پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

شبکه نتفلیکس (Netflix) چیست؟ اطلاعاتی کامل و مختصر

نتفلیکس چیست؟ شاید هزاران بار نام نت فلیکس را در اینترنت و شبکه های اجتماعی شنیده باشید و یا حتی نام آن را در ابتدا یا انتهای فیلم یا سریالی دیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که نتفلیکس یعنی چه؟ در ادامه توضیحات کامل و مختصری در مورد این شبکه آماده شده […]

شبکه نتفلیکس (Netflix) چیست
بدون دیدگاه

نتفلیکس چیست؟ شاید هزاران بار نام نت فلیکس را در اینترنت و شبکه های اجتماعی شنیده باشید و یا حتی نام آن را در ابتدا یا انتهای فیلم یا سریالی دیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که نتفلیکس یعنی چه؟

در ادامه توضیحات کامل و مختصری در مورد این شبکه آماده شده است.

شبکه نتفلیکس (Netflix) چیست؟

شبکه نتفلیکس در سال ۱۹۹۸ در آمریکا به وجود آمد و در ابتدا فیلم ها را به صورت دی وی دی کرایه می داد. رفته رفته شروع به تولید فیلم های مختلف کرد و امروزه تبدیل به شبکه ای شده که محبوبیت زیادی در اکثر کشورهای جهان دارد.

شبکه نتفلیکس (Netflix) چیست

در حال حاضر نتفلیکس یکی از بزرگترین آرشیوهای فیلم و سریال در دنیا است و استفاده از آن بسیار آسان می باشد. برای استفاده از آن لازم است وارد سایت نتفلیکس شده و پس از عضویت و ورود به حساب کاربری خود، پلن مورد نظر خود را خریداری کنید و از تماشای آنلاین یا دانلود فیلم و سریال های موجود در آن لذت ببرید.

البته در ابتدا پس از عضویت، شما به مدت ۳۰ روز می توانید به صورت کاملا رایگان از فیلم و سریال های آن استفاده کنید. اما پس از اتمام سرویس یک ماهه و رایگان آن، با هزینه خیلی کم (مثلا ماهانه ۷ الی ۲۰ دلار) می توانید اکانت خود را ارتقا داده و از کیفیت های بالای آن مثل ۱۰۸۰ و ۴k استفاده کنید.

برای استفاده از نتفلیکس و تماشای فیلم های آن، با توجه به اینکه تمام فیلم ها آنلاین پخش می شود، نیاز است تا اینترنتی با سرعت مناسب و بالا داشته باشید. برای مثال، مشاهده یک فیلم با کیفیت HD و بدون قطعی، نیاز به اینترنت با حداقل سرعت ۸ مگ دارد.

شبکه نتفلیکس (Netflix) چیست

فیلم های نتفلیکس چطور ساخته می شوند؟

شبکه نت فلیکس، معمولا به دو روش فیلم هایش را تهیه می کند. ۱٫ شرکت ها، فیلم های خود را ویژه پخش از نتفلیکس می سازند و پس از اتمام فرایند ساخت آن، فقط در این شبکه پخش می شود. ۲٫ نتفلیکس طرح و موضوع فیلم هایی که شرکت های فیلمسازی قرار است آن را تولید کنند، بررسی می کند و اگر فیلم جذابی باشد، نتفلیکس روی آن ها سرمایه گذاری می کند و اسپانسر آن می شود.

آیا در ایران می توانیم از شبکه نتفلیکس استفاده کنیم؟

این شبکه بعد از مدت ها، محدودیت استفاده ایرانیان از نتفلیکس را برداشت و اجازه ورود و استفاده ایرانیان از طریق وبسایت یا اپلیکیشن اش را صادر کرد. اما اخیرا ایران با در نظر گرفتن تمهیداتی، این سایت و شبکه را فیلتر کرده است و امکان ورود به سایت آن از ایران وجود ندارد.

سایت نتفلیکس

www.netflix.com

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array