست می آید. شما می‌ توانید از روغن کنجد به عنوان ماسک صورت، مصارف دارویی و در غذا در صورتی که با دمای پایین تهیه شود و زیاد حرارت نبیند، استفاده کنید.

روغن کنجد برای دستگاه تناسلی مردان

امروزه یکی از شایع‌ ترین مشکلات در میان زنان و مردان سرد مزاجی است که باعث عدم توانایی جنسی، کاهش باروری و کاهش کیفیت اسپرم در مردان می شود. ناتوانایی جنسی باعث بروز مشکلاتی از قبیل افسردگی، مشکلات جسمی و در نهایت منجر به طلاق می شود.

بنابراین باید با رعایت رژیم غذایی مناسب از این مشکلات جلوگیری کرد. همان طور که گفته شد از دانه های کنجد می توان روغن کنجد یا ارده تهیه و تولید کرد. روغن کنجد هم مانند دانه کنجد دارای فواید و خواص بی نظیری است و برای درمان ناتوانی جنسی و بهبود وضعیت دستگاه تناسلی مردان قابل استفاده است. روغن کنجد به دلیل اینکه طبع گرمی دارد از سردی برخی غذاها جلوگیری می کند و همین باعث تقویت قوای جنسی در مردان می شود.

برای اینکه میزان باروری و میزان اسپرم در مردان افزایش یابد می توان به کمک روغن کنجد بیضه ها را ماساژ داد. در ادامه به چند خواص روغن کنجد برای دستگاه تناسلی مردان اشاره می کنیم.

خواص روغن کنجد

علاوه بر اینکه روغن کنجد تأثیر بسزایی بر دستگاه تناسلی مردان و پیشگیری از سرطان پروستات خواص دیگری هم دارد از جمله:

بهبود و سلامت بینایی: یکی از دلایل مشکل در بینایی سالم نبودن کبد است. به کمک روغن کنجد می توان مواد زائد در کبد را پاکسازی کرد و باعث افزایش قدرت بینایی به وسیله مصرف آن شد.

بهترین روغن برای ماساژ: روغن کنجد یک آبرسان بسیار قوی است و خاصیت پاکسازی و ضد التهابی دارد به همین دلیل گزینه خوبی برای ماساژ محسوب می شود. آقایان می توانند از این روغن برای ماساژ نواحی بیضه استفاده کنند که سبب افزایش توانایی جنسی خواهد شد.

مناسب برای رژیم لاغری: چربی موجود در روغن کنجد باعث می شود چربی سوزی بدن با سرعت بیشتری انجام شود و فرد احساس سیری داشته باشد. در نتیجه افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند می توانند از روغن کنجد در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

مناسب برای سلامت مو و پوست: روغن کنجد در بیشتر محصولات آرایشی به کار رفته است. روغن کنجد به دلیل این که خاصیت نرم کنندگی دارد باعث نرم و لطیف شدن موی سر و ماساژ روغن کنجد به پوست سر باعث گردش خون راحت و جلوگیری از ریزش مو می شود.

بهبود بیماری های گوارشی: استفاده روزانه از روغن کنجد باعث کاهش رفلاکس معده و برطرف کننده یبوست می شود.

روغن کنجد اگر به طور اصولی روغن گیری شده باشد جایگاه ویژه ای در طب سنتی دارد و درمانگر بسیاری از بیماری ها است.

روغن کنجد برای آقایان

درمان بزرگی یا التهاب پروستات با استفاده از روغن کنجد

معمولا حدود پنجاه درصد مردان از سن پنجاه سالگی به بعد دچار بزرگی یا التهاب پروستات می شوند. خوشبختانه به کمک یک رژیم غذایی مناسب که حاوی مواد مغذی و ویتامین می توان از این مشکل و سرطان پروستات جلوگیری کرد. استفاده از روغن کنجد در مواد غذایی روزانه تا حدی می تواند از التهاب پروستات جلوگیری کند. روغن کنجد حاوی مقدار زیادی روی است که برای سلامت پروستات مناسب است به این دلیل که مقدار روی در مردانی که دچار التهاب پروستات هستند کم است که با استفاده از روغن کنجد می توان مقدار کمبود روی را جبران کرد. البته باید توجه کنید لازم است روغن کنجد اصل را تهیه کنید. مشخصا خواص نام برده شده در بخش های مختلف مربوط به استفاده از روغن کنجد اصل خواهد بود‌.

چگونه روغن کنجد اصل را تشخیص دهیم؟

روغن کنجد به دلیل اینکه یک روغن گیاهی و ارگانیک است و حاوی انواع ویتامین‌ ها و مواد معدنی است بسیار رواج پیدا کرده است. هنگام خرید روغن کنجد اصل می توانید مقداری از روغن را روی پوست دستتان بریزید و بعد از چند دقیقه دست خود را بشویید اگر پوست دستتان نرم و لطیف بود روغن کنجد اصل است. نکته دیگر که باید توجه داشته باشید اینکه قیمت روغن کنجد از قیمت روغن های صنعتی بیشتر است و باید به طعم و بوی روغن و غلظت روغن کنجد توجه داشت چون روغن کنجد در محیط سرد رقیق تر است اگر روغن کنجد بعد از قرار گرفتن در محیط سرد تغییری نکرد این روغن تقلبی است.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array