سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

خواص خوردن آب انار ناشتا در صبح +۸ فایده شگفت انگیز

خوردن آب انار ناشتا در اول صبح چه خواص و فوایدی برای بدن ما دارد و چرا میگویند بهترین زمان مصرف آب انار در صبح و با معده خالی است؟ در ادامه پاسخ این سوالات را خواهیم گفت. انار یکی از سالم ترین و پرخاصیت ترین میوه هاست. این میوه بهشتی در سه رنگ سفید، […]

آب انار ناشتا
۴ دیدگاه

خوردن آب انار ناشتا در اول صبح چه خواص و فوایدی برای بدن ما دارد و چرا میگویند بهترین زمان مصرف آب انار در صبح و با معده خالی است؟ در ادامه پاسخ این سوالات را خواهیم گفت.

آب انار ناشتا

انار یکی از سالم ترین و پرخاصیت ترین میوه هاست. این میوه بهشتی در سه رنگ سفید، سیاه و قرمز وجود دارد و در کشورهای محدودی نظیر ایران، افعانستان، ترکیه، پاکستان و عراق کشت می شود. انار سرشار از انواع مواد مغدی و آنتی اکسیدان ها می باشد. مصرف انار از بروز بسیاری از بیماری های عفونی جلوگیری کرده و درد و التهاب را کاهش می دهد. همچنین انار در تصفیه خون، کاهش فشار و قند خون موثر می باشد. جالب است بدانید انار جزو ۱۰ میوه برتر دنیا است.

بهترین زمان مصرف انار به ویژه آب انار طبیعی و بدون شکر، صبح و به صورت ناشتا می باشد.

خوردن آب انار ناشتا

انار یکی از میوه های پاییزی است که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. بنابراین می توان گفت انار یکی از بهترین حفاظت کننده ها در بین میوه ها می باشد. در واقع آب، دانه و حتی پوست انار از بدن در برابر درد، انواع ویروس ها و بیماری های عفونی حفاظت می کند. این میوه سرشار از ویتامین ث است. بنابراین می تواند در بهبود و پیشگیری از آنفولانزا بسیار موثر باشد.

وجود آنتی اکسیدان های مختلف در انار سبب کاهش فشار خون می شود. به علاوه انار سرشار از پتاسیم است که در سلامت قلب و استخوان ها نقش مهمی ایفا می کند. این میوه پاییزی می تواند در بهبود سوزش های مفصلی و درد های ناشی از آرتروز موثر واقع شود.

انار سبب افزایش حالت تدافعی بدن در برابر باکتری هایی است که سبب بروز درد در بدن می شوند. بنابراین این میوه برای افرادی که مبتلا به بیماری های گوارشی نظیر کرون و انواع التهابات دستگاه گوارش هستند، مفید می باشد.

همچنین آب انارهایی که فاقد شکر هستند در کاهش فشار اکسیداتیو، کنترل دیابت، افزایش قدرت حافظه، پیشگیری از بروز آلزایمر و کاهش کلسترول نوع بد در خون اثرگذار هستند.

پزشکان طب سنتی بهترین زمان مصرف آب انار را در صبح و به صورت ناشتا دانسته اند.

آب انار ناشتا در صبح

خواص آب انار ناشتا

مصرف انار به ویژه آب انار در صبح به صورت ناشتا از فواید و خواص بسیاری برخوردار است. اغلب متخصصان طب سنتی به خوردن آب انار به صورت ناشتا توصیه بسیار می کنند. آب انار به همراه گلپر دمنوش خوشمزه و پرخاصیت را ایجاد می کند که از خواص بی نظیری برخوردار است. انار به تنهایی طبع سرد یا معتدل دارد و نفاخ می باشد.

گلپر می تواند با طبع گرم خود به عنوان یک مصلح برای انار عمل نماید. این دمنوش خون را تصفیه و معده را پاکسازی می کند. به علاوه این دمنوش سموم بدن را دفع کرده و چربی سوز می باشد. آب انار در سلامت و شادابی پوست نیز بسیار اثرگذار می باشد.

برای تهیه دمنوش انار و گلپر ابتدا انار را دون کرده و سپس در یک کتری بریزید. روی دانه های انار مقداری آب جوش یا آب انار و گلپر اضافه کنید. برای بهتر شدن طعم این دمنوش می توان از نبات و چوب دارچین نیز استفاده نمود. در نهایت کتری یا قابلمه را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. بعد از یک ساعت، دمنوش رنگ زیبایی پیدا کرده و طعم دلپذیر خواهد داشت.

مصرف آب انار به صورت ناشتا در کاهش غلظت خون نیز موثر است. البته نباید در مصرف آن زیاده روی نمود. به علاوه نوشیدن آب انار ناشتا سبب افزایش گردش خون و کاهش خطر بروز سکته در افراد خواهد شد.

مصرف انار به همراه هسته می تواند به عنوان یک ملین عمل نماید. آب انار بدون هسته در برخی از موارد سبب بروز سوء هاضمه و سوزش معده خواهد شد.

خوردن انار ناشتا

۸ فایده اصلی آب انار ناشتا

  1. انار فشار خون را کاهش می دهد
  2. انار خاصیت پیشگیری از سرطان دارد
  3. حاوی خواص ضد التهابی است
  4. انار به آرتریت کمک می کند
  5. عملکرد قلب سالم را ترویج می کند
  6. انار کلسترول را کاهش می دهد
  7. با عفونت های باکتریایی و قارچی مبارزه می کند
  8. انار حافظه را تقویت می کند

آب انار در صبح

چرا بهترین زمان خوردن آب انار در صبح ناشتا است؟

برخی از بهترین میوه ها برای خوردن اول صبح و ناشتا شامل هندوانه، انبه، انار و موز هستند. در ادامه این مقاله از مجله شلپ بررسی میکنیم که آیا می توان آب انار را با معده خالی مصرف کرد؟

نوشیدن آب انار با معده خالی کاملا بی خطر است. این میوه بر پایه آب است که حاوی الکترولیت نیز می باشد. از این رو آب انار می تواند بدن شما را اول صبح به طور کامل آبرسانی کند.

بسیاری از مواد مغذی انار فقط با معده خالی جذب می شوند. بنابراین، در حالت ایده آل، نوشیدن آب انار با معده خالی بهتر از هر زمان دیگری از روز است.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

۴ نظر برای نوشته “خواص خوردن آب انار ناشتا در صبح +۸ فایده شگفت انگیز”

  1. سایه گفت:

    من الان خوردم با معده خالی حالت تهوع دارم چیکار کنم؟:|

  2. نویسنده کودن گفت:

    نویسنده عزیز که مطالعه نکرده کپی پیست کردی:
    خوردن آب انار اول صبح می تواند باعث بروز حالت تهوع شدید شود و تقریبا خوردن آن بصورت ناشتا غیر ممکن است.
    آب انار را پس از ۲ ساعت از خوردن وعده صبحانه یا بین روز میل کنید.

نظرتان را بنویسید

Array