جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

چرا نوتلا گرونه؟ روش های تشخیص نوتلا اصل از تقلبی

تشخیص نوتلا اصل از تقلبی چگونه است؟ نوتلا یک کرم شکلاتی فندقی است که در طی یک کمپین بزرگ در دنیا به سرعت در بین مردم محبوبیت پیدا کرد و در حال حاضر جایگاه خوبی در سفره صبحانه و میان وعده پیدا نموده است. زادگاه اصلی نوتلا کشور ایتالیا می باشد. به همین علت معمولا […]

تشخیص نوتلا اصل از تقلبی
بدون دیدگاه

تشخیص نوتلا اصل از تقلبی چگونه است؟ نوتلا یک کرم شکلاتی فندقی است که در طی یک کمپین بزرگ در دنیا به سرعت در بین مردم محبوبیت پیدا کرد و در حال حاضر جایگاه خوبی در سفره صبحانه و میان وعده پیدا نموده است.

زادگاه اصلی نوتلا کشور ایتالیا می باشد. به همین علت معمولا نوتلای ایتالیایی را با نام نوتلای اصلی می شناسند. البته نوتلا در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا کارخانه دارد و یکی از پر مصرف ترین و پرطرفدار ترین انواع خوراکی است.

تشخیص نوتلا اصل از تقلبی

چرا نوتلا گرونه

نوتلا این خوشمزه فندقی اخیرا جایگاه خاصی در وعده صبحانه و میان وعده اغلب مردم دنیا پیدا نموده است. تقریبا می توان گفت کمتر کسی در دنیا می توان یافت که نام نوتلا را نشنیده باشد. پیدایش این خوراکی خوشمزه نیز داستان جالبی دارد.

زادگاه نوتلا، کشور ایتالیا است. بعد از جنگ جهانی دوم، دنیا با بحران غذا روبرو شد؛ اغلب افراد فعال در صنایع غذایی مختلف به دنبال تولید یک خوراکی به صرفه و در حین حال مقوی بودند. در آن زمان شکلات و کاکائو در گروه خوراکی های لاکچری قرار داشت و اغلب مردم قادر به خریداری آن نبودند.

در این شرایط قنادی در ایتالیا به نام فررو یک ترکیب شکلاتی تازه با طعم خوب و البته ارزان تر خلق کرد. او برای تولید این ترکیب از فندق، شکر و شکلات استفاده نمود. علت استفاده از فندق در ساخت این نوع شکلات این بود که شهر محل زندگی فررو دارای درختان فندق بسیاری بود. تقریبا می توان گفت فندق محصول اصلی آن ها بود.

شکلات تولید شده توسط او بافتی سفت و سخت داشت و برای استفاده از آن باید آن را توسط چاقو برش می دادند. این شکلات ها در فویل های آلومینیومی پیچیده شده بودند. متاسفانه این محصول به علت بافت سخت خود با اقبال زیادی روبرو نشد.

بنابراین فررو تصمیم گرفت که ترکیب این خوراکی را تغییر دهد. این بار این محصول با بافتی نرم و خامه ای شکل تهیه و تولید شد. این موضوع سبب شد که ترکیب کاکائو و فندق به راحتی حمل و نقل و خرید و فروش شود. مردم نیز به این ترکیب بیشتر علاقه مند بودند.

نوتلای امروزی نیز بافت و ترکیباتی شبیه به کرم کاکائویی تولید شده توسط فررو دارد. در حال حاضر تولید کنندگان نوتلا تلاش دارند که این محصول را به پای ثابت وعده صبحانه تبدیل کنند.

چرا نوتلا گرونه

تشخیص نوتلا اصل از تقلبی

نوتلا یکی از معدود خوراکی هایی است که در سراسر جهان البته به جز ایران و چند کشور دیگر کارخانه داشته و تولید می شود. شرکت نوتلا ادعا دارد که ترکیب این کرم کاکائویی فندقی در سراسر جهان یکسان است. اما تسترها نظر دیگری دارند! شاید اگر شما هم بتوانید طعم نوتلای کشورهای مختلف را در کنار هم تست کنید، متوجه این تفاوت مزه شوید.

اغلب افرادی که طعم نوتلای کشورهای مختلف دنیا را تست کرده اند، اعتقاد دارند که طعم نوتلای آمریکایی شیرین تر از سایر انواع نوتلا است. تقریبا می توان گفت در نوتلای آمریکایی مزه غالب، مزه شیرین شکر است. نوتلای کشور آلمان غلیظ تر است. زیرا آلمانی ها از این کرم روی نان های سفت و حجیم استفاده می کنند. اما فرانسوی ها نوتلای رقیق تری دارند. زیرا نان مورد استفاده آن ها برای صبحانه نرم تر است.

در نوتلای ایتالیایی طعم و عطر فندق طعم و عطر غالب است. نوتلای ایتالیایی در بین تمام مردم به عنوان نوتلای اصل شناخته می شود. زیرا خاستگاه اصلی نوتلا کشور ایتالیا است. البته این موضوع به این معنا نیست که نوتلای تولید شده در سایر کشورها تقلبی است. برای واضح شدن این موضوع بهتر است یک مثال بزنیم.

پیتزا یکی از فست فودهایی است که در رستوران ها در تمام کشورها سرو می شود. اما قطعا طعم آن در کشورهای مختلف متفاوت است. آیا این موضوع به این معناست که برخی از این پیتزا ها اصل و برخی تقلبی اند؟

در جواب باید گفت خیر. موضوع تفاوت در ذائقه است. در برخی از کشورها مردم تمایل بیشتری به استفاده از انواع گوشت دارند. مردم برخی از کشورها عاشق غذاهای تند و تیز هستند. اما این طعم تند در برخی از کشورها غیر قابل تحمل است. در موضوع تفاوت مزه و بافت نوتلا نیز همین داستان وجود دارد.

نوتلا در تمام کشورها با مواد اولیه یکسانی تولید می شود. اما درصد ترکیب این مواد متفاوت است. ایجاد این تفاوت به علت تفاوت در ذائقه افراد است. به طور مثال اگر در فرانسه نوتلا با غلظت بالا تولید شود، مردم استقبال نمی کنند. زیرا نمی توانند از آن استفاده کنند یا ممکن است شیرینی نوتلای تولید شده در آمریکا برای مردم کشور آلمان یا نیوزلند غیر قابل تحمل باشد.

بنابراین صاحبان شعب مختلف نوتلا در کشورهای مختلف درصد ترکیب مواد را با توجه به ذائقه و خواست مردم خود تغیر داده اند. البته این تغییر به حدی نیست که کاملا یک ترکیب جدید خلق شود!

بنابراین بهترین کار برای مشتری و خریدار این است که طعم نوتلا های تولیدی کشورهای مختلف را تست کند و طعم دلخواه و مطابق سلیقه خود را پیدا کند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array