پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

دستور تهیه انواع غذاهای گوشتی و مرغی بدون برنج و فوری

در این مقاله از شلپ شما را با طرز تهیه انواع غذاهای گوشتی و مرغی بدون برنج با استفاده از فر یا بدون آن آشنا میکنیم. همچنین چند غذای مرغی یا گوشتی فوری را لیست کرده ایم. غذاهای برنجی جزو پرطرفدارترین نوع غذا در کشورهای آسیایی می باشد. بخش اعظم برنج تولیدی دنیا در این […]

غذاهای گوشتی و مرغی
بدون دیدگاه

در این مقاله از شلپ شما را با طرز تهیه انواع غذاهای گوشتی و مرغی بدون برنج با استفاده از فر یا بدون آن آشنا میکنیم. همچنین چند غذای مرغی یا گوشتی فوری را لیست کرده ایم.

غذاهای گوشتی و مرغی

غذاهای برنجی جزو پرطرفدارترین نوع غذا در کشورهای آسیایی می باشد. بخش اعظم برنج تولیدی دنیا در این قاره مصرف می شود. اما مصرف بیش از حد برنج سبب بروز بسیاری از بیماری ها می شود. به علاوه امروزه با ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم، افراد علاقه مند به غذاهای بدون برنج می باشند.

غذاهای گوشتی بدون برنج به ویژه غذاهای فوری یکی از محبوب ترین نوع غذا به خصوص برای خانم های شاغل می باشد.

انواع غذاهای گوشتی بدون برنج

برنج از جمله مواد غذایی است که در قاره آسیا بسیار پرطرفدار می باشد. تقریبا ۹۰ درصد از برنج تولیدی دنیا در آسیا مصرف می شود؛ ولی استفاده بیش از حد از برنج ضرر زیادی دارد. بسیاری از افراد علاقه دارند که به خصوص در وعده ناهار از غذاهای بدون برنج استفاده کنند.

آبگوشت در صدر جدول غذاهای گوشتی بدون برنج می باشد. آبگوشت غذای اصیل ایرانی است که طرفداران بسیاری در میان خانواده های ایرانی دارد.

مرغ شکم پر از غذاهای گوشتی بدون برنج است. برای تهیه مرغ شکم پر ابتدا مرغ را کامل شسته و داخل شکم آن را خالی کنید. سپس داخل شکم مرغ را از مواد مختلف نظیر سیر، پیاز، آلو بخارا، فلفل دلمه، زرشک و گردو پر نمایید و در فر طبخ کنید.

سالاد الویه از جمله غذاهای سرد پرطرفداری است که به خصوص مورد علاقه کودکان می باشد. افراد مختلف برای تهیه این سالاد از مواد اولیه مختلفی استفاده می کنند. ذرت پخته شده، لوبیا سبز پخته شده، سیب زمینی آب پز شده، هویج پخته شده، گوشت مرغ آب پز شده یا سوسیس و کالباس خرد شده، تخم مرغ آب پز شده و انواع چاشنی ها نظیر نمک، فلفل، آبلیمو، فلفل سیاه و سس مایونز از جمله خوراکی هایی است که در تهیه سالاد الویه مورد استفاده قرار می گیرد.

شامی کباب یکی از غذاهای گوشتی پرطرفدار در میان ایرانیان می باشد که از گوشت چرخ کرده، لپه له شده، آرد سوخاری، تخم مرغ و پیاز رنده شده تهیه می شود. این مواد بعد از مخلوط شدن در روغن سرخ می شود.

پیتزای قارچ و گوشت یکی از فست فودهای محبوب میان خانواده ها می باشد. اگرچه می توان این غذا را از تمام رستوران های فست فود تهیه نمود، اما اغلب خانواده ها علاقه دارند این غذا را در خانه تهیه کنند. در ادامه همراه ما از مجله آشپزی شلپ باشید تا با چند مورد از غذاهای فوری و مناسب مهمانی و گوشتی آشنا شوید.

