یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ معجون فوق العاده در طب سنتی

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین قسمت از اعضای بدن که در طول زندگی به ما کمک می کند عملکرد خوبی داشته باشیم، مغز است. بدون شک همه ما دوست داریم هنگام خواندن مطلب به سرعت آن را در حافظه مان ثبت کنیم و هیچ وقت فراموش نکنیم. به همین دلیل باید به […]

تقویت حافظه طب سنتی
بدون دیدگاه

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین قسمت از اعضای بدن که در طول زندگی به ما کمک می کند عملکرد خوبی داشته باشیم، مغز است. بدون شک همه ما دوست داریم هنگام خواندن مطلب به سرعت آن را در حافظه مان ثبت کنیم و هیچ وقت فراموش نکنیم.

به همین دلیل باید به دنبال تقویت حافظه باشیم و راه های آن را بدانیم. مغز به عنوان یکی از مهم ترین اعضای حیاتی بدن است که حافظه یکی از بخش های مهم آن محسوب می شود. برای تقویت حافظه در طب سنتی راه های بسیاری وجود دارد که یکی از مهم ترین آن رژیم غذایی و معجون و ورزش است. در این مقاله از شلپ، شما را با راه های تقویت حافظه به کمک معجون های طب سنتی آشنا خواهیم کرد.

تقویت حافظه طب سنتی

برای تقویت حافظه چه بخوریم طب سنتی

در طب سنتی راه و روش های بسیاری وجود دارد که به ما کمک می کند تا بدانیم برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ در این قسمت از مقاله چند نوع خوراکی و معجون که باعث تقویت حافظه می شود را به شما معرفی می کنیم.

کندر بهترین خوراکی برای تقویت حافظه: برای اینکه کندر بر روی تقویت حافظه تأثیر گذارد باید آن را هر روز صبح به صورت ناشتا میل شود.

جلوگیری از غلبه سردی به بدن به کمک مصرف گرمی جات: با مصرف خوراکی هایی که دارای طبع گرم هستند می توان از سرد شدن مغز جلوگیری کرد و عملکرد مغز را تقویت کرد. خوراکی هایی از جمله مغز گردو، مویز، خرما در دسته خوراکی های طبع گرم قرار می گیرند. البته در صورتی که طبع گرمی دارید باید در مصرف خوراکی های گرم احتیاط کنید.

استفاده از سبزیجات: به طور کلی سبزیجات علاوه بر اینکه برای سلامتی بدن بسیار موثر و مفید است، برای تقویت حافظه بلند مدت هم بسیار کارآمد است. سبزیجاتی از جمله:

  • کلم بروکلی: کلم بروکلی دارای مقدار زیادی ویتامین سی است. به همین دلیل توصیه می شود زمانی که کودک اجازه خوردن از غذای خانواده را دارد، در غذای او از کلم بروکلی استفاده شود.
  • کرفس: کرفس از دسته سبزیجاتی است که حاوی مقادیری مواد معدنی و ویتامین است که باعث می شود برای بهبود ضعف حافظه مفید باشد. برای استفاده از کرفس هم از برگ آن و هم از ساقه آن باید استفاده کنید.
  • آوواکادو: شاید شما از طعم میوه آوواکادو خوشتان نیاید اما یکی از سالم ترین میوه ها محسوب می شود و تاثیر بسزایی در تقویت حافظه و عملکرد مغز دارد. میوه آوواکادو حاوی انواع ویتامین‌ ها، پروتئین و اسید فولیک است.
  • زغال اخته: زغال اخته یا بلوبری حاوی انواع ویتامین ها است و برای تقویت حافظه و دوری از استرس و اضطراب بسیار مفید است.

از دیگر سبزیجات که برای تقویت حافظه مفید است می توان به هویج، گوجه فرنگی، اسفناج، انگور اشاره کرد که بر عملکرد بهتر مغز تاثیر گذار هستند.

