شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

فواید غرغره آب نمک و آشنایی با بهترین قرقره برای گلو

غرغره آب نمک چه فوایدی دارد؟ آیا اگر دچار گلودرد شدیم، قرقره کردن آب نمک برایمان مفید است و گلودرد را رفع میکند؟ تا پایان این مقاله همراه ما از شلپ باشید تا تمام فواید غرغره آب نمک برای گلو را بررسی کنیم. گلودرد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که معمولا با تغییر فصل […]

غرغره آب نمک
بدون دیدگاه

غرغره آب نمک چه فوایدی دارد؟ آیا اگر دچار گلودرد شدیم، قرقره کردن آب نمک برایمان مفید است و گلودرد را رفع میکند؟ تا پایان این مقاله همراه ما از شلپ باشید تا تمام فواید غرغره آب نمک برای گلو را بررسی کنیم.

غرغره آب نمک

گلودرد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که معمولا با تغییر فصل یا شروع فصل زمستان بروز پیدا می کند. داروهای شیمیایی بسیاری برای بهبود گلودرد وجود دارد. اما اگر بخواهید از روش های خانگی برای درمان گلودرد استفاده کنید، یکی از بهترین گزینه ها غرغره کردن آب نمک می باشد.

فواید غرغره آب نمک

غرغره کردن آب نمک یکی از روش های درمان خانگی است که اغلب پزشکان برای درمان بیماری های عفونی و التهابی موجود در مجاری تنفسی در کنار استفاده از داروهای شیمیایی توصیه می کنند. این محلول اگرچه ساده به نظر می رسد، اما خواص شگفت انگیز آن بسیار به پاکسازی مجاری تنفسی و کاهش التهابات و عفونت های این نواحی کمک می کند.

اولین خاصیت این محلول این است که اسیدهایی که در محیط دهان وجود دارد و محیط دهان را برای رشد باکتری ها فراهم می کنند، از بین برده و pH دهان را تنظیم می نمایند. این عمل چند نتیجه مفید در پی دارد.

اولین نتیجه این است که از تخریب دندان ها جلوگیری به عمل می آید و دندان ها دچار پوسیدگی نخواهند شد. به علاوه از بروز عفونت در لثه پیشگیری می کند. همچنین در صورتی که لثه ها دچار التهاب شده باشند، آن ها را بهبود می دهد.

یکی از رایج ترین بیماری های لثه آفت یا کانکر می باشد. این بیماری بسیار دردناک است و سبب می شود که خوردن، آشامیدن و حتی صحبت کردن و خندیدن نیز دردناک شود. یکی از روش های ساده برای بهبود این بیماری غرغره کردن آب نمک است. برای بهبود سریع تر این زخم دردناک بهتر است در طول روز چندین بار غرغره کردن آب نمک را تکرار نمایید. به علاوه غرغره کردن این محلول به علت از بین بردن باکتری ها و میکروب ها بوی بد دهان را از بین می برد.

این محلول همچنین می تواند عفونت های موجود در سینوس ها و بینی را کاهش دهد. بنابراین غرغره کردن آب نمک به‌خصوص در فصل زمستان برای بیماران مبتلا به سینوزیت بسیار راهگشا خواهد بود. یکی از بیماری‌ هایی که معمولا پزشکان برای درمان علائم آن به استفاده از غرغره آب نمک توصیه می کنند، سرماخوردگی است.

این بیماری به شدت مجاری تنفسی را درگیر کرده و سبب آبریزش بینی و سرفه خواهد شد. برای تضعیف علائم سرماخوردگی و بهبود این بیماری غرغره کردن آب نمک بسیار مفید خواهد بود. از آنجایی که این محلول می تواند عفونت را از مجاری تنفسی، بینی و سینوس ها خارج کند. بنابراین در صورت تنفس هوای آلوده نیز می توان با غرغره کردن این محلول آلودگی ها را از خود دور کنید.

لوزه ها دو زائده گوشتی در پشت گلو هستند که ممکن است باکتری ها و ویروس ها در آن تجمع کرده و سبب التهاب آن ها شوند. ملتهب شدن لوزه ها بلع و آشامیدن را دچار مشکل می سازد. غرغره کردن آب نمک می تواند این قسمت ها را از باکتری ها و ویروس ها پاکسازی نماید.

بهترین قرقره برای گلو

گلودرد شایع ترین علائم سرماخوردگی است که علاوه بر احساس درد سبب بروز مشکلات فراوان در هنگام غذاخوردن، آشامیدن، تنفس و صحبت کردن می شود. البته ممکن است گلودرد به عللی نظیر حساسیت های فصلی و عفونت های سینوسی نیز بروز پیدا کند.

در واقع می توان گفت شروع فصل سرما و یا تغییر فصل ها معمولا با بروز سرماخوردگی و در نتیجه گلودرد همراه است. گلودرد، سوزش و خارش را با شدت های مختلف در پی دارد.

علت اصلی بروز گلودرد، تجمع انواع باکتری و عفونت های ویروسی در گلو می باشد. داروهای بسیاری برای بهبود این بیماری وجود دارد. اما اگر افراد تمایلی به استفاده از داروهای شیمیایی نداشته باشند و بخواهند با درمان های خانگی این مشکل را برطرف سازند، می توانند از قرقره کردن آب نمک استفاده نمود.

قرقره کردن آب نمک می تواند با از بین بردن عوامل بیماری زا به تشک یک درد گلو و بهبود این بیماری کمک فراوانی نماید. برای تهیه آب نمک کافی است مقدار نمک را در مقدار آب گرم حل نمایید.

البته میزان شوری این محلول نباید بسیار زیاد یا بسیار کم باشد. غلظت بالای آب نمک سبب شوری بیش از حد خواهد شد که قطعا برای افراد آزاردهنده می باشد. محلول بسیار رقیق نیز خاصیت لازم را نخواهد داشت.

برای گرفتن بهترین نتیجه از قرقره کردن آب نمک آن را هر سه ساعت یکبار انجام دهید. در واقع تکرار این عمل می تواند سرعت بهبود گلودرد را افزایش دهد.

منبع: Eating Before Bed

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array