پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

چرا نوزاد دستشو میخوره؟ علت خوردن دست در نوزادان

حتما این سوال ذهنتان را مشغول کرده که چرا نوزاد دستشو میخوره، در این مقاله از مجله شلپ، علت خوردن دست در کودکان را مورد بررسی قرار می دهیم. چرا نوزادان دست خود را میخورند؟ نوزادان برای برقراری ارتباط و یا احساس آرامش، دست های خود را می مکند. مکیدن دست نوزاد یک کار طبیعی […]

چرا نوزاد دستشو میخوره
بدون دیدگاه

حتما این سوال ذهنتان را مشغول کرده که چرا نوزاد دستشو میخوره، در این مقاله از مجله شلپ، علت خوردن دست در کودکان را مورد بررسی قرار می دهیم.

چرا نوزادان دست خود را میخورند؟

نوزادان برای برقراری ارتباط و یا احساس آرامش، دست های خود را می مکند. مکیدن دست نوزاد یک کار طبیعی از رشد آنها محسوب می شود و ممکن است از بدو تولد تا دو ماهگی شروع شود. علاوه بر مکیدن دست ها، ممکن است متوجه شوید که نوزادان دست خود را ابتدا مشت کرده و سپس می مکند یا حتی سعی می کنند پاهای خود را در دهان خود قرار دهند.

اکثر نوزادان در حدود دو تا چهار سالگی مکیدن دست خود را متوقف می کنند. با این حال، اگر کودکی حتی در سال های مهدکودک دست های خود را می مکد، با پزشک اطفال مشورت کنید زیرا مکیدن دست می تواند در رویش دندان های او اختلال ایجاد کند. در ادامه همراه ما از مجله شلپ باشید تا شما را با علت های مکیدن و خوردن دست توسط نوزادان آشنا کنیم.

چرا نوزاد دستشو میخوره

دلیل خوردن دست در کودکان و نوزادان

دلایل مختلفی ممکن است باعث شود نوزاد دستان خود را بمکد. برای شناسایی علت مکیدن دست، ممکن است مجبور شوید کودک خود را با جزئیات زیر نظر داشته باشید. با این حال ما در ادامه این مقاله، ۵ علت اصلی و رایج که منجر به مکیدن انگشتان و دست نوزادان می شود را توضیح می دهیم و می گوییم که چرا نوزاد دستشو میخوره و از این کار لذت می برد.

گرسنگی نوزاد و مکیدن دست

نوزادان ممکن است هنگام گرسنگی دست ها را بمکند. مکیدن دست ممکن است نشان دهنده زمان تغذیه نوزاد باشد. از آنجایی که نوزادان برای دریافت شیر ​​یا شیر خشک، نوک سینه را می مکند، طبیعی است که فکر کنند مکیدن هر چیزی ممکن است به آنها غذا بدهد.

نوزادان ممکن است دست‌ها را حتی زمانی که سیر هستند بمکند، زیرا این یک عادت طبیعی تا حدود سه ماهگی آن ها می باشد. بنابراین، می‌توانید به دنبال نشانه‌های دیگر از گرسنگی، مانند لب زدن، باز و بسته شدن دهان، و احساس ناراحتی او باشید.

خوردن دست به دلیل دندان درآوردن نوزاد

دندان درآوردن ممکن است باعث تحریک و درد در نوزادان شود. مالیدن چیزی به لثه ها ممکن است آنها را تسکین دهد. بنابراین نوزادان ممکن است برای تسکین درد لثه دست ها را بمکند. دندان درآوردن ممکن است بین سنین شش تا ده ماهگی شروع شود.

نوزادان ممکن است در هنگام درآوردن دندان ها دمدمی مزاج شوند، گریه کنند و اغلب آب دهانشان بیرون بیاید. همچنین ممکن است متوجه شوید که آنها سعی می کنند اشیاء دیگر را بمکند یا بجوند.

احساس استرس و ترس در نوزادان

نوزادان ممکن است از سن دو ماهگی برای تسکین خود دست ها را بمکند. وقتی نوزادان احساس استرس می کنند، مانند زمانی که در اطراف غریبه ها هستند یا زمانی که برای مدتی از والدین جدا می شوند، ممکن است دستان خود را بمکند. مکیدن دست برای کودکان یک روش خود تسکین دهنده است. آنها ممکن است هنگام مکیدن دستان خود احساس آرامش بیشتری کنند.

علت خوردن دست در نوزادان

کسالت کودک و خوردن انگشتان دست

همانطور که نوزادان رشد می کنند، آنها دوست دارند برای مدت طولانی با اسباب بازی ها یا والدین خود درگیر بمانند. وقتی چیزی ندارند که آنها را مشغول کند، ممکن است از روی بی حوصلگی به مکیدن دست متوسل شوند. گاهی اوقات، اگر آنها را در محیط بازی خود یا با یک اسباب بازی نگه دارید، ممکن است شروع به مکیدن دستان خود کنند تا نشان دهند که حوصله شان سر رفته و به چیز جدیدی نیاز دارند.

مکیدن دست در کودکان فقط به دلیل سرگرمی

نوزادان ممکن است در دو یا سه ماهگی مجذوب دست های خود شوند. آنها ممکن است فکر کنند که این ابزار فوق العاده ای است که می تواند توسط خود کنترل شود. بنابراین، آنها ممکن است شروع به کشف دست کنند. حس مکیدن دست می‌تواند برای بسیاری از نوزادان سرگرم‌کننده باشد و آن‌ها اغلب بدون هیچ دلیل آشکاری این کار را انجام می‌دهند.

همیشه به دنبال دلایلی باشید که چرا کودک دستان خود را می مکد. کنترل مکیدن انگشت شست یا دست در سنین بعدی در صورتی که به عادت تبدیل شود، چالش برانگیز است. برای کنترل این رفتار می توانید به آنها پستانک پیشنهاد دهید. با این روش دندان‌ها می‌توانند راحت‌تر باشند، زیرا می‌توانید آن را مدیریت کنید.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array