جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

چرا حیوانات از اتش می ترسند؟ حیوانات و روشن کردن آتش در کمپینگ

چرا حیوانات از اتش می ترسند و آیا روشن کردن آتش در پیک نیک هایمان باعث دور نگه داشتن حیوانات وحشی از ما می شود؟ در ادامه تمام موارد کاربردی در مورد آتش و حیوانات را بررسی می کنیم. آیا آتش حیوانات و حشرات را دور نگه می دارد؟ یکی از آرام بخش ترین لحظات […]

حیوانات از اتش می ترسند
بدون دیدگاه

چرا حیوانات از اتش می ترسند و آیا روشن کردن آتش در پیک نیک هایمان باعث دور نگه داشتن حیوانات وحشی از ما می شود؟ در ادامه تمام موارد کاربردی در مورد آتش و حیوانات را بررسی می کنیم.

 حیوانات از اتش می ترسند

آیا آتش حیوانات و حشرات را دور نگه می دارد؟

یکی از آرام بخش ترین لحظات کمپینگ ها روشن کردن آتش و دور هم نشینی شبانه است. با اینکه از نظر علمی ثابت نشده اما تصورات به این گونه است که آنچه باعث دور شدن حیوانات از کمپین ها می شود انسان ها هستند نه آتش. با این حال برخی از حیوانات ممکن است واقعاً مجذوب حضور ما شوند.

وقتی صحبت از واکنش حیوانات مختلف به آتش سوزی ها و انسان ها می شود، چیزهای زیادی را باید در مورد دور نگه داشتن حیوانات از کمپ خود حتی اگر خیلی نزدیک شده باشند بدانید.

آیا آتش واقعاً برای دور نگه داشتن حیوانات کار می کند؟

آتش کمپ به تنهایی تاثیر چندانی بر حیوانات مجاور نخواهد داشت بلکه وجود انسان است که حیوانات را می ترساند، اما چرا حیوانات از اتش می ترسند؟ در واقع حیوانات این درک را دارند که هرجا آتش روشن شود یعنی توسط انسان ها روشن شده و حیوانات در واقع انسان ها را خطری برای خود میبینند. در حقیقت انسان ها ترسناک ترین جنبه آتش کمپ برای حیوانات هستند. به همین دلیل، بسیاری از حیوانات تمام تلاش خود را می کنند که هم از آتش و هم از انسان های اطراف آن دوری کنند.

آیا آتش گربه ها را می ترساند؟

مانند سایر حیوانات، گربه‌ها هم نمی‌خواهند جایی در نزدیکی انسان ها باشند. آنها معمولاً از مناطقی که حضور انسان را متوجه می شوند دوری می کنند. که این می تواند شامل روشن کردن آتش در پیک نیک هایمان هم باشد.

شایان ذکر است که ممکن است این آتش نباشد که جانوران از آن می ترسند، آنها ممکن است آتش را دوست نداشته باشند. در واقع گربه ها از انسان ها ترجیح می دهند دوری کنند ولی محتمل ترین زمانی که یک گربه پشمالو ممکن است نزدیک شما شود، زمانی است که گرسنه، بیمار یا ناامید باشد.

 حیوانات از اتش می ترسند

آیا آتش گرگ ها را می ترساند؟

گرگ ها می توانند در همان دسته ای قرار بگیرند که بیشتر شکارچیان دیگر هستند. آنها ترجیح می دهند از انسان دوری کنند مگر اینکه بوی خوش طعمی از محل کمپینگ شما را احساس کنند.

اگر حیوان خانگی کوچکتری همراه خود داشته باشید ممکن است حیوانات دیگر به کمپ شما علاقه مند شوند. اگر نگران نزدیک شدن شکارچیان هستید، این ایده عاقلانه ای است که از استفاده از آتش برای پخت و پز خودداری کنید. علاوه بر این، استفاده از گوشت هایی که کمترین بو را دارند ایده خوبی است. گزینه هایی مانند غذای آماده و کنسروی نسبت به پختن یک استیک آبدار روی آتش یا روی زغال، کمتر گرگ های اطراف را جذب شما می کند.

