پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

پارچه های مصنوعی استفاده شده در مبلمان

آیا شما دوست دارید جلوی تلویزیون را به بهترین نوع ممکن چیدمان کنید؟ یا آیا مهمانی ها و دورهمی هایتان بیشتر دارای چه سبکی هستند که مطابق با سلیقه شماست؟ در هر صورت ، انتخاب مبل مناسب باعث می شود که به خوبی از اتاق نشیمن خود لذت ببرید! هنگام جستجوی یک مبل جدید، یکی […]

پارچه مبل باکیفیت
بدون دیدگاه

آیا شما دوست دارید جلوی تلویزیون را به بهترین نوع ممکن چیدمان کنید؟ یا آیا مهمانی ها و دورهمی هایتان بیشتر دارای چه سبکی هستند که مطابق با سلیقه شماست؟ در هر صورت ، انتخاب مبل مناسب باعث می شود که به خوبی از اتاق نشیمن خود لذت ببرید!

هنگام جستجوی یک مبل جدید، یکی از مهمترین (و نادیده گرفته ترین) ویژگی های مورد توجه ، جنس تشکیل شده در لوازم داخلی است. مبل جدید شما ممکن است در اتاق نشیمن زرق و برق دار به نظر برسد ، اما اگر پارچه یا مواد نتوانند در برابر سایش و استفاده روزانه مقاومت کنند، ممکن است در چند ماه از خرید خود پشیمان شوید.

قبل از خرید مبل موردنظرتان که مرکز اصلی اتاق نشیمن است ، در اینجا همه چیزهایی را که باید در مورد مواد رایج استفاده شده در لوازم داخلی مثل مبل بدانید ، در اینجا می توانید بهترین پارچه را برای مبل خود پیدا کنید!

انواع پارچه های مبل و مواد Materialscouch به طور معمول در یکی از دو دسته طبقه بندی می شوند: مصنوعی یا طبیعی. این مقاله شامل دسته سوم برای پارچه های با کارایی بالا است. به خاطر داشته باشید که بیشتر پارچه های مصنوعی و طبیعی با مواد دیگر مخلوط می شوند – بعید به نظر می رسد که پنبه خالص یا مواد نایلون خالص پیدا کنید. علاوه بر این ، نوع باف یا درجه چرمی می تواند بر میزان مقاوم بودن مواد تأثیر بگذارد.

پارچه مبل باکیفیت

پارچه های مصنوعی

به دنبال پارچه ای با کیفیت بالا هستید که در برابر محو شدن و رنگ آمیزی مقاومت می کند؟ پارچه های مصنوعی گزینه خوبی هستند! مصنوعی می تواند توسط خودشان مورد استفاده قرار گیرد یا با سایر الیاف مصنوعی یا طبیعی مخلوط شود – آنها را به سبک و عملکرد بسیار متنوع درآورد.

غالباً ، گزینه های با دوام بیشتری در مواد مصنوعی نسبت به همتایان طبیعی آنها پیدا خواهید کرد. برخی از ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی پارچه های عملکرد نامیده می شوند که بعداً با جزئیات توضیح خواهیم داد. برای شروع خلاصه ای از فواید پارچه های مصنوعی استفاده شده در مبلمان را در ادامه می آوریم:

۱٫ مقاومت بالا: پارچه های مصنوعی معمولاً دارای مقاومت بالایی در برابر سایش، پارگی و شکستگی هستند که آنها را به گزینه ای مناسب برای استفاده در مبلمان تبدیل می کند.

۲٫ آسانی در نظافت: پارچه های مصنوعی به دلیل سطح صاف و ضدآب خود، به راحتی قابل شستشو و تمیزکاری هستند.

۳٫ قابل استفاده در فضاهای خارج از منزل: این نوع پارچه ها به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل جوی، مناسب برای استفاده در فضاهای باز و فضای های عمومی مانند رستوران ها و کافه ها هستند.

۴٫ گزینه اقتصادی: پارچه های مصنوعی علاوه بر اینکه قابل تمیزکاری و نگهداری آسان هستند، قابل تولید با قیمت مناسب تر نسبت به پارچه های طبیعی نیز می‌باشند.

بیایید نگاهی دقیق تر به گزینه های مختلف در مواد مصنوعی بیندازیم.

خرید پارچه مبل

۱٫ ریون ویسکوز

نوع به نظر رسیدن و جلوه ظاهری پنبه یا ابریشم را دوست دارید اما پارچه ای کمی بادوام تر می خواهید؟ ویسکوز ریون ممکن است نیازهای شما را برآورده کند! مانند سایر انواع ریون که معمولاً در لباس پیدا خواهید کرد ، ویسکوز ریون یک پارچه نیمه سنتز محسوب می شود زیرا از مواد طبیعی مانند خمیر چوب گرفته شده است.

برای ساختن ویسکوز ریون ، سلولز (که به طور طبیعی در دیواره های سلولی گیاهان وجود دارد) با مواد شیمیایی تحت درمان قرار می گیرد تا آن را به رشته های طولانی و با دوام برای بافندگی تبدیل کند. به خاطر داشته باشید که ریون ویسکوز اغلب با سایر مواد مخلوط می شود.

از ویژگی های این پارچه:

✅ دوام

✅ نرم

✅ جایگزین مقرون به صرفه برای ابریشم

❌ مستعد چین و چروک

❌ لکه ها و آلودگی ها را به راحتی نشان می دهد

پارچه مبل با کیفیت

۲٫ پلی استر

وقتی نفت ، هوا و آب را مخلوط می کنید چه می کنید؟ تحت شرایط آزمایشگاهی ، پلی استر تولید می کند! این ماده مصنوعی بسیار عالی است زیرا تولید آن آسان است و دوام و انتخاب زیادی را برای پارچه های مبل فراهم می کند. غالباً ، با الیاف طبیعی مانند پنبه یا پشم ترکیب می شود.

✅ مقاوم در برابر محو شدن ، چین و چروک

✅ قوی و کشیده

✅ تمیز کردن آسان

لکه های مبتنی بر آب را آزاد می کند

✅ شکل را خوب نگه می دارد

۳٫ نایلون

پارچه نایلون کاربردهای بسیاری دارد؛ از چتر گرفته تا نیمکت! نایلون از یک فرآیند شیمیایی برای تبدیل پلاستیک به الیاف با دوام و الاستیک استفاده می کند که می توانند تقریباً به هر طولی کشیده شوند. با استفاده از مبل ها ، اغلب نایلون را با سایر الیاف مخلوط می کنید تا سبک های با دوام و بی انتها ایجاد شود.

✅ سبک وزن اما قوی

✅ مقاوم در برابر آلودگی و لکه

✅ تمیز کردن آسان

✅ در برابر چین و چروک مقاومت می کند

✅ مقرون به صرفه

۴٫ مخمل

عاشق این احساس مخملی نرم هستید؟ ما هم انجام می دهیم! مخمل لوکس بودن و شیکی را بیان می کند و از لباس شما گرفته تا مبلمانتان مورد استفاده قرار می گیرد! البته مخملی لوکس واقعی کاملاً از ابریشم ساخته شده است و می تواند بسیار گران باشد. اما بیشتر مخملی امروز از ترکیبی از ریون و ابریشم یا پنبه ساخته شده است.

فرآیند ساخت مخمل نسبت به سایر پارچه ها پیچیده تر است. در اصل ، ضخامت دو پارچه به طور همزمان بافته می شود و سپس جدا می شود تا یک پارچه نرم و لطیف بسازد.

❌ برای تمیز کردن به یک حلال حرفه ای نیاز دارد

✅دارای رنگ های غنی تر و پر جنب و جوش تر است

✅ بادوام و دست و پنجه نرم نمی کند

در نتیجه پارچه های مصنوعی یکی از مواد محبوب برای استفاده در مبلمان هستند. این نوع پارچه ها از موادی مانند پلی استر، نایلون و ریون ویسکوز ساخته شده و به دلیل سبکی، قابل شستشو بودن و مقاومت در برابر لکه ها، بسیار مناسب برای استفاده در مبلمان هستند. علاوه بر این، پارچه های مصنوعی به راحتی قابل تولید در طرح ها و رنگ های مختلف هستند که این امکان را به طراحان و تولید کنندگان مبلمان می دهد تا طرح های خلاقانه تر و گسترده تری را به بازار عرضه کنند.

مبل

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array