غذاهای گوشتی بدون برنج

غذای گوشتی فوری

غذای گوشتی در میان ایرانیان بسیار محبوب است. اما معمولا غذاهای گوشتی برای طبخ نیازمند زمان بسیاری می باشند. با توجه به شرایط امروز جامعه، اغلب خانم ها شاغل و بسیار پرمشغله می باشند، بنابراین به دنبال غذای گوشتی فوری هستند.

بیف استراگانف یکی از غذاهای گوشتی فوری می باشد. برای تهیه این غذا گوشت را به صورت نوارهای نازک برش داده و به همراه پیاز تفت دهید. بعد از اینکه گوشت کاملا سرخ شد، نمک، فلفل، خامه و قارچ را افزوده و مواد را طبخ کنید.

معمولا گوشت چرخ کرده خیلی زود پخته و آماده می شود. یکی از غذاهایی که به سرعت آماده می شود، خوراک گوشت چرخ کرده می باشد. برای تهیه این خوراک ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز تفت داده و بعد از سرخ شدن گوشت، گوجه خرد شده، رب و ادویه را افزوده و آب بیفزایید. سپس سیب زمینی را خرد کرده و به خوراک اضافه کنید. بعد از چند دقیقه خوراک جا افتاده و آماده سرو کردن می شود.

پیراشکی گوشت از جمله غذاهای فوری گوشتی می باشد. برای تهیه این غذا ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز تفت داده و مقداری ادویه، رب و آب افزوده تا سس آماده شود. سپس قارچ و سبزی های معطر را اضافه کنید. بعد از پخته شدن مواد، سس را درون خمیر پیراشکی قرار داده و در روغن سرخ کنید.

کباب

کباب غذایی است که برای تمام افراد بسیار هوس انگیز می باشد. برای تهیه این غذا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و انواع ادویه و نمک مخلوط کرده و به خوبی ورز دهید. مواد آماده شده را به شکل مورد دلخواه خود آماده کرده و در روغن سرخ کنید.

غذای مرغی بدون برنج

برخی از افراد نمی توانند از گوشت قرمز استفاده کنند. بنابراین برای تامین پروتئین روزانه خود از گوشت سفید نظیر گوشت مرغ استفاده می کنند.

یکی از غذاهای لذیذی که با مرغ طبخ می شود، مرغ و جعفری است. برای تهیه این غذا مرغ را به صورت نوارهای باریک برش داده و در روغن به همراه سیر تفت دهید. بعد از پخته شدن مرغ مقداری گوجه را خرد کرده به همراه مقدار جعفری خرد شده به مرغ افزوده و بعد از دو دقیقه غذا آماده است.

برای کسانی که همیشه مرغ را به صورت کبابی و سرخ شده یا خورشت مصرف می کنند، مرغ با سس ماست و خامه بسیار تنوع خوبی است. در این غذای خوشمزه مرغ سرخ شده را به همراه ماست و خامه و انواع ادویه سرو می کند.

افرادی که به دنبال غذاهای سریع هستند، طرفداران پر و پا قرص نودل هستند. نودل و مرغ یک تنوع خوب برای این افراد می باشد. برای تهیه این غذا فیله مرغ سرخ شده را در کنار نودل سرو می کنند.

غذای مرغی فوری

شنیسل مرغ نیز از جمله غذاهای سریع می باشد، برای تهیه این غذا فیله مرغ را کوبیده و در ادویه های مختلف خوابانده و سپس در روغن سرخ کنید.

پاچینی مرغ نیز یکی از غذاهایی است که این روزها در منوی رستوران ها به وفور دیده می شود. این غذای خوشمزه را می توان با برنج یا بدون برنج سرو نمود. این غذای لذیذ با استفاده از مرغ و سس مخصوص تهیه می شود.

برای علاقه مندان به غذاهای سرخ کردنی کتلت مرغ یک غذای مناسب می باشد. برای تهیه این غذا مرغ چرخ کرده را با پیاز رنده شده و انواع ادویه های مختلف ورز داده و در روغن سرخ کنید.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید