جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

آشنایی با تمام روش های بلند شدن مو (روغن، قرص، ویتامین و غیره)

در این مقاله، تمام راه و روش های خانگی و غیر خانگی برای بلند شدن مو مناسب آقایان و خانم ها را به شما میگوییم و روغن و ویتامین های لازم را معرفی خواهیم کرد. موهای بلند و درخشان می تواند جذابیت چهره خانم ها یا حتی آقایان را چند برابر کند. داشتن موی بلند […]

روش های بلند شدن مو
بدون دیدگاه

در این مقاله، تمام راه و روش های خانگی و غیر خانگی برای بلند شدن مو مناسب آقایان و خانم ها را به شما میگوییم و روغن و ویتامین های لازم را معرفی خواهیم کرد.

موهای بلند و درخشان می تواند جذابیت چهره خانم ها یا حتی آقایان را چند برابر کند. داشتن موی بلند اگرچه برای بسیاری از خانم ها لذت بخش می باشد، اما نگهداری از آن کمی مشکل خواهد بود. برای نگهداری و تقویت مو می توان از روش های مختلف استفاده نمود. ماساژ دادن سر با انواع روغن های طبیعی، داشتن رژیم غذایی سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی، شستشوی منظم و اصولی و استفاده از انواع مکمل ها می تواند سبب تقویت مو و بلندتر شدن آن شود.

روش های بلند شدن مو

چگونه موهایمان را بلند کنیم (مردانه و زنانه)

موهای بلند یکی از فاکتورهای موثر در زیبایی افراد به خصوص خانم ها به شمار می رود. مو بطور طبیعی سالانه ۱۵.۵ سانتی متر رشد می کند. بنابراین بلند کردن مو نیازمند زمان و حوصله زیادی می باشد. البته نگهداری از موی بلند نسبت به موی کوتاه زمان و توجه بیشتری نیاز دارد. این موضوع به این علت است که موی بلند بیشتر در معرض گره خوردگی، خشکی، چند شاخه شدن (موخوره) و آسیب های دیگر می باشد.

موی بلند باعث می شود چهره خانم ها جذاب تر و آرام تر به نظر برسد. اما نگهداری از آن کمی مشکل است، بطوریکه گاهی نیاز است چند بار در روز موها شانه شوند یا در فاصله زمانی کوتاه تری نیازمند شستشو هستند. برای افرادی که بصورت حرفه ای ورزش می کنند یا کارمند هستند داشتن موی بلند کمی دردسرساز خواهد بود، چرا که زمان زیادی را باید صرف مرتب کردن موهای خود کنند. در ادامه چندین مورد از بهترین روش های بلند شدن مو و رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی را شرح خواهیم داد.

رشد مو سریع در یک هفته یا یک روز

موها بطور طبیعی در هر هفته در حدود ۰.۳ سانتیمتر (سه میلیمتر) رشد می کنند. بنابراین منطقی به نظر نمی رسد اگر فردی بخواهد در طول یک هفته به اندازه ۱۰ سانتی متر موهای خود را بلندتر کند. اما می توان با رعایت بعضی از نکات و دستورالعمل ها رشد موها را از مقدار میانگین کمی افزایش داد.

پیاز بلند رشد سریع مو در یک روز

تغذیه سالم نقش بسزایی در افزایش طولی مو دارد. رژیم غذایی سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی مختلف می تواند رشد موها را افزایش دهد. بویژه مصرف بیوتین تاثیر زیادی در افزایش رشد موها دارد.

شانه زدن و ماساژ دادن کف سر نیز می تواند با تحریک فولیکولهای مو و افزایش جریان خون در ریشه مو، سبب تقویت و افزایش سرعت رشد موها شود.

آب برنج با داشتن انواع ویتامین ها و مواد مغذی یکی از موادی است که می تواند سرعت رشد موها را افزایش دهد. برای بلند شدن موها در یک هفته بهتر است هر روز به مدت ۲۰ دقیقه موها را با آب برنج شستشو داده و سپس آبکشی نمود.

ماساژ کف سر با ترکیب آب پیاز و روغن بادام نیز می تواند سبب تقویت مو شود. البته می توان به جای روغن بادام از روغن رزماری، روغن نارگیل و یا روغن اسطوخودوس استفاده نمود. هر یک از این روغن ها نقش زیادی در تقویت مو دارند.

برای رشد مو چه روغنی خوبه

چه روغنی برای رشد مو خوبه

برای رشد مو چه روغنی خوبه؟ روغن های طبیعی گیاهی می توانند به علت دارا بودن انواع ویتامین ها، مواد مغذی، اسیدهای چرب و املاح سبب تقویت مو و بلندتر شدن مو شوند. البته این روغن ها نه تنها سبب بلند تر شدن مو، بلکه سبب افزایش درخشندگی و سلامت مو نیز می شوند. هر کدام ار روغن های گیاهی می تواند برای رفع نوع خاصی از مشکلات مو مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به شما میگوییم که چه روغنی برای رشد سریع مو خوبه و چطور از آن استفاده کنیم.

