چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

پیرسینگ نشانه چیست؟ پیرسینگ موقت چیست؟

در این نوشته جذاب از مجله شلپ ، به بررسی پیرسینگ به خصوص از نوع موقت یا Fake آن می پردازیم و به سوالاتی نظیر پیرسینگ چیست ، پیرسینگ نشانه چیست؟ پیرسینگ موقت چیست؟ پاسخ خواهیم داد. پیرسینگ نشانه چیست ؟ سوراخ کردن گوش و بینی از سال های دور در میان برخی از قبیله […]

پیرسینگ نشانه چیست؟ پیرسینگ موقت چیست؟
۱ دیدگاه

در این نوشته جذاب از مجله شلپ ، به بررسی پیرسینگ به خصوص از نوع موقت یا Fake آن می پردازیم و به سوالاتی نظیر پیرسینگ چیست ، پیرسینگ نشانه چیست؟ پیرسینگ موقت چیست؟ پاسخ خواهیم داد.

پیرسینگ نشانه چیست ؟

سوراخ کردن گوش و بینی از سال های دور در میان برخی از قبیله ها و کشورها رواج داشته است. شاید ریشه اصلی پیدایش پیرسینگ را بتوان در تاریخ و فرهنگ های قبیله ای در آفریقا و آمریکای جنوبی یافت. در برخی از فرهنگ ها علاوه بر سوراخ کاری لب و بینی، سوراخ کاری نوک سینه برای زنان و آلت تناسلی برای مردان و زنان نیز رواج داشته است. پاسخ این سوال که پیرسینگ نشانه چیست و چه معنایی دارد می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.
برخی از افراد بنا به دلایل مذهبی یا معنوی از پیرسینگ استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر به دلیل ارزش زیبایی شناختی این بدلیجات، از آنها استفاده می کنند. برخی از افراد نیز به تبعیت یا طرفداری از یک گروه یا حزب سیاسی یا هنری خاص از پیرسینگ ها استفاده می کنند.

پیرسینگ نشانه چیست؟ پیرسینگ موقت چیست؟

پیرسینگ بینی

پیرسینگ چیست ؟

به طور کلی فرآیند سوراخ کردن بدن که به واسطه آن، نقطه سوراخ شده بدن به وسیله جواهرات یا بدلیجات پوشانده می شود، پیرسینگ نامیده می شود. در اصطلاح پیرسینگ می تواند گاهی اوقات به استفاده از زینت آلاتی اشاره کند که منجر به سوراخ کاری بدن نمی شود. پیرسینگ فیک و انواع آن که برای اندامی چون بینی و لب مورد استفاده قرار می گیرد، جزء این دسته هستند. هنگام استفاده از پیرسینگ فیک یا موقت، فرد نیازی به سوراخ کاری بدن ندارد و بدون سوراخ کاری می تواند ظاهری شبیه به پیرسینگ اصلی را نمایش دهد. انجام فرآیند پیرسینگ اعم از فیک یا دائم از سالیان دور در سراسر جهان به اشکال مختلف وجود داشته است.

 

پیرسینگ در ایران نماد چیست ؟

به طور کلی رایج ترین نوع پیرسینگ در ایران، پیرسینگ بینی و لب می باشد که در انواع موقت و دائم، مورد علاقه زنان و دختران می باشد. در کشور ایران استفاده زنان از پیرسینگ، عمدتا جنبه زیبایی شناسی دارد و هیچ معنا و مفهوم خاص دیگری ندارد.

پیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی

پیرسینگ موقت چیست؟

پیرسینگ موقت یا پیرسینگ غیر دائمی یکی از محبوب ترین تکنیک ها برای بهبود وضعیت ظاهری و نمایش استایلی شیک و منحصر به فرد در زنان و دختران می باشد. تصمیم گیری برای انجام فرآیند پیرسینگ دائمی مستلزم جسارت و ریسک پذیری بالاست. از این رو بسیاری از زنان و دختران جوان از انجام آن صرف نظر نموده و به استفاده ازپیرسینگ های موقت روی می آورند.

