شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

مدت اعتبار پاسپورت برای خروج از کشور چقدر است؟

مدت اعتبار پاسپورت برای خروج از کشور چند روز می باشد و حداقل مدت اعتباری که یک پاسپورت می تواند داشته باشد تا بتوانیم به خارج از کشور سفر کنیم چقدر است؟ پاسپورت، یکی از مهمترین و ضروری ترین مدارکی است که برای هر نوع سفر به خارج از کشور الزامی می باشد.نکته بسیار مهمتر […]

مدت اعتبار پاسپورت برای خروج از کشور
بدون دیدگاه

مدت اعتبار پاسپورت برای خروج از کشور چند روز می باشد و حداقل مدت اعتباری که یک پاسپورت می تواند داشته باشد تا بتوانیم به خارج از کشور سفر کنیم چقدر است؟
پاسپورت، یکی از مهمترین و ضروری ترین مدارکی است که برای هر نوع سفر به خارج از کشور الزامی می باشد.نکته بسیار مهمتر این است که صرفا داشتن یک پاسپورت برای همیشه مجوز خروج شما نخواهد بود و تاریخ انقضا دارد و لازم است بعد از گذشت مدت مشخص، نسبت به تمدید آن اقدام نمایید. در ادامه مدت اعتبار پاسپورت برای خروج از کشور و حداقل اعتباری که یک پاسپورت می تواند داشته باشد را بررسی می کنیم.مدت اعتبار پاسپورت برای خروج از کشور

مدت اعتبار پاسپورت برای خروج از کشور

بسیاری از افراد فکر میکنند که پاسپورت هم مثل گواهینامه فقط یکبار باید گرفته شود و اگر مراحل آن را یک مرتبه طی کنند، دیگر برای همیشه پاسپورت خواهند داشت در صورتی که این کاملا تصوری اشتباه است. پاسپورت همانند کارت های عابربانکی که دارید دارای تاریخ انقضا هستند و پس از مدت مشخصی منقضی شده و فاقد اعتبار خواهند شد و لازم است مراحل تمدید آن را طی کنید. بنابراین اگر قصد سفر به خارج از کشور یا خرید تور و بلیط کشورهای دیگر را دارید حتما باید قبل از خرید بلیط، نسبت به بررسی صحت و اعتبار پاسپورت تان اقدام نمایید.

پس مدت اعتبار پاسپورت برای خروج از کشور معمولا برای مدت زمان ۵ سال هستند که اصلی ترین دلیل این موضوع، ثبت تغییرات جدید در مشخصات و چهره افراد است. توجه داشته باشید یک پاسپورت به غیر از تاریخ اعتبار آن که بسیار مهم است، تعداد صفحات محدودی هم دارد و اگر سفر های زیادی به خارج از کشور داشته باشید حتی ممکن است خیلی زودتر از اعتبار ۵ ساله آن، برگه های پاسپورت شما تمام شود و مجبور به تعویض و تمدید پاسپورت خود شوید. با توجه به توضیحاتی که خدمتتان گفته شد، پاسپورت ها ۵ سال از زمان صدورشان معتبر هستند و باید هر ۵ سال یکبار در صورت تمایل آن را تمدید کنید.

مدت اعتبار پاسپورت برای خروج از کشور

حداقل مدت اعتبار پاسپورت

نکته دیگری که در مورد پاسپورت وجود دارد، این است که وقتی بخواهید یک بلیط خارجی مثلا تور یا بلیط استانبول ترکیه را خریداری کنید، یکی از شروط اصلی آن داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار است. پس اگر به انقضای پاسپورت تان نزدیک شدید بهتر است هرچه سریعتر آن را تمدید کنید تا در سفرهایتان به مشکل بر نخورید.

این مدت اعتبار الزامی، با توجه به کشور و نوع سفری که دارید متفاوت است. مثلا برای سفرهای هوایی حداقل ۶ ماه اعتبار و برای برخی سفرهای زمینی حداقل ۲ ماه اعتبار پاسپورت ضروری است.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array