آیا آتش مارها را می ترساند؟

مارها نسبت به بقیه حیوانات، ترس کمتری از آتش دارند و حتی ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در آن مار ها به گرمای آتش شما علاقه مند شوند. البته این وضعیت حداقل در زمانی که انسان ها در اطراف آتش هستند نادر است چون مارها معمولاً نمی خواهند زمان زیادی را در کنار مردم بگذرانند.

علاوه بر این، آتش به اندازه یک چکمه دنج یا ته کیسه خواب شما راحت تر نیست! وقتی صحبت از مارها به میان می‌آید، قطعاً می‌خواهید بیشتر مراقب باشید که پاها یا دست‌های خود را کجا قرار می‌دهید، آتش چیزی نیست که آنها را دور نگه دارد. همیشه اطمینان حاصل کنید که زیپ چادرها به طور کامل در هنگام ترک آنها بسته شده است.

آیا روشن کردن آتش کمپ ما را از حشرات دور نگه می دارد؟

آتش کمپ می تواند هم دافع و هم یک ویژگی جذاب برای حشرات باشد. این واقعاً خیلی عجیب است! مطمئناً درست است که دود می تواند بسیاری از حشرات را از نزدیک شدن به شما دور نگه دارد اما سایر حشرات ممکن است نور را دوست داشته باشند و به سمت آن بیایند.

با این حال، برخی از حشرات ممکن است حتی به نور نیز اهمیتی ندهند و برخلاف بسیاری از حیوانات، ما به عنوان غذای برخی حشرات مانند پشه ها دیده می شویم که این امر هنگام تلاش برای دوری از آن ها مشکل بیشتری ایجاد می کند.

آتش کمپ می تواند کمک کوچکی باشد اما شما قطعاً به مواد دفع کننده دیگری برای کمک به دور نگه داشتن حشرات از خودتان نیاز خواهید داشت.

چیزهایی که باید از آن ها اجتناب کنید شامل موارد زیر هستند:

کنار گذاشتن غذا

اگر چیزی وجود دارد که حیوانات را به سمت کمپ شما می کشاند، آن احتمالاً غذا است. حتی حیواناتی که ممکن است به غذای شما علاقه ای نداشته باشند حتما به موجوداتی که می خواهند میان وعده های شما را به اشتراک بگذارند علاقه مند می شوند. موجودات کوچکتر مانند موش و سنجاب ممکن است ترسناک نباشند، اما شکارچیان بزرگتر را جذب خود می کنند.

همچنین ارزش این را دارد که در نظر داشته باشید حتی اگر نتوانید بوی غذای خود را حس کنید، به احتمال زیاد حیوانات هنوز هم می توانند بوی غذا را حس کنند. بسیاری از حیوانات، از جمله گرگ و خرس، توانایی بویایی بسیار بیشتری نسبت به ما دارند. در نتیجه مهم است که بوی غذای خود را در کمپ های پر خطر به حداقل ممکن برسانید.

 حیوانات از اتش می ترسند

غذا دادن به حیوانات

وقتی حیوانات بامزه در اطراف کمپ شما بو می کشند، غذا دادن و دوست شدن با آن ها می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. شروع دوستی با حیوانات، البته منظور حیواناتی است که توسط انسان تغذیه می شوند و بیشتر به انسان ها عادت می کنند، بسیار لذت بخش است. ممکن است نشستن یک سنجاب در کنار شما یا به اشتراک گذاشتن یک غذا با آن زیبا باشد، اما آن ها را بیشتر در معرض خطر انسان هایی قرار می دهد که ممکن است آنقدرها هم مهربان نباشند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که حیوانات به اندازه کافی شجاع باشند که بدون داشتن روابط دوستانه با انسان ها از غذای ما بخورند.

علاوه بر این، حیوانات کوچکتر و زیباتر به ناچار توسط افرادی دنبال می شوند که هدفشان شکار آنها است. سنجاب ها و مارمولک ها ممکن است مارها را به اردوگاه شما دعوت کنند و سایر حیوانات کوچک ممکن است خرس ها، گرگ ها و گربه ها را به سمت شما دعوت کند. بنابراین بهتر است فقط غذایتان را برای خود نگه دارید و از این موضوع به کلی اجتناب کنید. من به شما قول می دهم که اگر غذاهای خود را هنگام کمپ با جانوران دیگر به اشتراک نگذارید، آن سنجاب های ناز از گرسنگی نمی میرند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array