 

چرا از پیرسینگ موقت استفاده کنیم ؟

استفاده از پیرسینگ موقت به شما این امکان را می دهد که بدون آسیب رساندن به خود و بدون سوراخ کردن بدن خود از جذابیت های بصری که انواع پیرسینگ های لب و بینی ارائه می دهند، نهایت استفاده را ببرید. اینترنت یک رسانه عالی است که در آن می توانید به راحتی انواع مختلف پیرسینگ موقت را مشاهده و به صورت آنلاین سفارش دهید.

پیرسینگ گوش

پیرسینگ گوش

 

۵ مزیت استفاده از پیرسینگ موقت چیست ؟

۱- بدون درد و دردسر می باشند

اگر از پیرسینگ موقت استفاده کنید، می توانید به راحتی از بسیاری از موقعیت های ناراحت کننده و خطراتی که ممکن است با سوراخ کردن بدن خود جهت استفاده از پیرسینگ های دائم با آنها روبرو شوید، جلوگیری کنید. فرایند سوراخ کردن لب یا بینی برای استفاده از پیرسینگ های دائمی، اغلب با درد و صدمات مختلف همراه است. در حالی که پیرسینگ های موقت بدون درد و بدون هیچ گونه دردسری شما را به خواسته تان که همان جذابیت و زیبایی بیشتر است، می رسانند.

 

۲- کاملا بهداشتی و بدون عوارض هستند

سوراخ کردن بافت های صورت به شما آسیب می زند و بر روی عصب بافت های شما تاثیر می گذارد. هر اشباهی در هنگام سوراخ کاری لب یا بینی جهت استفاده از پیرسینگ های دائمی می تواند منجر به عواقب طولانی مدت مانند عفونت عضو یا بافت مربوطه شود. در شرایطی که پیرسینگ های موقت که در آنها سوراخ کاری بدن وجود ندارد کاملا بهداشتی و بدون عارضه هستند.

پیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی

۳- راحتی و آسایش بالای دارند

استفاده از پیرسینگ های موقت مزایای پرشماری دارد و یکی از این مزایا آسایش و راحتی استفاده از آنهاست. به گونه ای که شما در هر زمانی می توانید آنها را برداشته و در مواقعی که لازم دارید از آنها استفاده کنید. شما از چنین مزیتی هنگام استفاده از پیرسینگ های دائمی محروم هستید چرا که آنها همیشه و در هر حال حتی در زمان استراحت با شما همراه هستند.

۴- قابل تعویض و جابجایی هستند

شما هنگام شرکت در مراسم و یا مجالس مختلف می توانید انواع مختلفی از پیرسینگ های موقت را در طرح ها و رنگ های مختلف استفاده کنید. این در شرایطی است که پیرسینگ های دائم قابل تعویض و جابجایی نیستند و شما باید در تمام مجالس و رویدادها با یک طرح دائمی و مشخص حاضر شوید.

۵- حساسیتی ایجاد نمی کنند

فرآیند پیرسینگ دائمی معمولا با خطرات و عوارضی همراه است و حتی اگر فرآیند سوراخ کاری، بدن شما را دچار عوارضی نکند، بعدها ممکن است که پوست و بدن شما نسبت به جنس فلز به کار رفته در پیرسینگ دائم که عمدتا از طلا، نقره و یا استیل می باشد واکنش آلرژیک نشان داده با عفونت یا خارش شما را دچار مشکلاتی کند. این در شرایطی است که پیرسینگ های موقت به دلیل اینکه تما روز را با شما نیستند و از طرفی در گوشت و پوست و بافت بدن شما فرو نرفته اند، هیچ گونه حساسیتی را نمی توانند ایجاد کنند.

 

منابع

wikipedia

goodhousekeeping

مطالب مرتبط

بخش نظرات

یک نظر برای نوشته “پیرسینگ نشانه چیست؟ پیرسینگ موقت چیست؟”

  1. یه بنده خدایی گفت:

    ببخشید میشه که لطفاً حکم شرعی گذاشتن پیرسینگ لب برای غسل و وضو رو هم بگید .؟
    مرسی 💜

نظرتان را بنویسید

Array