جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آیا در سربازی میتوان گوشی برد؟ بخشنامه سال ۱۴۰۲

اینکه آیا در سربازی میتوان گوشی برد یا خیر، جواب پیچیده ای دارد و برای یافتن پاسخ خود توصیه می کنیم تا این مقاله از مجله آنلاین شلپ را به دقت مطالعه کنید. آیا در سربازی میتوان گوشی برد ؟ به طور کلی و طبق قوانین سازمان وظیفه عمومی، همراه داشتن موبایل توسط سربازان در […]

آیا میتوان در سربازی گوشی برد
۱۳ دیدگاه

اینکه آیا در سربازی میتوان گوشی برد یا خیر، جواب پیچیده ای دارد و برای یافتن پاسخ خود توصیه می کنیم تا این مقاله از مجله آنلاین شلپ را به دقت مطالعه کنید.

آیا در سربازی میتوان گوشی برد ؟

به طور کلی و طبق قوانین سازمان وظیفه عمومی، همراه داشتن موبایل توسط سربازان در محیط پادگان ها ممنوع می باشد. اما در این رابطه، بندها و تبصره هایی وجود دارد که در این مقاله شما را از آنها آگاه خواهیم ساخت تا به جای اینکه به جاسازی گوشی در سربازی فکر کنید که می تواند تبعات سنگینی نیز برای شما داشته باشد، از راه قانونی و منطقی آن عمل کنید.

چه سرباز آموزشی هستید و چه سرباز یگانی، ما به شما توصیه می کنیم که یک گوشی ساده و غیر لمسی را با خود ببرید و در جلوی درب ورودی پادگان، آن را به دژبانی یا قسمت مربوط به نگه داشتن امانات، تحویل دهید تا بتوانید هنگام خروج ازپادگان یا مرخصی آن را تحویل گرفته و از آن استفاده کنید.

با توجه به اینکه دوران سربازی طولانی و بعضا برای سربازانی که دور از محل سکونت خود خدمت می کنند سخت و طاقت فرسا می باشد، سربازان به دنبال راه چاره ای برای ارتباط با خانواده به صورت تلفنی و کاهش این دلتنگی و فشار روانی هستند، از این رو اقدام به حمل گوشی به داخل پادگان به صورت پنهانی نموده که عمدتا با نظارت دقیق دژبانی در جلوی درب پادگان و هنگام تفتیش بدنی، دست آنها رو شده و نه تنها موفق به بردن گوشی به داخل پادگان نمی شوند، بلکه با تنبیهات دیگری نیز مواجه می شوند.

آیا میتوان در سربازی گوشی برد

بردن موبایل در سربازی با چه شرایطی امکان پذیر است ؟

با وجود اینکه قوانین سازمان وظیفه عمومی سربازان را از همراه داشتن هرگونه گوشی اعم از ساده یا لمسی در محیط پادگان منع می کند، اما در بعضی موارد بندها و تبصره هایی وجود دارد که به واسطه آنها می توان گوشی موبایل را به داخل پادگان برد که البته از قبل باید هماهنگی های لازم بامسئولین مربوطه انجام گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه شما می توانید با سامانه تلفن گویای سازمان وظیفه عمومی تماس بگیرید.

سامانه تلفن گویای سازمان وظیفه عمومی با شماره ۰۹۶۴۸۰ به صورت شبانه روزی آماده ارائه اطلاعات درخصوص قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی به مشمولان و خانواده های آنان می باشد.

 

مجازات گرفتن گوشی در سربازی چیست ؟

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، بردن تلفن همراه اعم از ساده یا لمسی به محیط پادگان بدون داشتن مجوز، جرم و شامل تنبیهات و مجازات هایی خواهد بود. مجازات بردن گوشی بدون مجوز به پادگان، بر اساس دستور فرمانده پادگان می تواند شامل تنبیهات متفاوتی اعم از: اضافه خدمت، نگهبانی، بازداشت ۲۴ یا ۴۸ ساعته در بازداشتگاه یا انواع تنبیهات انضباطی دیگر باشد. تنبیهات فوق در صورتی که گوشی ضبط شده از شما در پادگان، گوشسی لمسی باشد، می تواند سنگین تر و شدید تر نیز باشد.

گوشی بردن در سربازی

پس سعی کنید اگر قصد بردن گوشی به پادگان را دارید، یک گوشی ساده و ارزان قیمت را با خود ببرید و در درب ورودی پادگان آن را تحویل دژبانی یا امانات پادگان بدهید و هنگام خروج از پادگان یا مرخصی آن را تحویل بگیرید و در محیط پادگان برای ارتباط و تماس تلفنی با خانواده و اقوام از تلفن های کارتی یا باجه های مخابرات سطح پادگان استفاده نمایید.

 

منبع

vazifeh

 

مطالب مرتبط

بخش نظرات

۱۳ نظر برای نوشته “آیا در سربازی میتوان گوشی برد؟ بخشنامه سال ۱۴۰۲”

  1. hossein moradi گفت:

    سلام من ۱۹ روز دیگه باید برم سربازی میتونم گوشی شیامی ردمی نوت ۱۲ با خودم ببرم؟

  2. پرهام گفت:

    بابا حالا این بنده خدا از زبونش در رفت گفت موبایل شیائومی نوت ۱۲ . دیگه همش باید بهش بخندید؟

  3. Abbas AlSaadi گفت:

    نه دادشی نوکیا ببر بهتر بهت مجوز می دانند آخه می خواند گوشیتو بخرند که مشخصات گوشی رو دادی اخه چه با تو

نظرتان را بنویسید

Array