یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آشنایی با طرز تهیه غذاهای رژیم خام گیاهخواری برای لاغری سریع

رژیم خام گیاه خواری چیست و چطور غذاهای رژیم گیاهخواری را درست کنیم؟ آیا این نوع رژیم برای لاغری سریع مفید است و میتواند وزنمان را کاهش دهد؟ رژیم خام گیاه خواری یک سبک جدید غذایی می باشد. در این رژیم افراد تنها از انواع گیاهان و میوه ها به صورت خام استفاده می کنند. […]

رژیم خام گیاه خواری
بدون دیدگاه

رژیم خام گیاه خواری چیست و چطور غذاهای رژیم گیاهخواری را درست کنیم؟ آیا این نوع رژیم برای لاغری سریع مفید است و میتواند وزنمان را کاهش دهد؟

رژیم خام گیاه خواری

رژیم خام گیاه خواری یک سبک جدید غذایی می باشد. در این رژیم افراد تنها از انواع گیاهان و میوه ها به صورت خام استفاده می کنند. استفاده از انواع گوشت و لبنیات برای افراد خام گیاه خوار ممنوع می باشد. این رژیم یکی از روش های سریع برای کاهش وزن و لاغری می باشد.

رژیم خام گیاه خواری چیست؟

رژیم خام گیاهخواری با رژیم گیاه خواری متفاوت است. خام گیاهخواران در گروه گیاهخواران قرار دارند. اما گیاه خواران جزو گروه خام گیاه خواران نیستند.

در رژیم گیاه خواری، افراد از گیاهان پخته، فرآوری شده، تخمیر شده و تخمیری حرارت دیده نیز استفاده می کنند. اما در رژیم خام گیاه خواری تنها از گیاهان و میوه ها به صورت خام استفاده می شود.

این روزها با افزایش اقبال عمومی به استفاده از رژیم غذایی سالم و کم کالری، طرفداران این رژیم بسیار افزایش یافته است. اگرچه بسیاری از کارشناسان تغذیه معتقد هستند که استفاده از این رژیم نه تنها مفید نیست، بلکه سبب می شود که بدن برخی از انواع ویتامین و مواد معدنی و پروتئینی را دریافت نکنند.

البته افراد خام گیاه خوار معتقد هستند که این رژیم غذایی کاملا سالم بوده و سبب ایجاد احساس شادابی در آن ها می شود، به علاوه این افراد اعتقاد دارند، حرارت سبب واکنش چربی، کربوهیدرات و مواد مختلف موجود در گیاهان و ایجاد مواد مضر در آن ها می شود.

معمولا این افراد در هر وعده غذایی وقت زیادی را صرف پوست کندن، خرد کردن و مخلوط کردن می کنند. این افراد از میوه ها، غلات، مغزها، دانه ها، جوانه دانه ها و شیرنارگیل استفاده می کنند. استفاده از لبنیات و گوشت در این رژیم غذایی ممنوع است.

طرز تهیه غذاهای خام گیاهخواری

خام گیاه خواران معمولا از غذاهایی بر پایه انواع میوه ها، آبمیوه ها، شیرهای گیاهی و اسموتی ها استفاده می کنند. بطور کلی موادی که در این رژیم غذایی مصرف می شوند، شامل میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها می شود. البته در این رژیم غذایی برای طعم دهی از برخی از روغن ها، شیرین کننده ها و محصولات لبنی استفاده می کنند.

در رژیم خام گیاه خواری می توان سبزیجات مختلف را در دمای کمتر از ۴۸ درجه سانتی گراد طبخ نمود و یا آن ها را به صورت خام و سالاد مصرف نمود.

دانه های مختلف نظیر گندم، جو، عدس، لوبیا و غیره را نیز می توان خیساند و بعد از نرم شدن میل نمود و یا بعد از جوانه زدن از آن ها استفاده کرد.

در صورت نیاز به روغن می توان از روغن هایی با منشا گیاهی بهره برد، روغن های زیتون، آووکادو، کنجد و آفتاب گردان از جمله این روغن ها می باشد.

اگر افراد بخواهند در این رژیم از خوراکی های شیرین استفاده کنند، می توانند از شیره انگور، شیره خرما، شهد آگاو و غیره بهره ببرند.

در این رژیم برای وعده صبحانه می توان از مواردی نظیر نان تست به همراه پنیر سویا، آبمیوه های طبیعی، انواع اسموتی، شکلات تلخ، گردو و خرما، جوانه گندم و انواع مربای خام استفاده نمود.

برای وعده ناهار یا شام نیز می توان از ساندویچ همبرگر گیاهی خام، سوپ گوجه فرنگی، انواع سالاد، انواع پوره و ساندویچ سبزیجات بهره برد.

میان وعده در رژیم خام گیاه خواری شامل انواع آجیل و مغزها، میوه های خشک شده، بستنی تهیه شده از آبمیوه های طبیعی، سالاد میوه و کلوچه مخصوص وگان ها می باشد.

لاغری سریع با خام گیاه خواری

برای کاهش وزن و لاغری افراد باید به نسبت میزان کالری مورد نیاز روزانه خود، کالری کمتری دریافت کنند. در این حالت بدن تلاش می کند از چربی های انباشته شده زیر پوست که مدت ها به عات بدخواری ایجاد شده اند، استفاده کند.

معمولا افراد برای لاغر شدن تصمیم می گیرند که غذای کمتری مصرف کنند، اما در واقع این راه حل لاغری نمی باشد. استفاده از رژیم خام گیاه خواری ساده ترین و آسان ترین راهی است که افراد می توانند انتخاب کنند. در این رژیم افراد می توانند هر چقدر که می خواهند غذا بخورند، اما نه تنها دچار اضافه وزن نشوند، بلکه وزن کم کنند.

در این رژیم همانطور که گفته شد از انواع سبزیجات و میوه ها تشکیل می شود. میوه ها و سبزیجات از جمله مواد غذایی کم کالری می باشند. حتی بعضی از سبزیجات دارای کالری منفی می باشند. یعنی میزان کالری مورد نیاز برای هضم آن ها بیشتر از میزان کالری دریافتی از آن ها می باشد.

در واقع این افراد رژیم غذایی خود را به یک رژیم کم کالری تبدیل می کنند. اما میزان فعالیت روزانه خود را تغییر نمی دهند. این موضوع سبب می شود که افراد بتوانند کالری کمتری دریافت کنند و در نتیجه کاهش وزن داشته باشند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array