معجون فوق العاده برای تقویت حافظه در طب سنتی

همان طور که می دانید برخی از افراد دچار حواس پرتی، فراموش کردن خاطرات، مشکل در یادگیری هستند. در صورتی که این مشکلات در همان سنین پایین برطرف نشود ممکن است در سنین بالا فرد دچار بیماری آلزایمر شود. اگر شما هم از اینکه در یادگیری برخی مسائل دچار مشکل هستید و از این موضوع رنج می برید، می توانید از معجون های مناسب طب سنتی برای تقویت حافظه استفاده کنید.

معجون فوق العاده ای که از زعفران، سعد کوفی، هلیله زرد، عسل و کندر درست می شود، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این معجون برای تقویت حافظه کودکان، نوجوانان بسیار مفید است و حتی می تواند از آلزایمر هم پیشگیری کند. روش درست کردن این معجون به این گونه است که شما باید سعد کوفی، هلیله زرد، کندر و زعفران را آسیاب کنید و در آخر با عسل مخلوط کنید‌. بعد از ۲۴ ساعت می توانید این معجون را مصرف کنید. نکته مهم این است که نباید این معجون را در یخچال نگهداری کنید‌.

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که آیا مولتی ویتامین ها بر تقویت حافظه تأثیر دارند؟ یا اینکه ویتامین ها به چه اندازه می توانند روی تقویت حافظه تأثیر گذار باشند؟ در این بخش به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه می پردازیم.

  • ویتامین ب ۱۲: کمبود ویتامین ب ۱۲ با افزایش سن افزایش می یابد. همچنین با افزایش سن ممکن است حافظه فرد هم ضعیف شود. بنابراین با مصرف ویتامین ب ۱۲ در زمان و سن مناسب می توان حافظه را تقویت کرد و از بیماری آلزایمر تا حدی پیشگیری کرد.
  • ویتامین ای: ویتامین ای هم مانند ویتامین ب ۱۲ می تواند تا حدودی در درمان بیماری آلزایمر موثر باشد. البته اگر این بیماری ضعیف باشد. در مصرف ویتامین ای باید احتیاط کرد چون با مصرف بیش از حد آن ممکن است احتمال ابتلا به سرطان پروستات افزایش یابد. بسیاری از مواد غذایی مثل مغز ها، کلم بروکلی و اسفناج منبع ویتامین ای هستند و می توان بجای قرص از این مواد غذایی استفاده کرد.

جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه

برای جلوگیری از آلزایمر چه در سنین جوانی و چه در سن سالمندی، باید ابتدا رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. باید مواردی از جمله میوه، سبزیجات، آجیل، ماهی، انواع ادویه مخصوصاً زرد چوبه و روغن های سالم مثل روغن زیتون و روغن کنجد را در طول روز مصرف کنید. این مواد دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان هستند و مانع از استرس و آلزایمر می شوند. علاوه بر رژیم غذایی می توان با انجام برخی تمرینات مثل خواندن روزنامه، گوش دادن به رادیو، انجام برخی بازی های فکری و رفتن به موزه ها یا نمایشگاه ها از آلزایمر پیشگیری کرد و حافظه را تقویت کرد.

یکی دیگر از راه های پیشگیری از آلزایمر این است که در روز حدود سی دقیقه ورزش یا پیاده روی انجام شود. طبق تحقیقات انجام شده میزان کاهش عملکرد مغز در زنانی که فعال تر هستند و تحرک بیشتری دارند کمتر از زنانی است که تحرک کمتری دارند. بنابراین می توان ورزش کردن را یکی از مطمئن ترین راه ها برای پیشگیری از آلزایمر دانست. امروزه به کمک پزشکی سنتی و روش های آن نیز می توان از آلزایمر پیشگیری کرد مانند انجام طب سوزنی، ماساژ درمانی و مصرف برخی داروهای گیاهی.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array