پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

نام دیگر زنیان چیست؟ عرق زنیان برای چی خوبه

زنیان یک گیاه دارویی است که با نام زیره وحشی نیز شناخته می شود. این گیاه طبع گرم و خشک دارد. زنیان میوه گیاهی به همین نام است. استفاده مداوم از این گیاه در بهبود عملکرد سیستم گوارش، کلیه و مجاری ادراری موثر می باشد. زنیان خاصیت ضد التهابی دارد، بنابراین در بهبود التهابات پوستی […]

نام دیگر زنیان چیست
بدون دیدگاه

زنیان یک گیاه دارویی است که با نام زیره وحشی نیز شناخته می شود. این گیاه طبع گرم و خشک دارد. زنیان میوه گیاهی به همین نام است. استفاده مداوم از این گیاه در بهبود عملکرد سیستم گوارش، کلیه و مجاری ادراری موثر می باشد.

نام دیگر زنیان چیست

زنیان خاصیت ضد التهابی دارد، بنابراین در بهبود التهابات پوستی نیز موثر است.

نام دیگر زنیان چیست

زنیان میوه گیاهی به همین نام می باشد. البته زنیان با نام های انیسون بری، زیره وحشی، نخوه و کمون حبشی نیز مشهور است. گیاه زنیان بوته ای شکل بوده و دارای ساقه های پر شاخه می باشد. ارتفاع بوته زنیان در حدود ۸۰ تا ۹۰ سانتی متر است.

برگ های این گیاه نازک و منقسم می باشد. گل های این گیاه نیز سفید رنگ است. میوه زنیان به رنگ قهوه ای مایل به زرد می باشد. روی آن در راستای طولی ۵ خط برجسته و باریک وجود دارد. غیر از این ۵ خط ۲ تار سلولی نیز روی پوسته زنیان وجود دارد. زنیان دارای طبع گرم و خشک است و عطر و طعم دلپذیری دارد.

تقریبا عطر زنیان بی شباهت به زیره نیست. به همین علت به آن زیره وحشی نیز می گویند.

این گیاه برای رشد و نمو به شرایط آب و هوایی خاصی نیاز ندارد. به همین علت تقریبا در اکثر مناطق دنیا وجود دارد. هر چه شرایط خاک، آب و هوا و رطوبت برای این گیاه مطلوب تر باشد، رشد و نمو آن نیز بیشتر می باشد. در بین تمام مناطق دنیا زنیان در کشورهای هند، مصر و ایران به وفور یافت می شود.

زنیان برای چی خوبه (فواید زنیان)

زنیان در گروه گیاهان دارویی قرار دارد و از جایگاه خاصی در طب سنتی برخوردار است. زنیان دارای طبع گرم و خشک است و برای بیماری های ناشی از مصرف خوراکی های سرد و تر بسیار مفید است. از زنیان برای بهبود مشکلات و بیماری های رحمی به خصوص برطرف نمودن بوی بد رحم، عفونت رحم و منظم نمودن عادت ماهیانه استفاده می شود.

زنیان در بهبود اختلالات و مشکلات کلیوی نیز بسیار موثر است و از بروز سنگ کلیه جلوگیری به عمل می آورد.

افرادی که دارای کلیه سنگ ساز هستند، می توانند از این گیاه دارویی به صورت مداوم استفاده نمایند. مصرف مداوم زنیان از رسوب املاح کلسیمی در کلیه پیشگیری می نماید. در صورت ابتلا به سنگ کلیه، مصرف زنیان می تواند در تسکین درد های کلیوی و درد در هنگام دفع سنگ موثر باشد.

این گیاه دارویی برای درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی مفید می باشد. مصرف آن برای مبتلایان به دیابت نیز بدون محدودیت است. حتی زنیان می تواند در کنترل قند خون موثر باشد.

داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی این گیاه می تواند در از بین بردن آکنه، جوش، اگزما و سایر التهابات پوستی اثر گذار باشد.

زنیان در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز موثر است. این گیاه معده را تقویت کرده و ملین می باشد. به همین علت از بروز یبوست پیشگیری می نماید و حرکات روده را منظم می کند.

به علاوه زنیان فیبر بالایی دارد. به همین علت حجم معده را پر می کند و احساس سیری را در فرد القا می نماید. به همین علت در کاهش وزن و لاغری بسیار موثر است. بنابراین اغلب افرادی که درصدد کاهش وزن هستند و برای کاهش وزن به سراغ طب سنتی می روند، از این گیاه در رژیم غذایی خود بهره می برند.

زنیان برای چی خوبه

عرق زنیان برای چی خوبه

عرق زنیان دارای خاصیت ضد التهابی و ضد درد دارد. بنابراین برای بهبود مشکلات و اختلالات مفاصل و استخوان ها و بهبود دردهای آرتروز و روماتیسم کاربرد دارد. عرق زنیان طبع گرم و خشک دارد. به همین علت در پیشگیری از بروز نفخ در معده پیشگیری می نمایند.

خاصیت ضد میکروبی زنیان سبب می شود که نقش موثری در سلامت دهان و دندان داشته باشد. عرق زنیان با از بین بردن مواد بیماری زا در معده، بوی بد دهان را از بین می برد.

این عرق با بهبود سیستم هاضمه از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند و به این صورت از بروز چاقی و اضافه وزن پیشگیری می نماید. نتایج تحقیقات نشان داده استفاده از عرق زنیان می تواند در کوتاه مدت سبب کاهش وزن و لاغری شود.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید