پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

حقایق جالب و عجیب از ماشین تسلا در فضا و قبرستان

با خواندن این مقاله در مورد اتفاقات عجیب ماشین تسلا در قبرستان (دیده شدن روح) و ماجرای ارسال تسلا رودستر به فضا اطلاعات جالبی بدست می آورید. تسلا در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین برند خودروهای برقی است که در درجه اول به قابلیت‌های خودران خود با کمک سنسورهای بی‌شمار خود می‌بالد (رانندگی […]

ماشین تسلا در فضا و قبرستان
بدون دیدگاه

با خواندن این مقاله در مورد اتفاقات عجیب ماشین تسلا در قبرستان (دیده شدن روح) و ماجرای ارسال تسلا رودستر به فضا اطلاعات جالبی بدست می آورید.

تسلا در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین برند خودروهای برقی است که در درجه اول به قابلیت‌های خودران خود با کمک سنسورهای بی‌شمار خود می‌بالد (رانندگی اتوماتیک). در ادامه این مقاله از مجله شلپ، دو مورد از اتفاقات عجیب مرتبط با خودروی تسلا یعنی ماجرای ماشین تسلا در فضا و قبرستان را برایتان شرح می دهیم.

ماشین تسلا در فضا و قبرستان

ماشین تسلا در فضا

تقریبا حدود ۴ سال قبل در تاریخ فوریه ۲۰۱۸، قدرتمندترین موشک عملیاتی جهان، فالکون هوی اسپیس ایکس، اولین پرتاب خود را از فلوریدا به فضا انجام داد که فقط حامل ماشین تسلا مدل رودستر (ماشین شخصی ایلان ماسک) بود.

این ماشین اسپورت تسلا با رنگ قرمز که داخل آن یک مانکن با لباس فضایی با نام مستعار “استارمن” گذاشته شده بود، هنوز در فضا است. این خودرو یک مسیر مداری طولانی به دور خورشید را طی می کند و گاهی به زمین یا مریخ نزدیک و گاهی از آن دور می شود.

هدف از ارسال این ماشین به فضا، فعالیت ها و تحقیقات علمی نیست. بلکه فقط یک پرتاب آزمایشی بود، بنابراین اسپیس‌ایکس به یک محموله ساختگی نیاز داشت و ایلان ماسک هم داوطلب شد تا خودروی رودستر تسلا خود را ارسال کند. طبق وب‌سایت ردیابی مخصوص این ماشین (Whereisroadster.com) که از داده‌های ناسا برای زیر نظر گرفتن اطلاعات استفاده می‌کند، تا امروز، رودستر در فاصله حدود ۲۳۴ میلیون مایلی از زمین و حدود ۲۰۰ میلیون مایلی از مریخ قرار دارد.

ماشین تسلا در فضا

ارسال تسلا رودستر به فضا

جاناتان مک داول، اخترشناس مرکز اخترفیزیک هاروارد، گفته است که رودستر به احتمال زیاد هنوز یک تکه است و متلاشی نشده؛ اما احتمالاً در طول گردشش در کیهان توسط برخی از شهاب‌سنگ‌ها مورد اصابت قرار گرفته باشد.

طبق داده های ناسا، این ماشین رودستر تا سال ۲۰۳۵ از نزدیکی سیاره دیگری عبور نخواهد کرد و ممکن است سالم بماند. همچنین یک مقاله دانشگاهی تخمین زده است که احتمال برخورد خودرو تسلا با زمین در ۱۵ میلیون سال آینده حدود ۲۲ درصد است. احتمال برخورد آن با زهره یا خورشید هر کدام ۱۲ درصد است.

واقعیت های پیچیده و غیرقابل پیش بینی سفر در فضا، باعث شده که مسیر دقیق حرکت ماشین تسلا در آینده قابل شناسایی نباشد. همینطور از آنجایی که مطالعه مسیر رودستر ارزش علمی چندانی ندارد، اخترشناسان چندان علاقه ای ندارند که تلسکوپ های پرقدرت خود را در جهت آن برای جمع آوری داده های بیشتر تنظیم کنند.

اگر خودروی رودستر در مسیر حرکت خود در آینده، به سمت زمین بیاید، باید امیدوار باشیم که با برخورد به جو غلیظ زمین، قطعه قطعه شود. (اجرام فضایی که وارد زمین می شوند در واقع هنگام ورود در جو می سوزند. چنین برخوردهایی به ندرت بر زندگی انسان و مناطق پرجمعیت تأثیر می گذارد.)

سرنوشت نهایی رودستر احتمالا تا میلیون ها سال مشخص نخواهد بود. اما ایلان ماسک به نوبه خود در سال ۲۰۱۸ گفت که امیدوار است انسان ها قبلاً در سیارات دیگر منظومه شمسی، سکونتگاه هایی ایجاد کرده باشند و نوادگان ماسک بتوانند خودروی رودستر را به موزه منتقل کنند. در ادامه لینک فیلم کامل (حدودا ۴ ساعت) از خودروی تسلا در فضا وجود دارد.

مشاهده فیلم ماشین رودستر تسلا در فضا (یوتیوب)

ماشین تسلا در قبرستان

ماشین تسلا در قبرستان

ویدیویی که اخیراً در اینترنت منتشر شده است به ویژگی پنهان تسلا اشاره می کند که در کاتالوگ ها نمی توانید آن را پیدا کنید. ظاهراً تسلا حس ششم نیز دارد و می تواند «ارواح» را نیز مخصوصا در اطراف قبرستان ها تشخیص دهد.

ویدئویی که در اینترنت وایرال شد و راننده خودروهای برقی و خودران را به وحشت انداخت، یک خودرو را در نزدیکی یک قبرستان نشان می‌دهد. در ابتدا، دوربین بیرون می‌آید تا مکان کاملاً خالی را نشان دهد، به جز ده‌ها قبر. سپس دوربین بر روی صفحه نمایش اطلاعات در خودرو متمرکز می شود که هر گونه اشیا یا افراد را به روشی که توسط سنسورها شناسایی می شود نمایش می دهد.

در کمال تعجب راننده، تسلا شروع به نمایش فردی در حال حرکت و تغییر جهت سریع می کند. راننده از اینکه آنجا، گورستانی در کالیفرنیا است و هیچکس در آنجا نیست، متحیر می شود. این ویدئو همچنین به پلتفرم‌های مختلف و رسانه‌های اجتماعی، از جمله یوتیوب و اینستاگرام هم رسید و واکنش‌های بی‌شماری را از سوی کاربرانی که این کلیپ را تماشا کردند، به همراه داشت.

این اولین بار نیست که چنین نقصی در اینترنت سر و صدا ایجاد می کند. ویدئوی دیگری نیز در سال گذشته منتشر شد که در آن گروهی از دوستان در حال رانندگی در خیابان‌های تاریک کنار قبرستانی بودند که ناگهان تسلای آنها یک انسان را روی صفحه نمایش نشان داد. وقتی پیاده شدند و اطراف را دیدند، کسی نبود جز چندین قبر. با توجه به اینکه سیستم نصب شده روی این خودروها از جدید و بروزترین نرم افزار و سنسورهای دنیا می باشد، علت این نوع مشکلات و اختلالات هنوز مشخص نشده است.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array