سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

غذای حشره (حشره خواری) چیست؟ خوردن حشرات در چین و سایر کشورها

حشره خواری چیست و خوردن حشرات به عنوان غذا در کدام کشورها رایج است؟ آیا واقعا مردم چین از جانوران و حشرات زنده یا خام تغذیه میکنند؟ در ادامه تمام این موارد را بررسی میکنیم. در گذشته به علت ازدیاد جمعیت و فقر، مردم کشورهای مختلف به رژیم های غذایی عجیب روی می آوردند. یکی […]

حشره خواری
بدون دیدگاه

حشره خواری چیست و خوردن حشرات به عنوان غذا در کدام کشورها رایج است؟ آیا واقعا مردم چین از جانوران و حشرات زنده یا خام تغذیه میکنند؟ در ادامه تمام این موارد را بررسی میکنیم.

حشره خواری

در گذشته به علت ازدیاد جمعیت و فقر، مردم کشورهای مختلف به رژیم های غذایی عجیب روی می آوردند. یکی از این رژیم ها حشره خواری می باشد. البته امروزه این فرهنگ با تغییر روش طبخ و سرو غذا در اکثر نقاط دنیا رایج شده است. بسیاری از کشورها با افتتاح رستوران ها و مغازه های مخصوص حشره خوارها، تبلیغات زیادی برای عادی سازی این رژیم غذایی انجام داده اند.

حشرات به علت فراوانی، چربی بسیار پایین، پروتئین، مواد مغذی و فیبر بالا در میان مردم برخی از کشورها به عنوان یک ماده غذایی مفید معرفی شده است.

غذای حشرات یا همان حشره خواری چیست

در بعضی از کشورهای دنیا حشره خواری به عنوان یک رژیم غذایی معمول وجود دارد. بنابراین اگر اهل سفر هستید باید انتظار این را داشته باشید که در برخی از کشورها در ظرف غذای خود با برخی از انواع حشرات زنده یا پخته شده مواجه شوید.

در گذشته حشره خواری در کشورهای آسیای دور رواج زیادی داشته است. این موضوع به علت ازدیاد جمعیت و کمبود مواد غذایی بوده است. حشرات در آن زمان به عنوان یک خوراکی سرشار از مواد مغذی و یک منبع غذایی پایدار شناخته شده بودند. اکنون تغذیه از حشرات با تغییر روش طبخ در کشورهای اروپایی و آمریکایی در سطح وسیع تبلیغ می شود.

تقریبا حدود ۲ میلیارد نفر یعنی چیزی حدود یک سوم مردم دنیا از حشرات تغذیه می کنند. واقعیت این است که حشرات میزان چربی کمی دارند و غنی از فیبر و پروتئین هستند. از طرفی فراوانی حشرات بسیار زیاد است و با محیط زیست سازگار هستند. پرورش حشرات نیز نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد. بنابراین می توان گفت حشرات یک منبع غذایی مفید و پایدار هستند.

حشره خواری در کشورهای جنوب شرقی آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و استرالیا رواج دارد.

غذای حشره

خوردن حشرات در چین

۱۵۰ سال پیش چین چهارمین کشور از لحاظ وسعت و اولین کشور از لحاظ جمعیت بوده است. زمانی که ژاپن به کشور چین حمله کرد، تصمیم گرفت با جمع آوری غذا از سطح کشور، مردم چین را مطیع خود سازد. شرایط به حدی سخت بود که یک فرد چینی با یک روز کار کردن در معادن چین می توانست یک سیب زمینی دستمزد بگیرد. بنابراین مردم چین برای سیر کردن خود به همه چیز خواری روی آوردند. یکی از منابع غذایی بی پایان و سرشار از مواد مغذی حشرات بودند.

به مرور زمان حشره خواری در فرهنگ غذایی مردم چین جای گرفت. به نحوی که در حال حاضر نیز تعداد محدود و کمی از مردم چین از حشرات به صورت خام، زنده و پخته تغذیه می کنند. ضرب المثلی نیز وجود دارد که می گوید (چینی ها هر چهارپایی به جز میز و هر پرنده ای به جز هواپیما را می خورند.)

چینی ها از این تفاوت عادات غذایی خود با سایر نقاط جهان استفاده کرده و سالانه گردشگران زیادی را جذب کشور خود می کنند. تست کردن انواع غذاهای خام یا پخته شده چینی یکی از چالش هایی است که بسیاری از توریست ها حتما آن را امتحان می کنند.

لیست کشورهایی که از حشرات هم تغذیه میکنند

اگرچه در گذشته در برخی از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی به علت کمبود منابع غذایی حشره خواری میان مردم رایج شد؛ اما امروزه در اکثر نقاط دنیا حشره خواری به عنوان یک رژیم غذایی مغذی معرفی شده است. در حال حاضر در کشورهایی نظیر چین، ژاپن، اندونزی، تایلند، مالزی، کامبوج، مکزیک، استرالیا و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی حشره خواری وجود دارد. در بسیاری از کشورها تبلیغات زیادی برای وارد کردن رژیم غذایی حشره خواری در فرهنگ غذایی مردم انجام شده است. چرا که این ایده وجود دارد که حشرات می توانند منابع غذایی انسان را در آینده تضمین کنند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array