سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

علت کج شدن سیکس پک چیست؟ چرا سیکس پک کج در میاد؟

در این مقاله از شلپ ، به بررسی علت کج شدن سیکس پک و دلایل نامتقارن شدن و نامنظم بودن عضلات شکم می پردازیم. کج بودن عضلات سیکس پک شکم به معنای نامنظم و نامتقارن بودن عضلات ، دوری یا نزدیکی عضلات به یکدیگر و شکل نامناسب آن است.   گاهی اوقات ، هیچ دلیلی […]

علت کج شدن سیکس پک چیست؟ چرا سیکس پک کج در میاد؟
بدون دیدگاه

در این مقاله از شلپ ، به بررسی علت کج شدن سیکس پک و دلایل نامتقارن شدن و نامنظم بودن عضلات شکم می پردازیم. کج بودن عضلات سیکس پک شکم به معنای نامنظم و نامتقارن بودن عضلات ، دوری یا نزدیکی عضلات به یکدیگر و شکل نامناسب آن است.

علت کج شدن سیکس پک چیست؟ چرا سیکس پک کج در میاد؟

 

گاهی اوقات ، هیچ دلیلی برای کج شدن عضلات سیکس پک و به طور کلی متفاوت بودن شکل عضلات افراد با یکدیگر وجود ندارد! و واقعیت این است که شکل عضلات هر نفر با دیگری به دلایلی مثل ژنتیک و غیره متفاوت است. شاید در برخی سایت ها و تبلیغات با راه و روش هایی برای تغییر شکل عضلات مواجه شده باشید اما قطعا هیچ تمرین خاصی برای تغییر شکل کامل یک عضله وجود ندارد ؛ بلکه فقط در همان شکلی که هستند میتوان آن را حجیم تر یا کوچکتر کرد.

علت کج شدن سیکس پک چیست؟ چرا سیکس پک کج در میاد؟

دلیل کج بودن سیکس پک

  1. اولین و اصلی ترین دلیل کج شدن سیکس پک ، عوامل ژنتیکی است. این مشکل که عضلات شکم به دلایل ارثی نامتقارن هستند را نمیتوان به طور کامل رفع کرد اما با انجام تمرین های مناسب میتوانید تا حد قابل قبولی آن را اصلاح کنید.
  2. معمولا مبتدیان هنگام انجام تمرینات بدنسازی و در ست های پایانی ، از فرم صحیح حرکت خارج شده و حرکت های آخر را به صورت اشتباه انجام میدهند که خود میتواند نقش موثری در ناهماهنگ شدن شکل عضلات شکم داشته باشد.
  3. عوامل دیگری مثل معلولیت و نقص در بدن میتواند منجر به نامتقارن شدن عضلات شکم و سایر بخش های بدن شود. برای مثال قطعا افرادی را دیده اید که یک شانه آن ها بالاتر از شانه دیگرشان است. این شرایط منجر به کشیدگی در یک سمت بدن و در نتیجه نامنظم شدن عضلات شکم و سیکس پک میشود.
  4. ورزش ها و تمرینات ورزشی بسیاری وجود دارد که باعث عدم تعادل در میان عضلات بدن میشود. برای مثال ورزشکارانی که تمرینات نامناسب دارند و یا ورزش های یک طرفه مثل گلف ، بیسبال ، تنیس و غیره انجام میدهند ، دچار ناهماهنگی و عدم تقارن میان عضلات بدن میشوند.

 

 

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array