جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آشنایی با ماهی هامسی ترکیه و طرز تهیه ساندویچ ماهی ترکی

در این مقاله به شما میگوییم که ماهی هامسی ترکیه چیست و انواع ساندویچ ماهی ترکیه ای را بررسی خواهیم نمود. ماهی هامسی یا همسی همان ماهی کولی یا کولی ماهی است. این ماهی ها بلند، باریک، بدون استخوان و دارای گوشتی سفید و نرم می باشند. ماهی هامسی سرشار از مواد مغذی و امگا […]

ماهی هامسی
بدون دیدگاه

در این مقاله به شما میگوییم که ماهی هامسی ترکیه چیست و انواع ساندویچ ماهی ترکیه ای را بررسی خواهیم نمود. ماهی هامسی یا همسی همان ماهی کولی یا کولی ماهی است.

ماهی هامسی

این ماهی ها بلند، باریک، بدون استخوان و دارای گوشتی سفید و نرم می باشند. ماهی هامسی سرشار از مواد مغذی و امگا ۳ می باشد.

هامسی یکی از مشهور ترین و محبوب ترین ماهی های ترکیه ای است، که به صورت سرخ شده طبخ می شود. ساندویچ ماهی نیز از فست فودهای سنتی و مشهور ترکی است که با ماهی های سفید و بدون استخوان نظیر ماهی هامسی تهیه می شود.

ماهی هامسی چیست

ماهی هامسی ماهی کوچکی است که در اعماق دریا زندگی می کند. این ماهی گوشت نرم و سفیدی دارند و فاقد استخوان و تیغ هستند. اگرچه ماهی هامسی بسیار کوچک است، اما سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی می باشد. این ماهی سرشار از امگا ۳ است، که یکی از اسیدهای چرب ضروری در بدن هستند. امگا ۳ بر عملکرد قلب، سلامت چشم، مدیریت وزن و رشد و نمو جنین در خانم های باردار اثر گذار می باشد.

ماهی هامسی از پلانکتون ها، حشرات و نوزادان جانوران آبزی تغذیه می کند. این ماهی دارای پولک های ریز نقره ای رنگ است و انواع مختلفی دارد. بعضی از انواع ماهی های هامسی در آب های شور و برخی در آب های شیرین زندگی می کنند.

اگرچه خوردن ماهی برای بدن بسیار مفید است، اما می تواند سطح جیوه را در بدن افزایش دهد. جیوه یک ماده خطرناک و سمی محسوب می شود. ماهی هامسی دارای سطح بسیار پایینی از جیوه می باشد. بنابراین زیاد خوردن این ماهی سبب افزایش سطح جیوه در بدن نخواهد شد و خطری ندارد.

ماهی هامسی ترکیه

بسیاری از شهرهای ترکیه شهرهای ساحلی هستند. کشور ترکیه با دریای سیاه از سمت شمال، دریای مرمره و اژه از سمت غرب و دریای مدیترانه از سمت جنوب غربی مرز آبی دارد. بنابراین طبخ و مصرف انواع غذاهای دریایی در ترکیه بسیار رایج است. اغلب گردشگران حتما غذاهای دریایی ترکی را امتحان می کنند.

بکی از لذیذ ترین غذاهای دریایی ترکی ماهی هامسی است. ماهی هامسی در واقع همان ماهی کولی یا کولی ماهی می باشد. هامسی یا همسی در زبان ترکی به معنای بلند و تیز است. فصل صید این ماهی پاییز در ماه های نوامبر و اکتبر می باشد. بنابراین بهترین فصل برای تست کردن این ماهی خوشمزه فصل پاییز خواهد بود. هامسی در اصل غذای مخصوص دریای سیاه است؛ اما می توان آن را در تمام رستوران های ترکیه یافت.

ساندویچ ماهی ترکیه ای

برای طبخ هامسی، ماهی های هامسی را به صورت منظم و دایره وار اطراف یک ماهی تابه چیده و سرخ می کنند. در انتها یک تخم مرغ روی ماهی ها شکسته می شود.

ساندویچ ماهی ترکیه ای

ساندویچ ماهی یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای سنتی ترکیه ای می باشد. این ساندویچ در واقع یکی از فست فود های خوشمزه ای است که می توان در ترکیه امتحان کرد. ساندویچ ماهی از اواسط قرن نوزدهم بین مردم مرسوم شد. در این زمان ماهیگیران ترکیه ای بعد از صید ماهی، آن ها را توسط سیخ های کوچکی که با خود حمل می کردند، کباب کرده و در نان می پیچیدند و به مردم عرضه می کردند. با افزایش استقبال مردم به این غذا در کنار ساحل، رستوران های کوچکی شکل گرفت که با خرید ماهی تازه از ماهیگیران، این ساندویچ خوشمزه را طبخ و سرو می کردند. برخی از ماهی های مورد استفاده در این ساندویچ ماهی قزل آلا، ماهی آزاد و ماهی هامسی می باشد.

امروزه البته به علت افزایش تقاضا و کاهش فعالیت ماهیگیران اغلب برای طبخ این ساندویچ از انواع ماهی های سفید، چرب و بدون استخوان وارداتی نظیر ماهی تیلاپیا استفاده می شود.

ساندویچ ماهی ترکیبی از ماهی سفید گریل شده، پیاز خام حلقه شده و سالاد مخصوصی است که در نان پیچیده شده است. ماهی مورد استفاده در این ساندویچ از نوع ماهی های بدون استخوان است.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array