جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

مشکلات پکیج گرمایش دیواری + آموزش کامل عیب یابی

در این مطلب از مجله آنلاین شلپ به شما مشکلات رایج پکیج گرمایش دیواری را معرفی نموده و راه حل رفع این مشکلات را آموزش خواهیم داد. پکیج گرمایش دیواری چیست؟ پکیج گرمایش دیواری در واقع یک سیستم گرمایشی می باشد که به طور مستقیم بر روی یک دیوار نصب شده یا به آن متصل […]

پکیج گرمایش دیواری
بدون دیدگاه

در این مطلب از مجله آنلاین شلپ به شما مشکلات رایج پکیج گرمایش دیواری را معرفی نموده و راه حل رفع این مشکلات را آموزش خواهیم داد.

پکیج گرمایش دیواری چیست؟

پکیج گرمایش دیواری در واقع یک سیستم گرمایشی می باشد که به طور مستقیم بر روی یک دیوار نصب شده یا به آن متصل می شود. پکیج ها بیشتر در آپارتمان ها و دفاتر و شرکت های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا مقدار مناسبی از گرما را برای گرم کردن مناطق کوچک ایجاد می کنند و در حین حال به دلیل نصب بر روی دیوار، فضای چندانی از محیط را اشغال نمی کنند. در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق تر به مشکلات رایج پکیج گرمایش دیواری بیندازیم و شما را با راهکارهای رفع این مشکلات آشنا سازیم. این مقاله یک آموزش کامل و یک راهنمای مفید برای عیب یابی پکیج های دیواری می باشد.

پکیج گرمایش دیواری

۶ مشکل رایج پکیج های گرمایش دیواری

  • افت فشار پکیج
  • سر و صدای غیرعادی پکیج
  • خاموش شدن ناگهانی پکیج
  • نشت آب از لوله های پکیج
  • ایرادات مربوط به کنترلرهای پکیج
  • ایرادات مربوط به مشعل پکیج

۱- افت فشار پکیج

  • به طور کلی نشتی آب در رادیاتور اصلی ترین دلیل افت فشار پکیج است، توجه داشته باشید که میزان نشتی، حتی اگر ناچیز هم باشد می تواند مقدمات افت فشار در پکیج های گرمایش دیواری را فراهم کند.
  • نکته مهم دیگر این است که باز ماندن شیر پرکن پکیج نیز می تواند سبب افت فشار پکیج گردد و اگر این مورد را فراموش کنید، پکیج پس از باز شدن شیر آب گرم، به سرعت دچار افت فشار خواهد شد. البته مشکل همیشه از باز ماندن شیر پر کردن سر چشمه نمی گیرد و ممکن است گاهی دلیل افت فشار پکیج، خراب شدن شیر پرکن باشد، در این صورت شما باید آن را تعویض کنید.
  • نشتی آب از لوله ها و کم بودن فشار آب ساختمان نیز می تواند از دلایل افت فشار پکیج باشد، هرچند که این دومورد کمتر مشاهده شده است.

راه حل

برای رفع مشکلات مربوط به افت فشار در پکیج های گرمایش دیواری باید همیشه شیر پرکن کوچکی که در زیر پکیج وجود دارد را محکم ببندید و مطمئن شوید که شیر به خوبی بسته شده است. این شیر معمولا آبی یا سیاه رنگ می باشد. به منظور افزایش فشار پکیج شما می توانید، زمانی که  شیر پر کن باز است، پمپ دستگاه را روشن نموده، چرا که این کار در افزایش فشار پکیج موثر خواهد بود.

۲- سر و صدای غیرعادی پکیج

اصلی ترین دلایل تولید سرو صدای غیرعادی توسط پکیج، نظیر صدای تلق تلق یا صدای جیر جیر موارد زیر می باشد.

  • کاهش فشار آب ورودی به پکیج
  • خرابی سوئیچ فشار پکیج
  • خرابی شیر اطمینان پیکج
  • لوله کشی نامناسب پکیج
  • خراب شدن پمپ اصلی پکیج

راه حل

قبل ازهرچیز فشار آب ورودی به پکیج را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که فشار آب ورودی مناسب بود، ایجاد سر و صدای یک پکیج گرمایش دیواری می تواند ناشی از خرابی قطعاتی مانند؛ شیر اطمینان و پمپ اصلی پکیج باشد. در صورت خرابی هریک از این قطعات، قطعه خراب باید تعویض گردد. در صورتی که از صحت و سلامت قطعات فوق نیز اطمینان حاصل کرده اید، دلیل سر و صدای ایجاد شده می تواند لوله کشی نامناسب پکیج توسط فرد نصاب باشد. در این صورت جهت اصلاح وضعیت لوله کشی پکیج خود اقدام نمایید.

۳- خاموش شدن ناگهانی پکیج

خاموش شدن ناگهانی پکیج گرمایش دیواری یا روشن نشدن آن می تواند با کد خطایی همراه باشد که در پنل پکیج قابل مشاهده است و با توجه به دفترچه راهنما و بررسی کدهای خطا می توانید علت را پیدا کرده و آن را رفع نمایید. البته پکیج های آنالوگ معمولا بروز خطا را به وسیله یک چراغ چشمک زن به شما نشان می ‌دهند و شما برای عیب یابی نیاز به بررسی بعضی از پارامترها به صورت تجربی دارید.

راه حل

به طور کلی خاموش شدن پکیج یا روشن نشدن آن می تواند ناشی از دو عامل اصلی باشد. عامل اول افت یا کاهش فشار شدید پکیج است، که با توجه به موارد ذکر شده در رابطه با افت فشار پکیج، در این مقاله، می توانید عیب یابی آن را انجام دهید. مساله بعدی می تواند به پریز برق پکیج مربوط باشد. جایی که ممکن است اتصالی یا قطعی دوشاخه یا پریز سبب خاموش شدن ناگهانی یا روشن نشدن پکیج شود، برای رفع این مشکل از صحت و عدم قطعی و اتصالی دو شاخه و پریز برق اطمینان حاصل کنید.

 عیب یابی پکیج دیواری

۴- نشت آب از لوله های پکیج

اصلی ترین دلیل نشت آب از لوله های پکیج، باز شدن واشرها و اورینگ های بین اتصالات، به دلیل حرارت بالای پکیج است. عواملی نظیر رسوب در لوله ها یا سوراخ شدن و پارگی اتصالات و لوله ها در اثر ضربه از دیگر عوامل نشت آب در پکیج است.

راه حل

چک کردن لوله ها و اطمینان ازعدم پارگی یا سوراخ در آنها و بررسی واشرها و اورینگ های اتصالات، اصلی ترین راه حل رفع این مشکل در پکیج های گرمایش دیواری می باشد. در صورت بروز مشکل در حین بررسی این موارد، واشرها یا اتصالات معیوب باید تعویض گردند.

۵- ایرادات مربوط به کنترلرهای پکیج

برد یا کنترلر پکیج گرمایش دیواری در واقع قطعه ای الکترونیکی است که فرمان های پکیج  را به قسمت های مختلف صادر می کند. در صورت بروزخرابی در کنترلر، مغز پکیج از کار می افتد و پکیج و به درستی فرمان ها را به سایر بخش ها صادر نمی کند. از کار افتادن کنترلر یک پکیج گرمایش دیواری می تواند عوامل متعددی داشته باشد؛ که اصلی ترین آنها عبارتند از:

  • از کارافتادن پمپ اصلی پکیج
  • افت فشار مداوم پکیج

راه حل

از آنجا که هزینه های مربوط به تعویض کنترلر یا برد اصلی پکیج می تواند بسیار بالا باشد، بهتر است قبل از هر چیز و در صورت بروز مشکل، مشکلات مربوط به افت فشار پکیج را مورد بررسی قرار داده و آن را رفع کنید. خرابی پمپ اصلی پکیج نیز می تواند سبب از کار افتادن مدار فرمان پکیج شود، پس پمپ اصلی را نیز بررسی کرده و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

مشکلات رایج پکیج گرمایش دیواری

۶- ایرادات مربوط به مشعل پکیج

اصلی ترین دلایل بروز اختلال در شعله پکیج موارد زیر است.

  • کاهش میزان آب داخل مدار گرمایش
  • گرفتگی مدار گرمایش
  • عدم تخلیه دود مناسب
  • خرابی برد اصلی پکیج

راه حل

خرابی برد اصلی پکیج، یکی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن مشعل پکیج است، که در قست قبل در رابطه با عیب یابی و رفع مشکلات مربوط به آن توضیح داده شد. عدم تخلیه مناسب دود و مسدود بودن خروجی پکیج یکی از مهترین دلایل خاموش شدن مشعل آن است. می توانید با رسوب زدایی و پاکسازی مسیر خارج شدن دود، این مشکل را رفع نمایید. در صورتی که مشکلات مربوط به روشن نشدن مشعل، مربوط به کاهش میزان آب داخل مدار گرمایش باشد، باید لوله ها و اتصالات را جهت اطمینان از عدم وجود نشتی بررسی کرده و افت فشار را نیز تنظیم نمایید.

 

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array