پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

چند بمب اتم کره زمین را نابود میکند و چقدر طول میکشد؟

در این مقاله از شلپ به شما میگوییم که چند بمب اتم کره زمین را نابود میکند و چه مدت زمانی طول می کشد این اتفاق وحشتناک رقم بخورد. آیا بمب اتمی می تواند جهان را نابود کند؟ دفتر امور خلع سلاح سازمان ملل متحد تایید کرده است که یک بمب اتمی می تواند کل […]

بمب اتم
۴ دیدگاه

در این مقاله از شلپ به شما میگوییم که چند بمب اتم کره زمین را نابود میکند و چه مدت زمانی طول می کشد این اتفاق وحشتناک رقم بخورد.

بمب اتم

آیا بمب اتمی می تواند جهان را نابود کند؟

دفتر امور خلع سلاح سازمان ملل متحد تایید کرده است که یک بمب اتمی می تواند کل یک شهر را نابود کند و به طور بالقوه میلیون ها نفر را بکشد؛ محیط طبیعی و زندگی نسل های آینده را از طریق تأثیرات فاجعه بار در درازمدت به خطر بیاندازد.

در صورتی که در اکثر نقاط دنیا، بمب اتمی منفجر شود، پس از انفجار، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت بشر در اثر سوختگی، تشعشع و گرسنگی دچار مرگ‌های بسیار ناخوشایند می‌شوند و تمدن بشری احتمالاً به طور کامل فرو می‌پاشد. در چنین وضعیتی احتمالا بازماندگان در سیاره‌ای ویران‌شده باید امرار معاش کنند.

چند بمب اتم کره زمین را نابود میکند؟

سلاح های هسته ای خطرناک ترین سلاح های روی زمین هستند. با یک بمب هسته ای می توان یک شهر کامل را ویران کرد و میلیون ها نفر را کشت و محیط طبیعی و زندگی نسل های آینده را از طریق اثرات فاجعه بار دراز مدت آن به خطر انداخت.

مطالعات محرمانه دانشمندان هسته ای که در سال ۱۹۴۷ منتشر شد، برای اولین بار این سوال را روشن کرد که برای نابودی جهان چه تعداد بمب هسته‌ای لازم است. بر اساس این مطالعه، برای پایان دادن به بشریت به حدود ده تا صد بمب سوپرهسته ای نیاز است.

پس از مدتی از انتشار این مطالعه، تحقیق دیگری با عنوان « محدودیت ایمنی عمل‌گرایانه ملی برای مقادیر سلاح‌های هسته‌ای » منتشر شد. طبق این اطلاعیه گفته شد هر کشوری که بیش از ۱۰۰ بمب هسته‌ای را داشته باشد، با شلیک آن می‌تواند جامعه را نابود کند. این اتفاق می تواند صدمات غیرقابل جبرانی را به جامعه بشریت وارد کند.

چه مدت طول میکشد کره زمین با بمب اتم نابود شود؟

انفجار بمب ها در زمان کوتاهی ممکن است اتفاق بیفتد. اما بهبودی تاثیرات انفجار اتمی احتمالاً حدود ۳ تا ۱۰ سال طول می کشد. مطالعه آکادمیک خاطرنشان می کند که تغییرات طولانی مدت جهانی را نمی توان به طور کامل براورد کرد. کاهش غلظت ازن عواقب زیادی در خارج از مناطقی که انفجارها در آنها رخ داده است، خواهد داشت.

بمب اتم

آیا بمب اتمی مضر است؟

به طور کلی سلاح‌های هسته‌ای تشعشعات یونیزه‌کننده تولید می‌کنند. این ذرات، افرادی را که در معرض آن قرار می‌گیرند می‌کشد یا بیمار می‌کند، محیط‌زیست را آلوده می‌کند و پیامدهای سلامتی طولانی‌مدتی از جمله سرطان و آسیب‌های ژنتیکی دارد.

آیا انسان می تواند از بمب اتم جان سالم به در ببرد؟

شما باید از خود در برابر تشعشعات حرارتی و هسته ای محافظت کنید، زیرا در صورت قرار گرفتن در معرض آن ممکن است بمیرید. با این حال، باید جایی امن پیدا کنید اگر نمی خواهید در ساختمانی که توسط موج انفجار ویران شده است، له شوید. پس به داخل خانه بروید و ترجیحاً به یک پناهگاه یا زیرزمین تقویت شده بروید.

چگونه از حمله اتمی در امان باشیم

عده زیادی از دانشمندان و پزشکان جهان در حال بحث و تحقیق در مورد پیامدهای جنگ هسته ای و چگونگی زنده ماندن از یک حمله مرگبار هسته ای هستند.

تعدادی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که برای افرادی که در منطقه انفجار نیستند، راه‌هایی برای انجام اقدامات احتیاطی برای زنده ماندن از حمله هسته‌ای وجود دارد. طبق این گزارشات، در مورد مکان جستجوی سرپناه، توصیه شده که خودرو را به عنوان یک گزینه سرپناه در نظر نگیرید. در عوض، یک ساختمان یا یک زیرزمین بهترین گزینه است.

وقتی به داخل یک محیط سربسته می‌روید، به وسط بخش داخلی ساختمان یا زیرزمین بروید. این کار از جراحات ناشی از انفجار شیشه جلوگیری می کند، از خیره شدن ناشی از انفجار و از سوختگی حرارتی نیز جلوگیری می کند. برای نجات خود از اثرات موج انفجار، باید پناهگاهی پیدا کنید که از نظر ساختاری سالم باشد. در واقع بهتر است در منطقه‌ای باشید که اگر یک تکان چشمگیر اتفاق بیفتد، وسایل بر سر شما نمی‌افتند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

۴ نظر برای نوشته “چند بمب اتم کره زمین را نابود میکند و چقدر طول میکشد؟”

  1. رنج کشیده از جهل و جنون گفت:

    لعنت بر اون فرد و تفکر کثیفی که جنگ رو نعمت میدونه و معتقده باید انقدر کشتار و تجاوز کنه که همه دنیا یکدست عقایدشون مثل عقاید کثیف خودش بشه

  2. حامد گفت:

    انشاالله همه کسایی که هدف وقصدشون کشتار با بمب اتم وکشتار انسانهای بی دفاع هستند را خدا خودش به دست خودشون نابود کنه واز صفحه روزگار به طور کل محو بشن تامردم درصلح وصفا زندگی کنند.الهم عجل لولیک الفرج..آمین.

  3. سیدحسین جهان گفت:

    بمب اتم صلاح خطرناکیست اماباداشتن بمب اتم امنیت ایرانوایرانی تضمین میشه که خوشبختانه داریم وگرنه عاقبتمون مثل چرنوبیل یاهیروشیمامیشه ویا باتهدیدهایه جهانی روبرومیشیم

نظرتان را بنویسید

Array