سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مجله شلپ

نوشته کامل

خواص سبزی خوردن برای پوست صورت و مو

سبزی خوردن برای پوست و مو چه فواید و خواصی دارد؟ آیا سبزی خوردن تاثیری در رفع جوش و آکنه دارد؟ همراه ما باشید تا خواص سبزی خوردن برای مو و رشد و تقویت آن را نیز بررسی کنیم. یکی از خوراکی هایی که در سفره های ایرانی در کنار اغلب غذاها وجود دارد، سبزی […]

سبزی خوردن برای پوست و مو
بدون دیدگاه

سبزی خوردن برای پوست و مو چه فواید و خواصی دارد؟ آیا سبزی خوردن تاثیری در رفع جوش و آکنه دارد؟ همراه ما باشید تا خواص سبزی خوردن برای مو و رشد و تقویت آن را نیز بررسی کنیم.

سبزی خوردن برای پوست و مو

یکی از خوراکی هایی که در سفره های ایرانی در کنار اغلب غذاها وجود دارد، سبزی خوردن است. سبزی خوردن مجموعه ای سبزیجات تازه و مختلف می باشد که به صورت خام در کنار غذا مصرف می شود. تره، پیازچه، شاهی، نعنا و ریحان برخی از سبزیجات موجود در سبزی خوردن می باشد.

سبزی خوردن سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی بوده و در درمان بسیاری از بیماری نقش بسیاری دارد‌. این خوراکی سبز و خوشمزه نه تنها در بهبود سیستم داخلی بدن نقش مهمی ایفا می کند، بلکه سبب جوانسازی پوست و تقویت مو نیز می شود.

خواص سبزی خوردن برای پوست صورت

سبزی خوردن مجموعه ای از سبزیجات است که به صورت خام در کنار غذا مصرف می شود. این سبزیجات شامل تره، گشنیز، ریحان، نعنا، پیازچه، شوید، جعفری، ترخون، مرزه و شاهی می باشد. این سبزیجات نه تنها برای سلامت سیستم داخلی بدن مفید می باشند، بلکه نقش بسیاری در سلامت پوست و مو ایفا می کنند.

جعفری برای تمیز کردن پوست های چرب و از بین بردن آکنه بسیار مثمر ثمر می باشد. همچنین این سبزی به علت داشتن ویتامین C، K و کلروفیل هاله های تیره رنگ اطراف چشم را از بین می برند.

کلاژن سبب از بین رفتن چین و چروک ها و جوانسازی پوست می شود. شوید و مرزه به علت داشتن ویتامین A و ویتامین C باعث کلاژن سازی در پوست می شود.

  • ریحان خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. بنابراین برای رفع جوش و آکنه بسیار مفید می باشد. همچنین وجود آنتی اکسیدان های فراوان در این سبزی سبب ایجاد خاصیت کشسانی و پاکسازی پوست خواهد شد.
  • ترخون سرشار از پتاسیم می باشد. پتاسیم خاصیت ضدعفونی کنندگی بسیار قوی دارد. بنابراین در از بین بردن جوش ها بسیار موثر می باشد. همچنین شاهی سبب بهبود آفتاب سوختگی ها می شود.
  • گشنیز با چربی زدایی پوست سبب از بین رفتن جوش های سرسیاه و آکنه و شفافیت پوست خواهد شد.
  • نعنا به علت داشتن خواص ضد لک در بسیاری از لوسیون ها و مرطوب کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پیازچه ضمن جلوگیری از پیری زودرس پوست سبب کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست خواهد شد.

خواص سبزی خوردن برای مو

نقش سبزیجات در رشد و سلامت موها غیر قابل انکار می باشد. سبزی خوردن نیز نقش بسیاری در تقویت مو دارد. بطور کلی تمامی سبزیجات با برگ های سبز به علت دارا بودن ویتامین C، ویتامین E و میزان بالای مواد مغذی در تقویت موی سر بسیار مفید هستند. این مواد سبب افزایش خون رسانی به پوست سر می شود. افزایش خون رسانی به پوست سر فولیکول های مو را تحریک کرده و سبب افزایش رشد و تقویت مو خواهد شد و از ریزش مو جلوگیری به عمل می آورد.

  • پیازچه دارای مقدار زیادی ترکیبات گوگرد دار می باشد. این ترکیبات سبب کلاژن سازی و تقویت مو می شود‌. به علاوه پیازچه سبب از بین بردن شوره سر می شود. همچنین تره سرشار از آهن می باشد. بنابراین در تحریک فولیکول های مو نقش به سزایی دارد.
  • نعنا سبب افزایش خون رسانی به پوست سر و تحریک فولیکول های مو شده و در تسکین تحریکات پوست سر موثر می باشد.
  • جعفری سبب جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو می شود. به علاوه این سبزی می تواند موها را ترم و خوش حالت نماید.
  • شاهی سرشار از آهن و مواد معدنی است. بنابراین در جلوگیری از ریزش مو نقش بسیاری ایفا می کند.

مطالب مرتبط

بخش نظرات

نظرتان را بنویسید

Array