پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

۳ روش ساده طرز تهیه ماهی تن به صورت سوخاری و در فر

آموزش روش ها و طرز تهیه تن ماهی سوخاری و روش طبخ ماهی هوور و تن در فر. در ادامه طرز تهیه ماهی تن سوخاری و طرز پخت ماهی تن در فر را یاد میگیرید. ماهی تن که در جنوب کشور با نام ماهی هوور نیز شناخته می شود، همان ماهی ای می باشد که […]

طرز تهیه ماهی تن
بدون دیدگاه

آموزش روش ها و طرز تهیه تن ماهی سوخاری و روش طبخ ماهی هوور و تن در فر. در ادامه طرز تهیه ماهی تن سوخاری و طرز پخت ماهی تن در فر را یاد میگیرید.

طرز تهیه ماهی تن

ماهی تن که در جنوب کشور با نام ماهی هوور نیز شناخته می شود، همان ماهی ای می باشد که برای تهیه تن ماهی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماهی برخلاف دیگر ماهیان گوشتی قرمز رنگ با بافت منسجم دارد.

این ماهی را می توان به روش های مختلف نظیر قلیه، کبابی کردن، سوخاری و گریل شده مصرف نمود.

طرز تهیه ماهی تن سوخاری

ماهی تن همان گونه از ماهی است که از آن تن ماهی تهیه می کنند. گوشت این ماهی برخلاف سایر ماهی ها به رنگ صورتی یا قرمز تیره و شبیه گوشت گوسفند است.

علت قرمزی گوشت ماهی تن وجود میوگلوبین در گوشت این ماهی است. میوگلوبین پروتئین حاوی آهن قرمز در عضله می باشد.

این ماهی اغلب در جنوب کشور یافت شده و به روش های مختلفی طبخ می شود. قلیه، کبابی، طبخ در فر یا سرخ کردن از جمله روش های پختن ماهی تن می باشد.

برای سوخاری کردن ماهی تن ابتدا باید آن را مزه دار نمود. برای مزه دار کردن ماهی تن آن را در پیاز خلالی و آبلیمو یا سرکه قرار دهید.

ماهی تن سوخاری

البته بعضی از افراد اعتقاد دارند که خواباندن فیله ماهی در آب پیاز به جای پیاز سبب بهبود طعم ماهی خواهد شد. بعد از ۲ الی ۳ ساعت ماهی را از پیاز خارج کرده و به آن ادویه هایی نظیر نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، دارچین، پودر سیر و زعفران دم کرده اضافه نمایید. سپس ماهی طعم دار شده را در روغن سرخ کنید.

البته می توان ماهی تن را بعد از مزه دار کردن، سوخاری نمود؛ معمولا علاقه کودکان به ماهی سوخاری بیشتر است. برای سوخاری کردن ماهی ابتدا در یک ظرف مقداری آرد گندم ریخته و در ظرف دیگری تخم مرغ را با نمک، فلفل، پودر سیر و تخم گشنیز هم زده و در ظرف دیگری مقدار آرد سوخاری بریزید. می توان به جای آرد سوخاری قسمت داخلی نان باگت را خشک و پودر کرد. تکه های ماهی را در آرد غلتانیده و سپس در تخم مرغ هم زده غوطه ور کنید. بعد آن را در آرد سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید. در ادامه این مقاله از شلپ شما را با طرز تهیه ماهی تن در فر آشنا خواهیم کرد.

ماهی تن کبابی

طرز پخت ماهی تن در فر

برای پخت ماهی تن در فر می توان به سه روش عمل نمود:

روش اول: ماهی تن را به ۴ قطعه تقسیم کرده و در مرکز یک فویل قرار دهید. هر قطعه را توسط نمک، فلفل، پودر سیر، روغن زیتون و تخم گشنیز مزه دار کرده و در کنار آن به دلخواه تکه های قارچ، کدو سبز، هویج، فلفل دلمه و پیاز قرار داده و در فر بگذارید. در این روش می توان روغن را حذف کرده و ماهی تن را بدون روغن طبخ نمود.

روش دوم: شکم ماهی را برش دهید و داخل آن را به خوبی تمیز کنید و سپس آن ها را در سینی فر قرار دهید. در ظرفی تمبر هندی را در آب حل کرده و به آن نمک، فلفل، زردچوبه و روغن زیتون بیفزایید. با استفاده از سس بدست آمده، داخل شکم ماهی را مزه دار کرده و آن را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس آن را از یخچال خارج کرده و در فر قرار دهید تا ماهی بپزد.

در ظرف دیگری پیاز و سیر را رنده کرده و تفت دهید. سپس به آن گوجه خرد شده، فلفل دلمه، رب و انواع ادویه بیفزایید. سپس سس را دور ماهی تن ریخته و آن را سرو کنید.

ماهی تن در فر

روش سوم: ماهی تن را با فلفل و نمک و آبلیمو تازه مخلوط کرده و در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

در ظرفی پودر سیر، پیاز رنده شده، نمک و فلفل را در کره آب شده مخلوط کنید. در ظرف دیگری ارد، پودر پنیر و آرد ذرت را مخلوط کنید. فیله ماهی را در مخلوط آرد غلتانده و روی سینی فر که از قبل روی آن فویل پهن شده است، قرار دهید؛ سپس آن را در فر بگذارید تا خو ب پخته شود.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array