پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

چرا به بدلیجات حساسیت دارم؟ رفع حساسیت به بدلیجات

چرا بدن به بدلیجات حساسیت دارد و راه های درمان حساسیت پوستی به زیورآلات چیست؟ دلایل حساسیت به بدلیجات چه می باشد؟ این ها سوالاتی هستند که با خواندن کامل این مقاله ، پاسخ آن را خواهید یافت. وجود انواع بدلیجات با طرح های مشابه طلا و قیمتی بسیار پایین تر از طلای واقعی ، […]

چرا به بدلیجات حساسیت دارم؟ چگونه حساسیت بدلیجات را از بین ببریم؟
بدون دیدگاه

چرا بدن به بدلیجات حساسیت دارد و راه های درمان حساسیت پوستی به زیورآلات چیست؟ دلایل حساسیت به بدلیجات چه می باشد؟ این ها سوالاتی هستند که با خواندن کامل این مقاله ، پاسخ آن را خواهید یافت.

وجود انواع بدلیجات با طرح های مشابه طلا و قیمتی بسیار پایین تر از طلای واقعی ، انسان را ترغیب به استفاده از آن و ست کردن انواع بدلیجات با لباس هایشان میکند. امروزه استفاده از بدلیجات و هماهنگی با دنیای مد ، مرد و زن ندارد و همه را به استفاده از زیورآلات وا داشته است.

زیورآلات تنوع بسیار بالایی دارد و شامل انواع زنجیر ، پلاک ، دستبند ، گردنبند ، ست و نیم ست ، پابند و غیره میشوند که در نوع مردانه و زنانه در بازار موجودند. امروزه افراد بسیاری هستند که به دلایل گوناگون ، به طلا و نقره علاقه ای ندارند و به استفاده از بدلیجات ساخته شده از سایر فلزات روی می آورند.

بخش اندکی از این افراد پس از استفاده از زیورآلات ، دچار خارش های پوستی ، زخم شدن و یا تغییر رنگ پوست می شوند که از نشانه های داشتن حساسیت به بدلیجات است.

چرا به بدلیجات حساسیت دارم؟ چگونه حساسیت بدلیجات را از بین ببریم؟

چرا به بدلیجات حساسیت دارم

چند نکته در رابطه با حساسیت به بدلیجات در ادامه ذکر میشود که با عمل کردن به آن ها ، حساسیت شما به بدلیجات به حداقل خواهد رسید.

  1. پوست خود را قبل استفاده از بدلیجات ، خشک کرده و سپس از مرطوب کننده های معمولی استفاده کنید.
  2. از زیورآلات قدیمی و کهنه که احتمال اکسید شدن آن زیاد است خودداری کنید و هرزگاهی از بدلیجات قدیمی خود دست کشیده و زیورآلات جدید خریداری نمایید.
  3. حتی الامکان از جنس استیل استفاده کنید ! لازم است بدانید که بهترین جنس در بدلیجات ارزان قیمت و رنگ ثابت ، بدلیجات استیل است.
  4. اگر هنگام استفاده از بدلیجات استیل ، با حساسیت پوستی مواجه شدید ، دقیقتر بررسی کنید تا اگر قفل زنجیر یا دستبندتان جنسی غیر از استیل مثل نیکل یا سایر فلزات دارد ، آن را با جنس استیل تعویض کنید.

چرا به بدلیجات حساسیت دارم؟ چگونه حساسیت بدلیجات را از بین ببریم؟

 

به بدلیجات حساسیت دارم چکار کنم

سعی کنید برای پیشگیری از ایجاد ناراحتی های پوستی هنگام استفاده از بدلیجات ، پوست آن ناحیه را کاملا خشک نمایید تا احتمال اکسید شدن فلز بدلیجات روی پوستتان به حداقل برسد. همچنین هنگام خرید بدلیجات ، به نوع جنس آن دقت کنید ، چرا که در بدلیجات معمولا حساسیت پوستی به جنس استیل بسیار کمتر از سایر فلزات مثل نیکل و غیره است.

 

پیشنهاد ویژه: پیشنهاد میشود برای خرید بدلیجات استیل و ضد حساسیت از فروشگاه کالای تک دیدن نمایید.

 

در صورتی که با استفاده از بدلیجات روی پوست خود احساس زخم ، خارش و حساسیت کردید از پماد بتامتازون برای تسکین آن استفاد نمایید. همچنین اگر دقیقا میدانید که کدام بخش از زیورآلاتتان برای شما حساسیت به وجود آورده ، برای مثال قفل آن از جنسی حساسیت زا است ، میتوانید از لاک ناخن استفاده کنید و روی آن بخش از زیورآلات بکشید تا لایه ای محافظ بین بدلیجات و پوست شما ایجاد شود.

 

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array