جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست و دلیل انتخاب شهر آنکارا به عنوان پایتخت این کشور چیست؟ در ادامه این مقاله کوتاه شما را با پایتخت ترکیه، شهر آنکارا آشنا خواهیم کرد.   شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که ایا ترکیه کشور اروپایی است ، لازم است بدانید که کشور ترکیه (Turkey) کشوری است […]

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟
بدون دیدگاه

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست و دلیل انتخاب شهر آنکارا به عنوان پایتخت این کشور چیست؟ در ادامه این مقاله کوتاه شما را با پایتخت ترکیه، شهر آنکارا آشنا خواهیم کرد.

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

 

شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که ایا ترکیه کشور اروپایی است ، لازم است بدانید که کشور ترکیه (Turkey) کشوری است که بخش بزرگ آن در محدوده قاره آسیا و بخش کوچکی از آن در محدوده قاره اروپا قرار گرفته است. ترکیه از شرق با ایران همسایه است و زبان رسمی آن ترکی استانبولی می باشد.

جالب است بدانید که فقط در حدود ۵ درصد از کشور ترکیه در خاک اروپا قرار گرفته و ۹۵ درصد آن در بخش آسیایی است و شهرهای اروپایی ترکیه شامل Istanbul –  Edirne – Tekirdağ – Çorlu – İğneada هستند.

آنکارا، پایتخت کشور ترکیه و پس از استانبول، بزرگترین شهر ترکیه و مرکز سیاسی این کشور میباشد. آنکارا شهری جدید و مدرن بوده که از جمله مراکز دیدنی معروف آن، برج گردان و مرکز خرید آتاکوله و آرامگاه آتاتورک است.

آنیت کبیر یا آرامگاه آتاتورک، در بخش مرکزی آنکارا و در بالای یک تپه واقع شده و در تاریکی شب، نورپردازی زیبا و درخشانی دارد. این آرامگاه نماد مصطفی کمال آتاتورک بوده و آنکارا با سمبل او شناخته می شود.

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

 

چرا آنکارا پایتخت ترکیه است؟

آنکارا در درجه اول شهری اداری و مرکز مهم تجاری، صنعتی و فرهنگی ترکیه است و تولیداتی شامل محصولات غذایی، شراب، آهن و فولاد، ماشین آلات مزارع و مسنوجات و سیمان دارد.

در آوریل سال ۱۹۲۰، کمال، پارلمان (مجلس) را در آنکارا تأسیس کرد و این شهر را به طور رسمی پایتخت خود کرد که در آن زمان، دهکده ای کوچک با جمعت بسیار کمی بود. در هنگام جنگ، بهترین شهر از لحاظ موقعیت جغرافیایی، آنکارا بود و به همین دلیل به عنوان پایتخت ترکیه انتخاب شد.

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم آنکارا

آنکارا مردمی کاملا اجتماعی و مهمان نواز دارد و افراد زیادی را حتی بدون داشتن شناخت کافی از آن ها به منزل خود دعوت میکنند. ورود با کفش به داخل خانه ها در این شهر مرسوم نیست و معمولا هنگام ورود به شما دمپایی میدهند.

یکی از معروف ترین فرهنگ های ترکیه، چانه زنی هنگام خرید است! از خرید های بزرگ گرفته تا کوچکترین خرید ها با چانه زنی پایان میپذیرد. با یک گشت شهری در آنکارا متوجه وجود آثار تاریخی بسیاری خواهید شد که نشان از تاریخی بودن این شهر دارد.

 

 

منابع

quora

reddit

theculturetrip

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید