جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

بادام هندی مال کجاست؟ چرا گران است و قیمت امروز کیلویی چند

بادام هندی مال کجاست و برای کدام کشور است؟ دلیل گران بودن آن چیست و قیمت فعلی آن در ایران و جهان چقدر است؟ در ادامه این موارد را به شما خواهیم گفت. بادام هندی معروف ترین بادام بعد از بادام زمینی و یکی از گران قیمت ترین آجیل های فرآوری شده است. این بادام […]

بادام هندی مال کجاست
بدون دیدگاه

بادام هندی مال کجاست و برای کدام کشور است؟ دلیل گران بودن آن چیست و قیمت فعلی آن در ایران و جهان چقدر است؟ در ادامه این موارد را به شما خواهیم گفت.

بادام هندی مال کجاست

بادام هندی معروف ترین بادام بعد از بادام زمینی و یکی از گران قیمت ترین آجیل های فرآوری شده است. این بادام محصول بومی کشور برزیل می باشد. این آجیل اگرچه از خانواده بادام نیست اما به علت تشابه طعم آن با بادام، بادام هندی نامگذاری شده است. بادام هندی محصول درختی گرمسیری است که تنها در نقاط خاصی از دنیا می روید. این آجیل چهارمین محصول کشاورزی با ارزش تجاری بالا می باشد.

بادام هندی مال کجاست

بادام هندی بومی کشور برزیل و محصول یک درخت همیشه سبز و گرمسیری است. اولین بار در قرن شانزدهم میلادی کاوشگران پرتغالی این درخت را از برزیل به هند و آفریقای جنوبی بردند. هندی ها این درخت را برای جلوگیری از فرسایش خاک در سواحل منطقه ای به نام گوا کشت کردند. این درخت ریشه های عمیق داشته و برگ های آن که به صورت افقی رشد میکنند، همانند یک سایبان عمل می کند. بعد از آشکار شدن ارزش غذایی میوه این درخت، کاشت و نگه داری از آن در مناطق مختلف هند رواج یافت.

محصول درخت بادام هندی یک میوه شبیه به سیب با دو رنگ زرد و قرمز و طعم شیرین می باشد. بومیان آن را با نام سیب درخت بادام هندی می شناسند. در انتهای این میوه، بادام هندی در یک پوشش دولایه رشد می کند. بین این دو لایه مایعی سمی وجود دارد. در صورت تماس پوست با این مایع، محل تماس به شدت ملتهب می شود. بنابراین باغداران برای برداشت این محصول از دستکش های مخصوص استفاده می کنند و بعد از برداشت نیز آن را در محلولی قرار می دهند تا سمی بودن آن از بین برود.

در حال حاضر بادام هندی بعد از برنج باسماتی، ادویه و چای، چهارمین محصول برتر کشاورزی در دنیا محسوب می شود.

درخت بادام هندی

بادام هندی کیلویی چند

بادام هندی ۲۷/۶ میلیون دلار آمریکایی ارزش تجاری دارد. هر کیلو بادام هندی با توجه به میزان مرغوبیت آن از ۱۰ تا ۳۰ دلار آمریکایی در بازارهای جهانی خرید و فروش می شود.

در ایران بادام هندی به صورت خام و بو داده شده و در طعم های مختلف موجود می باشد. قیمت تمام شده هر کیلو از این محصول بنابر خام یا بو داده شدن و نوع طعم دهنده آن متفاوت می باشد. اما بطور کلی قیمت هر کیلو بادام هندی از حدود ۴۰۰ هزار تومان شروع می شود. هرچه بادام هندی بلندتر و مرغوب تر باشد قیمت آن بیشتر است. جالب است بدانید بادام هندی شکسته تفاوت قیمت زیادی با بادام هندی سالم دارد.

چرا بادام هندی گران است

چرا بادام هندی گران است

بادام هندی سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و ارزش غذایی بالایی دارد. این محصول در مناطق محدودی از دنیا رشد می کند. بادام هندی در حال حاضر تنها در کشورهای هند، ویتنام، سریلانکا، ساحل عاج و برزیل در ابعاد وسیع کشت می شود. درخت بادام هندی برخلاف بعضی از درختان مثمر مانند درخت نارگیل، تنها یک بار در سال میوه می دهد. برداشت و فرآوری این آجیل بسیار سخت است. تقریبا تمام مراحل برداشت و آماده سازی این محصول به علت شکنندگی زیاد مغز بادام هندی به صورت دستی انجام می شود. تمام این موارد سبب شده که بادام هندی یکی از گران قیمت ترین آجیل های فرآوری شده باشد.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array