روغن نارگیل یکی از مشهورترین روغن ها برای تقویت موهای شکننده و خشک می باشد. استفاده منظم از این روغن از ریزش مو جلوگیری کرده و اغلب برای افرادی که رشد موهای کندی دارند، توصیه می شود.

روغن جوجوبا با نفوذ به ساقه مو، رطوبت آن را حفظ کرده و از ریزش مو، خشکی و شوره سر جلوگیری می کند. استفاده بلند مدت از این روغن سبب تقویت مو و بلندتر شدن موها شود.

مصرف منظم روغن بادام نیز از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری می کند و می تواند موها را بلند تر و قوی تر کند.

رشد سریع مو با روغن زیتون در یک هفته

سایر روغن ها نظیر روغن کرچک، روغن آرگان، روغن زیتون، روغن رزماری، روغن درخت چای و روغن آمله نیز از جمله روغن هایی هستند که در ساخت انواع مواد آرایشی و بهداشتی مو کاربرد داشته و می تواند سبب بلندتر شدن موها و افزایش درخشندگی آن ها شوند.

چی بخوریم برای رشد مو

برای رشد مو چه ویتامینی بخوریم

اگرچه عواملی نظیر ژنتیک، سن و تغییرات هورمونی می تواند رشد موها را تحت تاثیر قرار بدهد، اما رژیم غذایی مناسب و استفاده از ویتامین ها و مواد مغذی نیز می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب تقویت مو شود. اگر میخواهید بدانید که بهتر است چی بخوریم برای رشد مو در ادامه همراه ما از مجله شلپ باشید.

با وجود اینکه هنوز مشخص نشده که دقیقا کدام ویتامین در رشد مو موثر است، اما یک رژیم غذایی حاوی تمام انواع ویتامین ها می تواند سلامت مو را تضمین کند.

  • ویتامین A برای رشد تمام سلول های بدن مورد نیاز است. سلول های ریشه مو نیز نیازمند این ویتامین هستند، چون موها بیشترین رشد را در بدن دارند. بعلاوه ویتامین A سبب مرطوب شدت کف سر و جلوگیری از ریزش موها می شود.
  • ویتامین های گروه B بویژه بیوتین نیز در رشد و تقویت مو موثر هستند. بیوتین از جمله ویتامین های ضروری برای جلوگیری از ریزش مو بوده و سایر ویتامین های این گروه نیز سبب افزایش خون رسانی به فولیکول های ریشه مو می شوند.
  • ویتامین C با حفاظت در برابر اثرات رادیکال های آزاد، افزایش جذب مواد مغذی نظیر آهن و کلاژن سازی می تواند سبب تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو شود.
  • تحقیقات نشان داده است ویتامین D نیز می تواند سبب ایجاد فولیکول های جدید مو شود. ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان قوی برای حفاظت در برابر اثرات رادیکال های آزاد می باشد.
  • علاوه بر انواع ویتامین ها، آهن، روی، سلنیوم و پروتئین نیز در رشد و تقویت مو اثرگذار هستند.

برای رشد سریع مو چه قرصی بخوریم

کند بودن رشد مو و یا ریزش مو به علت های مختلفی ممکن است رخ دهد. برای بلندتر شدن و تقویت مو باید ابتدا مشکل مو را علت یابی نمود و سپس با توجه به نوع مشکل از مکمل های مختلف استفاده کرد. برخی از این مکمل ها زینک پلاس، نیچرز بونتی، میل، اووی، پریکون، نوترافول، مون جوس، هوم، گرون آلکمسیت، شوگربیرهر، ویویسکال، فیلیپ کینگزلی، ویتال پروتئین، بیوتین و بیوتین پلاس می باشد.

البته توصیه می شود قبل از مصرف هر یک از این مکمل ها با پزشک متخصص مشورت نمایید.

رشد مو در ماه چقدر است

رشد مو در ماه چند سانت است

سرعت رشد مو در هر فرد به ژنتیک، سن و جنسیت او بستگی دارد. بطور کلی چرخه رشد مو شامل سه مرحله آناژن، کاتاژن و تلوژن می باشد. مو معمولا بین ۲ تا ۷ سال در مرحله آناژن قرار دارد. در این مرحله مو در فاز رشد فعال می باشد. سپس مو در مرحله کاتاژن قرار می گیرد در این مرحله رشد مو متوقف می شود. این مرحله ۴ تا ۶ هفته طول می کشد. در آخرین مرحله مو در مرحله تلوژن یا همان فاز استراحت قرار گرفته و حدود ۲ تا ۳ ماه طول می کشد تا مو بریزد. بنابراین بلندی موی هر فرد در فاز آناژن تعیین می شود. به میزانی که مو بتواند در فاز آناژن رشد طولی داشته باشد، فرد موی بلندتری خواهد داشت. بطور کلی بطور متوسط موی هر فرد در هر ماه حدود ۱.۳ سانتی متر رشد می کند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array