دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

علت خاموش شدن ماکروفر گالانزا

با خاموش شدن ماکروفر گالانزا در حین کار، کارایی دستگاه کاهش پیدا کرده و دیگر امکان گرم و پخت مواد غذایی با آن وجود نخواهد داشت. به همین خاطر باید جهت تشخیص علت خاموش شدن ماکروفر گالانزا اقدام نمایید. در صورتی که بتوانید عامل بروز این خرابی را شناسایی کنید، به راحتی امکان رفع آن در منزل وجود خواهد […]

تعمیر ماکروفر گالانز
بدون دیدگاه

با خاموش شدن ماکروفر گالانزا در حین کار، کارایی دستگاه کاهش پیدا کرده و دیگر امکان گرم و پخت مواد غذایی با آن وجود نخواهد داشت.

به همین خاطر باید جهت تشخیص علت خاموش شدن ماکروفر گالانزا اقدام نمایید. در صورتی که بتوانید عامل بروز این خرابی را شناسایی کنید، به راحتی امکان رفع آن در منزل وجود خواهد داشت.

مرکز تعمیرات ماکروفر گالانزا سعی کرده است تا در این مطلب با بررسی و ارائه راهکار برای رفع هر عامل خاموشی ماکروفر گالانزا در حین کار، به شما در این زمینه یاری دهد.

تعمیر ماکروفر گالانز

چرا ماکروفر گالانزا حین کار خاموش می شود؟

  1. ایراد در منبع برق رسانی
  2. داغ شدن بیش از حد دستگاه
  3. خرابی میکروسوییچ درب
  4. بروز خرابی در برد الکترونیکی و کنترل پنل
  5. اشکال در ترانس های ولتاژ
  6. معیوب شدن ترموستات یا سنسور حرارتی
  7. سوختگی فیوز داخلی

مشکل در برق رسانی باعث خاموش شدن ناگهانی ماکروفر گالانزا می شود

بروز ایراد در پریز برق، کابل برق دستگاه و یا دو شاخه آن می تواند علت خاموش شدن ماکروفر گالانزا در حین کار باشد. حتما سیم و دو شاخه را در صورت معیوب بودن تعویض نمایید و مطمئن شوید که پریز جریان برق کافی را داشته باشد.

تعمیر ماکروفر گالانز

ممکن است ماکروفر گالانزا بیش از حد داغ شده باشد.

با داغ شدن بیش از اندازه دستگاه، سنسور حرارتی فعال شده و باعث خاموش شدن ناگهانی ماکروفر گالانزا می شود. حتما پروانه های فن را بررسی نموده و آن ها را تمیز نمایید. علاوه بر این استفاده مداوم از این دستگاه، می تواند به لامپ مگنترون آسیب بزند.

معیوب شدن میکروسوییچ درب، موجب خاموش شدن ماکروفر گالانزا می شود

در صورتی که میکروسوییچ درب خراب شده باشد، فرمان بسته بودن آن به برد صادر نشده و ممکن است ماکروفر گالانزا حین کار خاموش شود. باید میکروسوییچ سالم را جایگزین نمایید.

بروز ایراد در برد اصلی یا کنترل پنل، عاملی برای خاموش شدن ماکروفر گالانزا حین کار

  • مطمئن شوید که برد الکترونیکی سالم باشد.
  • این قطعه مانند مغز دستگاه عمل می کند.
  • با خرابی هر یک از قطعات آن، ممکن است این مشکل بروز پیدا کند.
  • در صورت نیاز باید برد را تعویض کنید.
  • از کار با دکمه های کنترل پنل خودداری کنید.
  • این کار می تواند به کنترل پنل آسیب وارد کند.

تعمیر ماکروفر گالانز

دلیل خاموش شدن ماکروفر گالانزا از سوختن ترانس های ولتاژ است

ترانس های ولتاژ وظیفه تامین ولتاژ برق مورد نیاز دستگاه را بر عهده دارند. برای تست سوختگی، لازم است خازن های ولتاژ را دشارژ کنید. این کار نیاز به ابزار مخصوص و مهارت فنی دارد. با تعمیرکار ماکروفر گالانزا تماس بگیرید. در صورت سوختگی آن ها، باید خازن های جدید را جایگزین کنید.

معیوب بودن ترموستات یا سنسور حرارتی را بررسی کنید

با بروز خرابی در ترموسات یا سنسور حرارتی، تنظیم دما به درستی تشخیص داده نشده و ممکن است ماکروفر گالانزا حین کار خاموش شود. در صورت لزوم باید آن ها را تعویض نمایید.

فیوز داخلی سوخته است و ماکروفر گالانزا خاموش می شود

فیوز های مختلفی در ساختار این دستگاه تعبیه شده اند که هر کدام با داشتن وظیفه مشخص، در صورت سوختن، باعث خاموشی ماکروفر گالانزا حین کار می شوند. از این رو باید تمامی فیوز ها بررسی شده و عوض شوند.

نحوه تشخیص دلیل خاموشی ماکروفر گالانزا پس از چند ثانیه

عوامل گفته شده را بررسی نمایید و حتما برای تعویض قطعات از تعمیرکار نمایندگی تعمیرات ماکروفر گالانزا در تهران بخواهید تا این کار را انجام دهد. با ثبت درخواست خود در آی پی امداد، شرایط استفاده از خدمات تعمیر ماکروفر گالانز در محل نیز فراهم می شود.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array