پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آمپول تاج خروس چیست و چه فوایدی برای زانو و مفاصل دارد

آیا آمپول تاج خروس برای درد زانو و مفاصل و روماتیسم مفید است و میتواند باعث بهبودی ما شود؟ آمپول تاج خروس چیست و چطور تزریق یا استفاده میشود؟ در ادامه همراه ما از شلپ باشید تا شما را با آمپول تاج خروس آشنا کنیم. یکی از مشکلات رایجی که با افزایش سن خود را […]

آمپول تاج خروس
بدون دیدگاه

آیا آمپول تاج خروس برای درد زانو و مفاصل و روماتیسم مفید است و میتواند باعث بهبودی ما شود؟ آمپول تاج خروس چیست و چطور تزریق یا استفاده میشود؟ در ادامه همراه ما از شلپ باشید تا شما را با آمپول تاج خروس آشنا کنیم.

آمپول تاج خروس

یکی از مشکلات رایجی که با افزایش سن خود را بیشتر نمایان می کند، درد مفاصل به خصوص زانوها می باشد. روش های درمانی بسیاری برای تسکین درد و بهبود این بیماری وجود دارد.

یکی از موثرترین این روش ها استفاده از آمپول تاج خروس می باشد. تزریق این آمپول می تواند به افزایش مایع بین مفصلی و به بهبود این بیماری کمک شایانی نماید. البته قبل از مصرف این آمپول باید حتما با پزشک مشورت نمود.

آمپول تاج خروس چیست

درد های مفصلی معمولا به علت کاهش مایع بین مفصلی و سائیده شدن سر استخوان ها به یکدیگر رخ می دهد. در واقع در ناحیه مفصل در محل قرار گرفتن سر دو استخوان در کنار یکدیگر یک محفظه پر از مایع مفصلی وجود دارد که از اصطکاک و سائیده شدن استخوان ها به یکدیگر جلوگیری می نماید.

کاهش و کمبود این مایع به هر علتی می تواند سبب بروز درد و ناراحتی شود. این بیماری سبب محدود شدن تحرک فرد و افزایش بی قراری به خصوص در شب می شود.

تاج خروس از جمله گیاهانی است که خاصیت ضد التهابی و تسکین درد دارد. استفاده از این ماده گیاهی می تواند از دردهایی که به علت التهاب مفاصل ایجاد می شود، پیشگیری نماید. در واقع می توان گفت تاج خروس یکی از بهترین گیاهان برای کاهش التهاب و درد مفاصل می باشد.

وجود این خواص بینظیر در این گیاه دارویی سبب شده که از عصاره این گیاه آمپولی تهیه شود که به همین نام شهرت دارد. آمپول تاج خروس علاوه بر عصاره گیاه تاج خروس حاوی موادی نظیر زنجبیل، کرکم، پونه و غیره می باشد. ترکیب این مواد در کنار یکدیگر می تواند یک خاصیت ضد التهابی بسیار قوی ایجاد نماید.

البته توصیه می شود علیرغم خواص بینظیر این آمپول حتما قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت نمایید. موارد مصرف این دارو برای درمان درد و التهاب مفاصل، دردهای عضلانی و استخوانی، آرتروز و دردهای رماتیسم می باشد.

استفاده منظم از این آمپول در صورت اجازه پزشک به کاهش درد و التهاب در ناحیه مفصل ها، بهبود عملکرد آن ها و افزایش میزان تحرک فرد، تقویت بافت های عضلانی و استخوانی، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش سطح انرژی و کاهش بی قراری و دردهای شبانه کمک خواهد نمود.

استفاده از این آمپول بسیار ساده است. برای تزریق این آمپول محل مورد نظر را کاملا استریل نموده و سپس محتویات آمپول را تزریق نمایید. تعداد دفعات و میزان مصرف این آمپول باید کاملا طبق نظر پزشک تعیین شود.

لازم است بدانید اگرچه این آمپول در کاهش دردهای مفصلی بسیار موثر است، اما یک درمان قطعی محسوب نمی شود و تنها به صورت موقت درد را در ناحیه مورد نظر تسکین می دهد. در واقع این آمپول نمی تواند مشکلات اصلی مفصلی را به طور کامل درمان نماید.

آمپول تاج خروس برای زانو درد

شایع ترین درد مفاصل مربوط به مفاصل زانو می باشد. استفاده از آمپول تاج خروس به علت داشتن موادی همچون کندرتین، گلوکوزامین، گلیسین سولفات و سودوکرئین به کاهش التهاب و درد زانو کمک کرده و سبب بهبود حرکت و استحکام مفصل زانو می شود. در واقع این آمپول تلاش می کند مایع مفصل زانو را احیا و تقویت نماید.

آمپول تاج خروس به نام هایی نظیر غضروف ساز، مفصل ساز و غیره نیز شناخته می شود. اما چون ماده اصلی سازنده این دارو گیاه تاج خروس است، معمولا به همین نام شناخته می شود. معمولا این دارو چند بار در هفته تزریق می شود. زیرا داروی تزریق شده تنها چند روز در مفصل باقی می ماند. بنابراین برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است برای مدتی هفته ای چند بار تزریق انجام شود.

برای درمان های دردهای زانو ابتدا ناحیه زانو را با پدهای الکلی به خوبی تمیز و استریل نمایید. سپس محتویات آمپول را به آرامی به محل مورد نظر (نزدیک زانو) تزریق نمایید. بعد از تزریق و خارج نمودن سوزن آمپول ناحیه تزریق را به آرامی ماساژ دهید تا مواد به خوبی داخل و جذب شود. بهتر است ماساژ را به صورت دورانی انجام دهید.

البته در کنار مصرف این آمپول باید تلاش کنید که سبک زندگی خود را نیز تغییر دهید تا بتوانید نتیجه بهتری را دریافت کنید. انجام ورزش به صورت منظم، پیروی از عادات غذایی سالم و پرهیز از خوردن غذا های ناسالم مس تواند در بهبود التهاب در بدن نقش موثری داشته باشد.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array